Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - zvýšená proudová zátěž
Právě je čtv 28. lis 2024 7:13:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 5:42:12 
Offline

Registrován: pát 11. úno 2011 5:12:56
Příspěvky: 69
Bydliště: ČeskýTěšín
Ahoj,
pánové chci se zeptat zda jste se nesetkali s problémem, zvýšené proudové zátěže při teplotách nad -10 stupňů. Asi tak, když je cca -10 nastartuji, automaticky se mi rozsvítí světla, pustím ventilátor na přední okno a asi tak 4x v intervalech cca 2 minut mi znatelně pohasnou světla a sníží se otáčky ventilátoru na dobu cca 5 sekund. To samé se dějě i když po nastartování se hned rozjedu, při jakékoliv rychlosti. Když do toho zapnu vyhřívání zadního okna je to ještě víc znatelné.
Je pravda že v autě nemám dostatečně vykonnou baterii (55A/H) ale je stará 1rok (vybral jsem ji z auta co jsem prodával a nahradil za původní 5 let starou) - což bych pochopil po nastartování, ale za jízdy?
Chci se zeptat, vím že je v autě nějaké předehřívání nafty, na jaké bázi funguje - není elektrické?

A nnnebo to se blíží oprava alternátoru :cry:

Citroen C4, 1,6HDI (r.v.04)

_________________
Citroen C4 1,6HDI 16V, 80kW, r.v.04, r.prov. 05
léto / zima
4,9 L 5,7 L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 8:16:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 18:23:25
Příspěvky: 28
nedavno jsem řešil to same po zapnuti spotřebiču dokonce houpaly otačky volnoběhu altik šel do kytek daval jenom 12v.vem multimetr a změř na baterce kolik dava bez spotřebiču a kolik se spotřebičema

_________________
xsara 2 - 1,6/16v *čvrtek 23.8.2001
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 10:17:00 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
Ahoj, nevím jak u HDi, ale u starých poctivých dieselů jelo žhavení i po nastartování i když kontrolka dávno zhasla. A to právě v těch intervalech. Pozorováno na staré Mazdě. Jinak laicky bych to viděl asi tak, že když je auto vymrzlé, tak si žádá víc proudu i baterka, než se zahřeje a tím pádem jakékoli spuštění většího spotřebiče způsobí pohasínání světel. Asi nejmarkantněji to většinou dělá řízení a jeho elektrický posilovač, protože ten jede jen když zatočíš a tím pádem je to velice dobře vidět. Na každý pád je docela možný, že jistý vliv bude mít i menší kapacita baterky. Nejsem si jist, musel bych se jít podívat, ale Lukáš bude určitě vědět, ale mám pocit, že 55 a nebo o chlup silnější máme v benzínech.

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 15:09:52 
Offline

Registrován: pát 11. úno 2011 5:12:56
Příspěvky: 69
Bydliště: ČeskýTěšín
to dokturek: je to možné, ale proč stačí rozdíl cca 5stupňů a vše fachá jak má. Nicméně napětí změřím, kolik by mělo být (15-16V)?

to Mike: u zatáčení to nedělá, právě naopak chyba se projevuje i u jízdy na rovné silnici při libovolné rychlosti, je opravdu zajímavé že to dělá max. 4-5minut, jako opravdu až se něco zahřeje, pokud nastartuji a v klidu oškrábu okna, tak to vidím na probliknutí světel zvenčí (změnu zvuku motoru jsem nikdy nezaznamenal), po nasednutí pak se už nic neprojeví.

_________________
Citroen C4 1,6HDI 16V, 80kW, r.v.04, r.prov. 05
léto / zima
4,9 L 5,7 L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 15:44:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
bez zateze na se zvysenyma otackama MAX 14,2V
ted si nejsem jisty ale asi 62A baterie

ono na te baterii moc napsaneho neni jenom FIAMM L2 400 640A

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 16:32:43 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:58:55
Příspěvky: 31
neviem ako 1.6 ale 2.0hdi ma pridavne elektricke kurenie (900w), mohlo by to byt tym vkombinacii s tou slabsou baterkou

_________________
C4 Coupe 2.0HDI VTS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 22:14:58 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
to Xaw: Tak to vidím jak píše Dado na to přihřívání a nebo žhavení. Vím, že se to nedá srovnávat, ale brácha má Mazdu E 2200, dodávku s klasickým dieslem a jemu to dělá chvíli po studeném, nebo spíš ledovém startu. Pohasínají světla a je to vidět i na podsvícení budíků. Otec má C4 1,6 Hdi, tak se ho zeptám jestli něco takového v zimě pozoruje.

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 22:28:07 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
Takže otec nic takovýho nepozoruje a aniž bych mu víc vysvětloval, tak to tipl na slabou baterku a případně nízkej volnoběh. No, ten volnoběh budeš mít určitě v pořádku, takže hlavním viníkem bude patrně ta slabší a ve Tvém případě málo kapacitní baterka. Takže proměřit a jak psal Lukáš, mělo by to mít kolem 14ti voltů.
Jinak tam asi budete mít elektrický přihřívání, protože otec říkal, že si není vědom, že by tam měl bufika jako mají třeba Hdi Picassa, ale prý mu to topí i když je motor studený.

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Naposledy upravil Mike dne pát 11. úno 2011 22:40:34, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 22:39:24 
Offline

Registrován: úte 08. čer 2010 21:45:35
Příspěvky: 52
Mám také 1.6 HDI a při velký mrazech a delší odstavce nepozoruji jev který popisuješ. Baterku mám ovšem Varta Silver dynamic 63Ah ( doporuceno pro diesel bez garaze :-)))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: sob 12. úno 2011 14:52:13 
Offline

Registrován: pát 11. úno 2011 5:12:56
Příspěvky: 69
Bydliště: ČeskýTěšín
chlapi změřím to dobíjení a dám vědět, navíc kolega má nějaký tester na baterky , pak dám vědět

_________________
Citroen C4 1,6HDI 16V, 80kW, r.v.04, r.prov. 05
léto / zima
4,9 L 5,7 L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: sob 12. úno 2011 21:58:52 
Offline

Registrován: ned 14. bře 2010 16:13:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Hodonínsko
I mě se nic podobneho nedeje, krome mirneho blikani palubniho pc :shock: . Zrejme to bude chtit novou baterii, ale aspon 62. Ale v klidu tam jde dat i 74 s mensi upravou :D Do diesela minimalne 72Ah a je klid a chytne i v -20°C na brnk. :P

_________________
1.6 HDi 66Kw + ANTI H.I.D Halogen 2x130W ( Já nevidim -Ty oslepneš!!)
Skvely motor, jen kdyby se do nej nesrali EKOTERORISTI (EGR a jine umrtvovace a zvysovace spotreby) Zlaty 1,9D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 1:03:19 
Offline

Registrován: pát 11. úno 2011 5:12:56
Příspěvky: 69
Bydliště: ČeskýTěšín
72A/h no páni, a to se tam vleze? Ono 55 A/h je na diesel asi opravdu málo, ale když mě bylo líto půl roku starou baterku pustit.

_________________
Citroen C4 1,6HDI 16V, 80kW, r.v.04, r.prov. 05
léto / zima
4,9 L 5,7 L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 2:49:11 
Offline

Registrován: sob 08. kvě 2010 19:17:37
Příspěvky: 399
Bydliště: Dřísy
Asi takto: Buď se smiř s tím blikáním (a čekej že ti může odejít něco z eletriky) nebo zainvestuj do baterie, která tam má být. Při startování sosáš z baterky stovky ampér, a ty tam chybý. A pak se je tam altík snaží dodat. Baterie funguje jako filtr el. stabilizátoru( to co leze z altíku jde přes baterku) a tím vyhladí (díky kapacitě) jakoukoliv sinusoidu.
Nízké teploty se nejčastěji projeví snižováním výdrže akumulátoru. Akumulátor má výrobcem stanovený teplotní interval, ve kterém by měl pracovat správně. V mrazech se zvyšuje odpor elektrolytů a snižuje kapacita. Jejich kapacita v mrazu klesá dramaticky rychle, i když je nepoužíváte.

_________________
C5 2.2HDi,4HP20, kombi, Exclusive
C4 Grand Picasso 2.0Hdi AT Exclusive
Xsara Picasso 2.0HDi
C-Elysse 1.2Vti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 11:29:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
Xaw píše:
72A/h no páni, a to se tam vleze?

me se podarilo nacpat i 74Ah baterii do felicie a ta sama byla i ve facku s rozpernou tyci :-D
http://img4.rajce.idnes.cz/d0407/2/2632 ... 0_5513.JPG

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zvýšená proudová zátěž
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 23:20:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. říj 2009 21:43:57
Příspěvky: 273
Bydliště: Kolín
74Ah se vešlo i to mého Fiatu Punto r.v.98 1.2i ... sice trochu přesahovala a musel jsem jinak vyřešit přichycení, ale její kapacita byla v zimě k nezaplacení. Rozhodně zainvestuj a pořiď si baterku, jaká má v autě být. Pokud už nechceš kupovat vyšší papacitu, tak stopro kup kvalitu.

_________________
Můj Lemon -> Citroen C4 1.4i 16v SX Pack 2009 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz