Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna startéru
Právě je čtv 28. lis 2024 4:05:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: pon 11. led 2010 21:24:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Už když jsem auto před deseti tisíci kilometry kupoval, tak cvakal startér. Téměř při každém startu se muselo dvakrát třikrát otočit klíčkem, protože to jen cvakalo než se startér roztočil. Takže jsem minulý týden koupil jetej za 400,-. Shodou okolností včera startér umřel, musel jsem cvakat asi pět minut než se chyt a začal točit :) Takže zejtra hodlám startér vyměnit za ten použitej a časem ten vyndanej zrepasovat. Takže máte nějaký tipy na výměnu? Teoreticky to mám všechno nastudovaný, zajímaj mě praktický fígle, budu to dělat venku na mrazu, tak abych tam nemrznul dlouho :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: úte 12. led 2010 20:51:26 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:26:16
Příspěvky: 93
No já to dělal v teple garáže tak půl hodky-myslím jen samotné vytahnutí.je to ježek v kleci,ale ven jde.nevím jestli máš turbínu či ne,tam hadici od inter.do sání musí pryč sto pro.povolíš šrouby co drží starter-sou tři-mám dojem 8 imbus.samozrejmě si odpojíš před tím baterku :D .odšroubuješ kabely na cívce mám dojem že jeden je číslo 13 a druhý 8.pak už jen hledáš a hledáš polohu při které pujde ven,je to malý porod.

_________________
C5 I 2.2HDI Lucifer combi 165ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: čtv 14. led 2010 21:42:57 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:26:16
Příspěvky: 93
no ted na to hledím :shock: máš to v podpisu-se mi tak někdy stane,že se přehlédnu :D je to už nějaký pátek co sem to dělal,tak mě třeba někdo opraví

_________________
C5 I 2.2HDI Lucifer combi 165ps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 14:15:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
tak jsem se k tomu konečně dostal, byl to porod. ježek v kleci. a problém to stejně neodstranilo.

když chci startovat, otočím klíčkem do startovací polohy a nic, jen všechny kontrolky zhasnou. točit to nezačne. při každym startu musím klíčkem otočit do startovací polohy a "cuknout" klíčkem rychle zpět a znovu do startovací. je slyšet cvaknutí z motoru a startér se votočí.

neví někdo čím by to mohlo bejt? nějaký relátko? nebo něco okolo zámku?

už to takhle funguje co jsem to koupil, ani mi to moc nevadí, jen se mi dvakrát stalo, že sem takhle musel klíčkem cukat asi půl minuty, než to začlo točit.

any idea :?: :?: :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 17:42:14 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Měl jsem to samé. Také jsem měnil startér, na štěstí jsem ho myslím nevyhodil a měl by se válet ve sklepě. Po výměně bylo chování beze změn k lepšímu. Šel jsem po káblech až ke spínačce a hledal... Vypálená spínačka. Tak jsem zpět poskládal, sehnal druhou a pak se s vervou pustil do výměny. Moc přesně si už nepamatuji postup, ale nic náročného. Plasty pod i nad volantem dolů, povolit spínačku, myslím že tak 7-8 klíč, pak tam bylo něco, že klíč musel být v zámku zapalování, odemčený (nebo zamčený :?: ) volant a zespod se zacvakl nějaký kolík, aby šel vytáhnout zámek i se spínačkou a zamykáním volantu. Od spínačky vedou káble ke třem štekrům, které se rozpojí myslím, že 2 v pojistkovce a 1 pod palubkou. A je venku.
Do této fáze mi to probíhalo celkem hladce, destrukce mi většinou jde dobře. Pak, když se mi na stole válel původní a připravený rezervní kus, zjistil jsem, že nejsou totožné. Nepamatuji přesně už čím, ale prostě to určitě rozměrově nešlo přehodit. Byly to asi kusy Y3 a Y4.
Rozhodl jsem se, když už jsem to vytáhl, opravit původní kus. Pustil jsem se do pokračování v demontáži až na úplné prvočinitele. Příčina potíží byla krásně viditelná, snadno opravitelná, takže rozhodnutí setrvat se vyplatilo. Vevnitř je dost primitivní mechanismu, snadno logicky srozumitelný. Byly jen vyžíhané kontakty spínající proud ke startéru. Všechny funkční styčné plochy jsem osmirkoval, plechy na koncích opálené přihnul, prostříknul kontoxem, poskládal, zapojil zpět a bez potíží asi půl roku šlape jak má.
Jen bych měl přiznat, že pokud nemáš nervy hodináře, ruce neurochirurga, raději doporučím výměnu, než opravu :roll: Mé ruce sice jsou lopaty, oči slepé, nervy na úprku, ale za to tvrdohlavý býk.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 19:58:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
no když to tak čtu, tak to asi odložím a místo toho do povinej výbavy přidám drát, abych mohl nastartovat až kontakty odejdou uplně :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 21:53:46 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 20:54:15
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 5
lepší je zapoji relátko mezi spínačku a startér. já to mám už na druhém XM a pohoda. relátko stojí max stovku a vymění se bez demontáže Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 22:00:55 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
To by musel být dost festovní drát při tomto odběru. Také už jsem z časového nedostatku došel do tohoto stádia a osvědčil se mi masívní šroubovák.
Ale i přesto není moc pohodlné zapnout klíč, než se nažhaví otevřít kapotu a doběhnout k motoru, vrazit šroubovák do kontaktů startéru, při tomto si nechat přimáčknout kolena o přede mnou stojící auto, protože jsem tam nechal rychlost.... Doporučuji řešit aspoň do příchodu zimy.
Relátko pomůže, pokud spínačka sepne -třeba relátko- nebo by musel dát na start, třeba i přes relátko zvlášť tlačítko. Ale to relé by muselo být určitě nějaké silnější, ale to nám tu už určitě upřesní někdo kompetentnější.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: ned 19. zář 2010 22:15:43 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 20:54:15
Příspěvky: 13
Bydliště: Praha 5
spínač startéru má podle výkonu 4-6 A což relátko zvládne v pohodě, startovací proud spíná až startér, to by asi spínačka nevydržela a to relátko poze odděluje spínačku 0,05A a umístí se u baterky kde se jenom přeruší vývod ke startéru a napájí se z plusu baterky. stačí jakékoliv relátko. Spínačka odchází proto, že se při průchodu proudu kontakty vypálí a přestanou pružit, tím se zanesou a je potřeba opakovaného spínání aby se trochu vyčistily a seply. S pomocným relátkem toto odpadá. Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: pon 20. zář 2010 13:16:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Chachar píše:
To by musel být dost festovní drát při tomto odběru. Také už jsem z časového nedostatku došel do tohoto stádia a osvědčil se mi masívní šroubovák.
Ale i přesto není moc pohodlné zapnout klíč, než se nažhaví otevřít kapotu a doběhnout k motoru, vrazit šroubovák do kontaktů startéru, při tomto si nechat přimáčknout kolena o přede mnou stojící auto, protože jsem tam nechal rychlost.... Doporučuji řešit aspoň do příchodu zimy.
Relátko pomůže, pokud spínačka sepne -třeba relátko- nebo by musel dát na start, třeba i přes relátko zvlášť tlačítko. Ale to relé by muselo být určitě nějaké silnější, ale to nám tu už určitě upřesní někdo kompetentnější.


tak to dopadlo tak že jsem do krabice v kufru přidal dláto. sice to trochu jiskří, ale pokud se mi někdy náhodou stane, že klíček přestane fungovat uplně, tak s tím aspoň odjedu :D a budu to řešit až to bude nefunkční :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 9:50:30 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Já mám taky vypálenou spínačku, mám přes kabinu a spínač nataženou silnější dvoulinku od baterky přímo ke startéru. Startuju efektně tlačítkem "ENGINE START" umístěním vedle klávesnice imobilizéru.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2020 21:51:10 
Offline

Registrován: pon 18. kvě 2020 21:48:21
Příspěvky: 2
Ahoj, asi jsem uplnej blbec kam strkáte ten šroubovák (dláto, drát...) jakam na kontakty jaka atd. díky za upřesnění díky za info


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2020 9:27:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Ahoj.
Musíš zašlápnout parkovačku, vyřadit rychlost, otočit klíč do provozní polohy a na startéru propojit něčím festovním -co se hned nepřepálí- matku co k ní vede ten hrubý kabel se sousední matkou, neleknout se a po nastartování (nebo vyšťavení baterky :( ) být připraven odpojit. nemusí to jít lehce, stává se, že probíhajícím proudem se šroubovák přivaří k matce.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2020 10:19:24 
Offline

Registrován: pon 18. kvě 2020 21:48:21
Příspěvky: 2
aha mno mě nestartuje a nikdo neví jestli starter nebo ta spínačka a prej bylo nutno xkrát otočit kličkem než to chytlo přikláněl jsem se ke starteru protože tuto zavadu už jsem měl na Peugeotovi ale když jsem zjistil že zlobí spínačka u C5 tak nějak otestovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna startéru
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2020 13:07:05 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
když otočíš klíčem, startér cvakne, neroztočí - vadný startér
Když točíš několikrát klíčem pak startér chytí - spínačka
funkčnost startéru ověříš výše popsaným způsobem.
ono stačí držet natáhnutý klíč v poloze pro start a zatřepat s ním. vyžíhané kontakty ve spínačce nedosáhnou na kontakt. jde to rozebrat, vyčistit, přihnout.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz