Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - kolísání otáček
Právě je pát 22. lis 2024 18:48:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: ned 22. lis 2009 21:44:56 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Zdravím všechny co by mi chtěli nějak poradit. Mám piku 2.0 HDI , celou dobu šlapala jako hodinky ,jenže teď se mi rozsvítila kontrolka motoru. Popis problému : při nízkých otáčkách dojde ke kolísání otáček a někdy i zhasne. Nelze se prakticky rozjet. Při větší akceleraci dochází k silnému cukání ,tkatéž i při mírném náklonu ( třeba v zatáčkách ). Provedl jsem výměnu naftového filtru a profoukl přívodní hadičku palivového systému. V naftovém filtru nic nebylo. Četl jsem něco o nízkotlakém čerpadle paliva v nádrži. Takže .. jak se tam dostanu , jak zjistím že už nedává tolik kolik má, popřípadě jak vůbec dál postupovat. Teda krom servisu. :) Přiznám se že jsem už párkrát natankoval špatnou naftu. Je nějaký filtr nečistot i v nádrži ? Děkuji za návrhy řešení. :wink:
Ps.: Zkopíroval jsem si to z druhého fóra, snažím se to řešit na více frontách.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 16:40:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 22:03:39
Příspěvky: 76
campnula píše:
Zdravím všechny co by mi chtěli nějak poradit. Mám piku 2.0 HDI , celou dobu šlapala jako hodinky ,jenže teď se mi rozsvítila kontrolka motoru. Popis problému : při nízkých otáčkách dojde ke kolísání otáček a někdy i zhasne. Nelze se prakticky rozjet. Při větší akceleraci dochází k silnému cukání ,tkatéž i při mírném náklonu ( třeba v zatáčkách ). Provedl jsem výměnu naftového filtru a profoukl přívodní hadičku palivového systému. V naftovém filtru nic nebylo. Četl jsem něco o nízkotlakém čerpadle paliva v nádrži. Takže .. jak se tam dostanu , jak zjistím že už nedává tolik kolik má, popřípadě jak vůbec dál postupovat. Teda krom servisu. :) Přiznám se že jsem už párkrát natankoval špatnou naftu. Je nějaký filtr nečistot i v nádrži ? Děkuji za návrhy řešení. :wink:
Ps.: Zkopíroval jsem si to z druhého fóra, snažím se to řešit na více frontách.

V nádrži filtr je, sítko u čerpadla, ale nádrž se musí demontovat - jinak se k němu dostat nedá. Stejně by se čerpadlo mělo zkontrolovat kvůli popisovanému problému. Zkontroluj taky sítko na elmag ventilu (před vysokotlakým čerpadlem) jestli jsi někdy bral nicmoc naftu, bude určitě zanesené.

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 20:14:41 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Potřebuji bližší návod. KDe to přesně je. Rád bych taky věděl kde je snímač tlaku paliva. Objevil se další příznak, motoru dlouho trvá než sjede z otáček. Podotýkám , že naftový filtr jsem měnil před asi 50 km. Kontroloval jsem ho znovu a je čistý i teď. Před nasazením filtru jsem opět celou nádobku vypláchl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 22:36:17 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 22:03:39
Příspěvky: 76
campnula píše:
Potřebuji bližší návod. KDe to přesně je. Rád bych taky věděl kde je snímač tlaku paliva. Objevil se další příznak, motoru dlouho trvá než sjede z otáček. Podotýkám , že naftový filtr jsem měnil před asi 50 km. Kontroloval jsem ho znovu a je čistý i teď. Před nasazením filtru jsem opět celou nádobku vypláchl.


Jak se nechce dolu otackam tak je to podle me jasny - elektromagneticky ventil. Nehejbe se jak by mel - nedovírá nebo se naopak pomalu otevírá. Je to ale jen můj názor každopádně bych na tvým místě vyčistil sítko před ním. Je to práce na chvíli. Napiš prosimtě jestli to pomohlo.

Postup čištění sítka na elektromagnetickém ventilu Pokud jste měli vymontovaný palivový filtr, nechte jej venku, odpojte oba nízkotlaké přívody paliva k čerpadlu, odmontujte vysokotlakou trubku vedoucí k palivové rampě klíč -17. Odpojte konektor z ventilu na čerpadle, povolte oba šroubky – pozor bývají zality barvou a Torx se rád strhne. Klíč Torx č30. Opatrně vyjměte ventil z těla čerpadla, pozor na těsnění. Sítko na konci je dlouhé jen několik milimetrů a je opravdu velmi jemné, ventil je ale průchozí takže se dá vyfoukat stlačeným vzduchem. Já jej před tím ještě namočil do petroleje. Montážní postup je obráceně. Není to nic složitého, dá se to udělat v garáži během půl hodinky.

Kde je snímač tlaku paliva nevím.

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: stř 25. lis 2009 22:43:35 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Při vyjmutí ventilu jsem na něm nenašel žádné sítko ..... co teď ?? Měl by se ten ventilek nějak hýbat ??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: stř 25. lis 2009 23:35:30 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 22:03:39
Příspěvky: 76
snad se to povede vložit, sítko je nahoře, obrázek je malej, větší jsem nedokázal vložit
Příloha:
P1020461re.jpg [22.07 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 13:20:50 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
NO .. byl jsem v citroenu a tam prohlásili , že jde o trysky. Chcalo to trochu přes přepad. Teď zkusím ten snímač znovu rozebrat a dát druhý. Jak by mělo to čidlo fungovat ? Hýbe se nějak ?? Dovnitř nebo ven ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 14:30:05 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
ten elektromagnetický ventil je k zhasnutí motoru. Na nic jiného nemá vliv! Pokud ti motor zhasne po otočení klíčku v zapalování do polohy 0, tak je v pořádku a nic s ním nedělej. Zbytečná práce.
Pokud jde o nízký výkon při rozjezdu spíš bych to viděl na EGR ventil, resp. na jeho selenoid. To však nemá nic společného s náklonem vozu. Pokud jsi byl v servise tak ti to určitě diagnostikovali. Měl jsi závadu nízkého tlaku paliva v primárním okruhu? Jestli ano, pak by to mohlo být nízkotlaké čerpadlo v nádrži. Ale ten venti určitě ne.
To s tím náklonem myslíš vážně, nebo ti to tak jen připadá? Stává se to i u ohřátého auta, když již auto jede na plný výkon, nebo jen u studeného motoru a pak to zmizí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 14:53:55 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
abych řekl pravdu je to spíše můj subjektivní pocit s tím náklonem. Je jedno jestli je studené nebo teplé. Vypadá to jako by se to objevovalo podle nálady. na diagnostice jim to ukázalo , že jenda tryska má hodnotu - 1,74 a zbytek 0,75. Příliš vysoký tlak nafty , poloha pedálu 1 a 2 . Všechno to bylo uvedeno jako nahodilé chyby.
U Bosche na diagu mi to vůbec neukázalo takové hodnoty. Mechanik prohlásil (citroen) , trysky jsou v hajzlu ,koukej jak ti chčije z přepadu nafta. Popravdě nevím jestli to bylo moc nebo ne ,ale podle mého soukromého odhadu to bylo úplně jemně. Vůbec nechtěl slyšet o tom ,že by to mohlo být jinde. Snímač na boku čerpadla prohlásil za totální blbost. Všechno házel na ty vstřikovače


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 18:35:35 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
takže proveď následující:
odpoj EGR ventil. Odpojuje se tak, že vytáhneš z něj hadičku a tu zasepíš vhodným šroubkem. Neabys odpojil selenoid od elektriky. To by vyhodilo chybu. Já pevně věřím že budeš mít po problémech. Práce max. na 5min.
Čerpadlo v nádrži to není, protože to by diagnostika odhalila.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 18:43:20 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Prosím tě naveĎ mě .. kde je ten selenoid ;) a EGR ventil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 19:09:04 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
selenoidy jsou dva nebo tři podle toho co máš za motor. Jsou to takové černé válečky do kterých vstupují a vystupují černé hadička a elektroinstalace. Najdeš je umístněné v motorovém prosturu vpravo řekl bych nepřesně na blatníku. Musíš je vidět na první pohled. Jsou tam přišroubovány na samostatné plechové desce. Jsou všechny pohromadě.
S EGR ventilem je to těžší.
Ten je umístněn takto: Když najdeš selenoidy a to není vůbec těžké, a budeš se na ně dívat tak v pravo od nich vzadu za motorem ( tozn. mezi motorem a přepážkou kabiny) najdeš na výfuku seshora takový hříbek. Vede k němu černá gumová hadička z jednoho selenoidu a z něho vystupuje kovová trubka vedoucí do sání motoru. A tobě se jedná o tu černou gumovou hadičku. Tu vytáhni a zaslep ji např šroubkem M6, doporučuji použít ESKA pásku šroubovací.
Pro nalezení EGR ventilu použij baterku. přístup k němu je jen seshora, ze spodu ho téměř neuvidíš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 19:19:29 
Offline

Registrován: ned 22. lis 2009 21:42:53
Příspěvky: 13
Auto je to xsara pika 2.0 HDI 66 kw. Co jsem ale o tom četl , všichni říkají že zhruba od poloviny plynu už se zavírá, ale mě to dělá klidně i v plných točkách. Teplý nebo studený motor , to je taky fuk. Volnoběh kolísá a skáče klidně i do docela vysokých otáček. Odhadem tak 2-3 tisíce otáček.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 19:36:41 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:39:18
Příspěvky: 47
picasso píše:
Zdravím,
ten elektromagnetický ventil je k zhasnutí motoru. Na nic jiného nemá vliv! Pokud ti motor zhasne po otočení klíčku v zapalování do polohy 0, tak je v pořádku a nic s ním nedělej. Zbytečná práce.
Pokud jde o nízký výkon při rozjezdu spíš bych to viděl na EGR ventil, resp. na jeho selenoid. To však nemá nic společného s náklonem vozu. Pokud jsi byl v servise tak ti to určitě diagnostikovali. Měl jsi závadu nízkého tlaku paliva v primárním okruhu? Jestli ano, pak by to mohlo být nízkotlaké čerpadlo v nádrži. Ale ten venti určitě ne.
To s tím náklonem myslíš vážně, nebo ti to tak jen připadá? Stává se to i u ohřátého auta, když již auto jede na plný výkon, nebo jen u studeného motoru a pak to zmizí?


Ten elektromagnetický ventil, který nemá na "nic vliv" je regulátor tlaku paliva a věř mi, že vliv na chod motoru má obrovský.
Pokud tam není sítko jedná se o starší verzi- lze zaměnit i za regulátor se sítkem. Pokud se jedná o závadu nízkého tlaku paliva, diagnostika to nemá z čeho zjistit-takže se tam těžko objeví.Jediné co počítač motoru kontroluje a ověří je dvojité relé. Pokud odpojíš čerpadlo v nárži za chodu motoru-respektive na moment přerušíš kontakt většinou stejně vyskočí závada vysokého tlaku, kterou si počítač zjistí. Takže jediná stoprocentní metoda je připojit budík k filtru a měřit nízký tlak paliva a to i za jízdy- nesmí jít pod 2,5 barů. Důležité je měřit tlak i ve vracečce od čerpadla, protože Bosch čerpadlo potřebuje 0,5 bar protitlak.
Ve vstřikovačích bych to neviděl, korekce co jsou uváděny sice nejsou v tolerancích, které citroen v manuálech uvádí, ale nekolikrát jsem viděl mnohem horší a to bez vlivu na chod motoru. Na svém autě (200 000km) mám zhruba taky takové a šlape jak hodinky.

Ještě bych chtěl říct, že velice důležité je nejen vyčtení závad z diagu, ale především kontrola všech měřených parametrů a to opět i za jízdy- korekce vstřikovačů jsou určitě důležité, ale ještě je tam např. požadovaný a skutečně měřený tlak paliva, otevření regulátoru, množství vzduchu, otevření EGR, atd atd. To všechno jsou hodnoty, které solidního mechanika někam navedou. I když je to někdy těžké :D


Naposledy upravil Carr77 dne čtv 26. lis 2009 19:46:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: kolísání otáček
PříspěvekNapsal: čtv 26. lis 2009 19:44:32 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
campnula píše:
Auto je to xsara pika 2.0 HDI 66 kw. Co jsem ale o tom četl , všichni říkají že zhruba od poloviny plynu už se zavírá, ale mě to dělá klidně i v plných točkách. Teplý nebo studený motor , to je taky fuk. Volnoběh kolísá a skáče klidně i do docela vysokých otáček. Odhadem tak 2-3 tisíce otáček.


Tak to EGR není. Pokud se ti houpou otáčky. To jsi dříve nenapsal.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz