Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Cukání motoru
Právě je pát 22. lis 2024 19:03:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: úte 31. srp 2010 9:00:11 
Offline

Registrován: pát 30. říj 2009 11:18:22
Příspěvky: 20
Nemáte někdo zkušenost, mám 2.0 HDI 66kW a když jedu po rovině, točím 1500-1800 otáček a plyn jenom tak šmudlám, tak mi auto začne hodně cukat, když přidám auto zrychlí a jede zase normálně.

_________________
[b]Berlingo 1.6HDi 66kW Multispace


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: úte 12. říj 2010 21:06:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. kvě 2010 11:57:56
Příspěvky: 37
Bydliště: Olomouc
Tak přesně toto v současné době řeším i já. Jedná se o motor 2.0HDi 66kw, typ RHY. Přesně jak píšeš, při nízkých otáčkách a málo plynu těsně pod 2000 na trojku, nebo čtyřku mi cuká tak motor, že cloumá i s autem. Všiml jsem si, že mi tohle dělá jen při chladném počasí a při studeném motoru! Zajímavé je, že když v tom cukání přidám plyn, ztratí se to! Každý den jedu z domu takovým obloukem. Na čtyřku málo plynu a vypadá to, jako bych byl debil s řidičákem od včera... Musím tedy jet na 3 a o fous víc otáček.
Myslel jsem si, že mám utržený spodní silentblok reakce (nápravnice -motor). Ne nebyl, i přesto jem dal nový. Motor cuká dál...
O víkendu se chci kouknout i na ten olejový silentblok (ta hruška na podběhu) který je u rozvodů.

Co ostatní, myslíte si, že by to cukání mohlo dělat i čidlo teploty??

_________________
Berlingo 2.0 HDi 66kw r.v. 3/2006 malý profil je k vidění tady: http://www.skywolker.wz.cz/berlingo.htm
Alu Tomason TN1 rozměr 8x16 ET12 a zadní ET8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: sob 16. říj 2010 19:54:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. kvě 2010 11:57:56
Příspěvky: 37
Bydliště: Olomouc
No vidím, že to nikoho nezajímá... tak aspoň pro sedrika:
Vyměnil jsem nad silentblokem ten rozpěrný "U" kus (viz foto), který právě zabraňuje smýkání motoru dopředu a dozadu. Tím je problém vyřešen. Origo tam totiž byl takový s kulatýma gumičkama. Ten měl ve vybrání karoserie velkou vůli a tím dovoloval motoru v pohybu. Nynější rozpěru s větší gumou jsem vzal ze staré motorizace 1.9D. Pro klid v duši ještě vyměním silentbl. na kterém drží převodovka.


Přílohy:
berla kopie.jpg [127.67 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Berlingo 2.0 HDi 66kw r.v. 3/2006 malý profil je k vidění tady: http://www.skywolker.wz.cz/berlingo.htm
Alu Tomason TN1 rozměr 8x16 ET12 a zadní ET8
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: ned 17. říj 2010 17:41:28 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
skywolker píše:
No vidím, že to nikoho nezajímá... tak aspoň pro sedrika:
Vyměnil jsem nad silentblokem ten rozpěrný "U" kus (viz foto), který právě zabraňuje smýkání motoru dopředu a dozadu. Tím je problém vyřešen. Origo tam totiž byl takový s kulatýma gumičkama. Ten měl ve vybrání karoserie velkou vůli a tím dovoloval motoru v pohybu. Nynější rozpěru s větší gumou jsem vzal ze staré motorizace 1.9D. Pro klid v duši ještě vyměním silentbl. na kterém drží převodovka.



No neboj zajímá, jen mě překvapuje čím, že to bylo zapříčiněno.
Mám takové tušení, že mi to taky občas dělá a nevím proč. je divné, že máme relativně "mladá" auta a už je problém.

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: ned 17. říj 2010 18:54:59 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 0:29:49
Příspěvky: 83
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

_________________
Berlingo 1.6LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: ned 17. říj 2010 18:59:43 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .


no mám teď 67Tis. km
Tak se mi nezdá, že by to bylo příliš.

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: ned 17. říj 2010 23:56:39 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 1:03:55
Příspěvky: 320
taky mi při přeřazení z 1 na 2 stupen se ozve náraz někde u pravého kola a spátečka taky něco podobného, zatím jsem nekoukal co to je ale napdá mě zda to nemůže být taky tento problém ale náraz je takový kovový jakoby do karoserie. řešení u tebe vypadá dost dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pon 18. říj 2010 9:24:53 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 0:29:49
Příspěvky: 83
Myslím, že to bude ono, u 1,4 mi to dělá stejně a tam vím bezpečně, že jsou silenbloky pryč (130tis.). Ta zvětšená vůle pak může způsobit i větší "lom" na výfuku a to může být právě kovové lupnutí.

_________________
Berlingo 1.6LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pon 18. říj 2010 20:05:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. kvě 2010 11:57:56
Příspěvky: 37
Bydliště: Olomouc
Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

Pravda, pravda... Já mám 4,5 letý auto a najeto 218 000 km!!!!
Do konce týdne chci vyměnit i ten věšák převodovky. Pak písnu, jak se to tváří. Protože když ještě teď rukou za sací portrubí s motorem zacloumám, tak u podběhu se zdá být přesvědčivě pevný. Ale na straně převodovky se agregát ještě jaksi hýbe!!! Musím tedy vyndat aku a její držák a posoudit stav.

Před tím motor tak cukal, že se mi utrhli dvě (ze čtyř) gumový tykadla, který drží horní okrasný kryt motoru!!!! Na foto jste si určo všimli, že tam ještě není. Mám tu výhodu, že se v práci proběhnu mezi regály a mám vše potřebné. Jinak nevím co bych si počal. V Citroenu jsou ochotni, jen když tam mávám svazkem pětilitrů za novou káru. Pitomci...

PS: Jsem rád, že jsem Vás z toho "skoro" zimního spánku vzbudil... Nevím čím to je, že ty fóra jaksi umírají. Myslím si, že zrovna tohle je důležitý téma. Nejedná se o kraviny typu: "vaše spotřeba" nebo "nesvítí mi osv. SPZ, jak sundat jeho krytku"...

_________________
Berlingo 2.0 HDi 66kw r.v. 3/2006 malý profil je k vidění tady: http://www.skywolker.wz.cz/berlingo.htm
Alu Tomason TN1 rozměr 8x16 ET12 a zadní ET8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pon 18. říj 2010 20:13:16 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
skywolker píše:
Jan Vaníček píše:
Ono to většinou není stařím, ale skutečnými kilometry ... .

Pravda, pravda... Já mám 4,5 letý auto a najeto 218 000 km!!!!
Do konce týdne chci vyměnit i ten věšák převodovky. Pak písnu, jak se to tváří. Protože když ještě teď rukou za sací portrubí s motorem zacloumám, tak u podběhu se zdá být přesvědčivě pevný. Ale na straně převodovky se agregát ještě jaksi hýbe!!! Musím tedy vyndat aku a její držák a posoudit stav.

Před tím motor tak cukal, že se mi utrhli dvě (ze čtyř) gumový tykadla, který drží horní okrasný kryt motoru!!!! Na foto jste si určo všimli, že tam ještě není. Mám tu výhodu, že se v práci proběhnu mezi regály a mám vše potřebné. Jinak nevím co bych si počal. V Citroenu jsou ochotni, jen když tam mávám svazkem pětilitrů za novou káru. Pitomci...

PS: Jsem rád, že jsem Vás z toho "skoro" zimního spánku vzbudil... Nevím čím to je, že ty fóra jaksi umírají. Myslím si, že zrovna tohle je důležitý téma. Nejedná se o kraviny typu: "vaše spotřeba" nebo "nesvítí mi osv. SPZ, jak sundat jeho krytku"...



Akorát mám 1.6hdi a ne dvoulitr, ale je to docela divné že mi to taky děla skoro v 70-ti tisíci. i když na druhou stranu to bylo buchly na předek. tak možná proto. :(

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pon 18. říj 2010 21:16:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. kvě 2010 11:57:56
Příspěvky: 37
Bydliště: Olomouc
1.6 nebo 2.0HDi je úplně jedno. Skelet a uložení obou motorizací je na chlup stejný. Jsem majitelem berly jen něco přes půl roku. Tak že nedokáži říct, jestli se už uložení měnilo a při kolika KM. A jestli se vůbec měnilo. Servisák se při prohlídce koukne a řekne: Hmmm silentbl. roztržený není, tak že odjezd nazdar! Ale že jsou všechny tři volný, to je mu taktéž "volný".
Vezmi to logicky: dnešní jízda to je jen samý starty a rozjezdy, samý řazení. Tím vším se motor pokouší odjet z karoserie. Ty silentbloky ho tak drží na uzdě. 70tkm je vcelku dost. A fabrika? Té je jedno, jaký ty budeš mít roční náklady na provoz. Pro ně je tohle spotřební materiál. Když se vyglajdá, musí se vyměnit... Že je to brzo? To je jim fučík.

V práci mám denně 20 telefonátu od nešťastných lidí, co maj 3letý auta. Např. 207, 407, až pak C5, 406, 307, Xsara, 206 atd. Mají tak banální problémy, že bys zaplakal. Řídící jednotky motoru jen hoří, displeje v kapličkách to samo. Motorky stěračů a ostřikovačů, páčky blinkrů, spínací skříňky, ventilátory topení i celé budíky a dalších 80 věcí co se sem už nevejdou...

Mám ještě octavii www.skywolker.wz.cz a u ní bys spoustu těchto nemocí nikdy nenašel...

_________________
Berlingo 2.0 HDi 66kw r.v. 3/2006 malý profil je k vidění tady: http://www.skywolker.wz.cz/berlingo.htm
Alu Tomason TN1 rozměr 8x16 ET12 a zadní ET8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: úte 19. říj 2010 10:09:45 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 0:29:49
Příspěvky: 83
Bohužel vozy PSA trpí popsanými neduhy asi více než VW-Group nebo MB či BMW, které ale také nejsou bez chyby, jen jsou za jiné vyšší ceny.
S tou Octávií jsi měl štěstí, neb kolega v práci má přesně tu samou včetně ročníku, výbavy a barvy (samo ne "faceliftovanou"), ale je za posl. půl roku po výměně chladiče, dvou řj. oken, stahovačky okna, řj.motoru, termostatu, části kabeláže, vysušení auta - 8L vody díký origo stř. oknu, věčně křivé kotouče, páčka na blinkry, spínač var.blinkrů a pod.. Auto nebylo bourané a má poctivých 220tis..

_________________
Berlingo 1.6LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pát 29. říj 2010 21:29:50 
Offline

Registrován: pát 30. říj 2009 11:18:22
Příspěvky: 20
Díky za rady, ale u mne to není silentblokem. Mám špatný vstřikovací čerpadlo. Měl jsem tam píchlou diagnostiku a za jízdy jsme měřili tlaky co dává čerpadlo. Když to začlo cukat, tlak začal lítat. Bohužel čerpadlo je nemoc motorů HDi. Nejdřív se mi objevily piliny v naftovym filtru a můj mechanik mi říkal připrav se na výměnu čerpadla. A měl pravdu. Máte někdo zkušenost s výměnou. Mám VDO Siemens. Nové u Citroenu stojí 26tis. Auto je staré 4,5 roku a mám najeto 220tis km. Jinak až na spojku jsem neměl žádný větší problém.

_________________
[b]Berlingo 1.6HDi 66kW Multispace


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pát 17. pro 2010 19:06:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. lis 2009 3:21:53
Příspěvky: 145
Bydliště: Soběslav
u me to bylo vahou vzduchu a po vymene byl klid
bylo to uplne stejne co tu pises ty

_________________
Berlingo Feel XL 01/2019 1.5 BlueHDi 130k

C1 01/2017 1.0

Fiat Ulysse II 2,2JTD 2005 je to jako C8 :-) - Prodano 177 tis

Berlingo 11/2001 2.0 HDi 90HP - Prodáno na tachu 305 tis

CX 2.5 GTi jiz v automobilovem nebi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: pát 18. bře 2011 8:53:55 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 19:50:49
Příspěvky: 42
Nemyslím si, že čerpadla u HDI jsou více nachylná na poruchu než u jiných značek (TDI, CRDI, JTD, TDCI apod)
Pořád je to spotřební zboží (věc) a musí se dříve, nebo později vyměnit. U čerpadla záleží na kvalitě nafty a její mazací schopnosti. Bohužel dnešní nafta má mazací schopnosti menší než před pár lety. Proto já osobně přidávám aditivum do nafty. Nedávám ani plné dávkování - stačí klidně polovina. Anebo 1/2dcl motorového oleje na nádrž.
Vysokotlaké čerpadlo by mělo v pohodě najet 300tis. kilometrů i více. Mám kamaráda, který na vysokotlaku v dodávce má najeto 630tis. kilometrů. Spíše se stane, že odejde regulátor na čerpadle, ale to je 2-3tis. korun a jedeš dál.

_________________
Citroën Berlingo 06/2012 1,6HDI 8V 55kW
Citroen Berlingo 04/2008 1,6HDI 16V - prodáno
Citroen C5 2,2HDI exklusiv 12/2002 (max. výbava)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz