Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Řepka, Slunečnice, MEŘO, atd., kdo na to jezdi Berlou?
Právě je pát 22. lis 2024 13:00:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 24. led 2011 22:47:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 9:42:24
Příspěvky: 86
Je tady nekdo, kdo pridava do nafty své Berle řepkovy olej, nebo jezdi na methylester řepkoveho oleje (MEŘO), nebo čistý rostlinný olej ? Troufnul si nekdo nalit do sveho HDi ? Jake mate zkusenosti s hladinou motoroveho oleje ? Jake upravy jste udelali/planujete ?

Vim, ze jsou na to jina fora, ale zajima me to konkretne s Berlou....

_________________
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Obrázek Smart 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25. led 2011 21:53:15 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
rozhodně nedoporučuji, je velké riziko zadření motoru.
Naše vstřikování na to není stavěné.
Ale možná se pletu--- má někdo zkušenost? :lol:

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25. led 2011 22:39:56 
Offline

Registrován: pon 18. říj 2010 6:23:01
Příspěvky: 47
Před pár lety jsem měl klasický diesel s rotačním čerpadlem bosch-tlak kolem 130 atmosfér a ani u toho sem se neodvážil.U HDI kde je tlak přes 1000-to bych opravdu neriskoval.Navíc je třeba předehřívat a hlavně jezdit-kdo chvíli stál....může stát navždy-čisté rostliné oleje při nízkých teplotách tuhnou a jak se často nejezdí tak se může zalepit čerpadlo že to ani naftou nezředíte a nevymejete.Měřo je aditivované- ale spíš na teplé počasí-v zimě nic moc.(jen tak mezi řádky-dostal se mi do rukou řetěz pily , který chytrák mazal rostliným olejem a pak odložil-je totálně rezavý a rozhýbat články leda kladivem).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25. led 2011 23:39:24 
Offline

Registrován: sob 08. kvě 2010 19:17:37
Příspěvky: 399
Bydliště: Dřísy
To s tou pilou mohu potvrdit. Po použití rostlinného oleje se mi zalepil řetěz, ložisko na liště a nakonec odkráčelo čerpadélko oleje. TAKŽE UŽ NIKDY! Jedině pod řízek :D :D :D

_________________
C5 2.2HDi,4HP20, kombi, Exclusive
C4 Grand Picasso 2.0Hdi AT Exclusive
Xsara Picasso 2.0HDi
C-Elysse 1.2Vti


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 10:42:26 
Offline

Registrován: stř 11. lis 2009 13:21:19
Příspěvky: 52
Jak nad tím může někdo vůbec přemýšlet???


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 11:02:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 9:42:24
Příspěvky: 86
Normalne, proc nepremyslet ? Prikladem muze byt to, ze my tady v Evrope se chytame za hlavu, ze nam do benzinu pridavaj lih. Kolega v praci, co je kolumbijec se jen smeje, protoze u nich jezdi auta na lih pres 20 let a je to uplne normalni. Kdyz se zeptas vyrobce motoru, jestli muzes do sveho auta nalit olej, tak rekne ze ne ! Ale vyrobce Deutz treba u nekterych motoru deklaroval, ze je mozne je provozovat na repkovy olej. Takze co presne tomu brani ? Skutecne to nejde ? Jde to za urcitych pravidel ? Nejde to hlavne kvuli lobby a danim (stat by prisel o desny prachy, kdyby si kazdy nekde vypestoval repku a doma na lisu vytlacil a vyfiltroval palivo do motoru. Ale hodne zjednodusuju...).

Nafta taky vzdycky v zime tuhla a redila se benzinem, ted aditivy, vsechno se nejak vyviji. Repkovej olej by mel byt dokonce mastnejsi, nez nafta, takze pri spravne teplote (a tedy viskozite oleje) by mel zpusobovat mensi opotrebeni kokot-rail cerpadla a injectorů. Molekula oleje je dokonce na horeni ve valci vhodnejsi, nez molekula nafty. Jedine ma olej vetsi povrchove napeti, tak je slozitejsi to rostriknout na maly kapky. Tomu ale nahrava, ze motory jsou vybavene vysokotlakym vstrikovanim. Ze je provoz na olej nevhodny pro auta co stoji je pravda. Ze v zime tuhne a je treba ho predehrivat je taky pravda. Kazde palivo ma neco. Mit auto na LPG bylo z pocatku taky dost divny, kdyz okolo byl smrad jak prodejne plynovych bomb.... A ted je to regulerni palivo, systemy se od doby zacatku vyrazne zlepsily.

Takze kdo se neboji, uz to zkusil. Treba jen v pomeru 50:50 s naftou. Kdo ma pro to podminky, muze zkouset dal.

_________________
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Obrázek Smart 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 14:18:08 
Offline

Registrován: pon 18. říj 2010 6:23:01
Příspěvky: 47
možná ještě existuje www.dieselpover forom--tak nějak to bylo a hodně se to tam probíralo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 20:02:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ve Veseli n. Moravou jezdi taxikari v pasatech TDI normalne na prefiltrovany frito olej co tankujou u restauraci :-D
je to zuzo za nema jezdit citite rizky, hranolky, smazak a hned mate chut zastavit u nejblizssi restaurace aby meli taxikari na co jezdit :-D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 0:53:22 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 1:03:55
Příspěvky: 320
čili skrytá reklama a není to zakázané?

osobně bych to do HDi nelil. autí mám moc rád a potřebuji ho a není prostor na experimenty


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 0:59:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
zadna reklama pouze pisu o vim

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 1:32:26 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 1:03:55
Příspěvky: 320
myslel jsem s tou vůni a chutěma co se z auta line.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 10:36:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 9:42:24
Příspěvky: 86
Ano, vetsinou to lidi lejou do klasickych TDI, D, SDI apod. Proto me zajima, jestli to nekdo zkousel i do HDi. Na smart foru je kolega, ktery jezdi na olej:nafta 50:50 s motorem cdi. A zadnej problem. Ale nevim presne, kolik na to ujel km, myslim, ze nejaky maly tisice km ano.

Vyfrit jsem nemel na mysli. Mel jsem na mysli cisty, dobre vyfiltrovany repkovy/slunecnicovy olej aditivovany treba VIFem.

_________________
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Obrázek Smart 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 11:27:50 
Offline

Registrován: stř 11. lis 2009 13:21:19
Příspěvky: 52
Pajas, tak to vyzkoušej ty a potom napiš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 15:34:48 
Offline

Registrován: pon 18. říj 2010 6:23:01
Příspěvky: 47
Pajas-pokud ten kolega jezdí 50:50 na olej kupovaný , tak kolik ušetří?Při spotřebě 6-7 litrů to na 100km bude do deseti korun a pokud jezdí na vysmažený-ta práce s filtrací , předehřev a riskování že odejde čerpadlo-myslím , že se to nevyplatí.Chápal bych to u starých klasik(mercedes), kde je řadové pístové čerpadlo a ne ty moderní hodinářský strojky.A nebo leda ze sportu :lol: -ale na sport je potřeba mít v současnosti peníze :twisted: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17. úno 2012 12:16:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 9:42:24
Příspěvky: 86
Vzhledem k tomu, ze jsem minuly ct/pa natankoval do obou aut Verva diesel na pumpe, kde tankuji vyhradne a pravidelne obe auta a ve Smartu mi v nedeli Verva zamrzla a do ted mam zalepeny v obou autech filtry, protoze startovani je horor, tak se znovu vracim k otazce - varil doma nekdo MERO ? Nebo kupoval uz hotovy MERO z rafinerky a jezdil na to ? Pripadne to doma do-aditivoval ? Protoze ta nafta uz je tak draha a nekvalitni, ze ten risk z pouziti a testovani methylesteru na HDI/CDI motoru pri probehu 160L/mesic uz prestava bejt hruzostrasnej.

_________________
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Obrázek Smart 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz