Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - miraxm a jeho kára opět na scéně :-)
Právě je ned 01. pro 2024 1:15:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 9:31:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
zdravím chlapi, dva dny po sobě jsem sem sprchoval ve stokilometrový rychlosti na motorce a není šance že se to nebude opakovat tudíž musím nutně zprovoznit káru. v pondělí jsme vytáhli motor. odkopli převodovku a zjistili že spojka (kvuli které to celé dělam-hlavní důvod) je celá mastná. a asi za to nemůže gufero motoru. ani gufero převodovky. ale to že mi dvakrát praskla hlavní přívodní trubka od čerpadla ke kostce a jednou jiná trubka. udělali se takovy maly trhlinky a tím to rozprašuje jak mlhu. to se dostalo větráním do spojkový skříně a tak začala klouzat jak svina. problem ale je že si nějsem stopro jisty a nechci tuto akci dělat potřetí. tudíž potřebuju vědět třeba tlouštku lamely. ví někdo? (bylo dělaný nový obložení) a pak jestli se dá nějak oměřit přítlačak? ...nebo mam koupit v autokelly a porovnat pak vrátit. Stojí 2000 Starline .. asi by stačil ale...jsou to 2000 a já student co si koupil motorku :D. další problem je že praskali tyy trubky - náhoda nebo to ma nějakou příčinu ? .... co s tim .. chtěl jsem dávat diravi ale asi se uskromnim ...no a pak motor ... asi nema kompresi dobrou. ale to se bude případně řešit až na autě. to ani jinak nejde. máte někdo zkušenosti s kroužkama nebo něčím? ...a asi udělam rozvody ...pro jistotu ...ach jo další prachy. díky za něco co vás napadne.

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 11:55:47 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
No,pokud je brutálně omaštěná lamela,tak tu musíš dát novou.Přítlačák bych taky dal rovnou novej,když už to máte venku.Vzpomněl jsem si,co tvoje převodovka?Pořád špatně řadí?Teď by byl čas na výměnu :D

No a s tím motorem,pokud práší vstřiky,žhaví všechny žhavičky,a je nastavenej předvstřik,tak musí startovat,komprese nekomprese,obzvlášť v létě.
Zaměř se na tohle,je to na 99 procent tím,taky hodně udělá startér,když točí pomalu,tak motor kolikrát nechytá,a přitom je to jen starterem.

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 12:40:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
na starter mam taky podezření ... ikdyž je baterka dobrá a nabitá tak párkrát otočí a uplně ji to vycucne.

nestačilo by lamelu i přítlačak i celou skříň naprosto odmastit? čističem na brzdy nebo tak? před tím šla spojka myslim dobře. lamela má nový obložení....ale z jedný strany je sjety víc. je fakt že asi pernamentně prokluzovala. ale zase byla mazana :) ...a nikdy nesmrděla.

převodovku řeším to jo to se taky musi ...

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 18:16:01 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Určitě to fšeci znáte, ale proč si nezahrát na grafomana, že?

Startér vyndat, rozebrat, vyčistit, _hlavně_ vyškrábat drážky mezi ploškama komutátoru (nebo předtím ještě komutátor přeleštit na soustruhu - vejde se i do malého stolního), zkontrolovat uhlíky a jejich vedení s tlačnýma pružinama - ty ale hin asi nebudou Pak ložiska, volnoběžku, pastorek, dle potřeby vypláchnout a namazat - jestli bez problémů spíná a vystavuje, nemusíš še trápit se solenoidem, jinak i ten jde otevřít konzervovou metodou a přeformátovat tomu ty měděné spínací bebechy. Pokud budeš ten startér chtít vyzkoušet mimo vůz, jako silové přívody použij pořádně přidělané pořádné kabely nejlíp s koncovkama na kontakty baterie, třeba staré kabely k baterce z nějakého vyvrakovaného auta, ty mají na druhém konci i příhodná oka, při těchhle proudech je přechodový odpor prevít.

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 22:43:46 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Takhle,lamelu musíš dát novou,ve tvém vlastním zájmu,žádný čistič nevyčistí dokonale tu zažranou mastnotu,to obložení je jak houba,a ta mastnota se do něj vpije a už to neodmastíš,pokud to odmastíš tak jenom chvilkově a v pořádném tahu to zase proklouzne.

Ten přítlačák jsi měnil?Pokud se dával v dohledné době ten přítlačák novej,tak bych ho jen odmastil a vrátil zpátky,pokud je původní,tak dobrej určitě nebude,na tomhle neušetříš.Chtělo by to i nový ložisko,pokud jsi ho dřív už nedával,u mýho BXka se nechalo původní co dřív nekloktalo a teď za trest poslouchám už druhej rok ukrutný kloktání při volnoběhu a puštěný spojce,fakt zážitek :roll: :)

No a ten startér,to je bez debat,když pomalu točí tak ti to ani nemůže dobře startovat ;)

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16. zář 2010 9:55:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
dobrá tomu s tou lamelou rozumim ... tomu s přítlačakem...nechce se mi ale asi dám na vás ....puvodni ale asi nebude .. neni moc vydřený od ložiska. jo aa ložisko jsem daval loni nový. ty starty jenom starterem nebudou protože když naskoči tak jeho chod je dost neklidny. ...podle mě zlobí jeden válec...s tim ale nic neudělam dokud je motor venku...to budu asi řešit až pak...

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 15:17:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
sakra sakra sakra ... otevírám vrata vyrážím se projet a ? sakra sakra sakra ... seklo se mi ložisko spojky a tlačí na přítlačak takže se prostě nehnu ... sakra sakra sakra ... změna planu .... no nic .. jdu na to .. večer to pojede hoši !!!

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 21:03:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
....fakt jsem nechtěl začínat příspěvek se slovy "já to nechápu" ...ale hoši, já to nechapu ...! ...vyměnili jsme spojkovy ložisko .. čistěho času 4 hodiny. na XM si myslim docela slušný výsledek. nicméně ..po zkompletování se spojka chova naprosto stejně .. můžu si řadit co chci ale je stále jakoby sešlápnuto .. nevim, nerozumim, nechapu... začínám podezírat přítlačak starline ...co si o tom myslite ... ja jsem naprosto vyřízenej .. celej den v haji .. prostě jsme ničeho nedosahli .....stoji mě to fakt moc peněz tyhle hrátky. a nevim nevim nevim co mam dělat. ... starej přítlačak? jak vystředím lamelu když se tam nedostanu s hřídeli co mam vytaženou z převodovky.......prostě hukot

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 21:34:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
tam máš obyčejný "tlačný" ložisko , prostě vidlička tlačí na ložisko a ložisko na přítlačnou talířovou pružinu ... to by se asi seknout nemělo ...
Vystředit lamelu ... , na to je vystřeďovací trn, nebo si můžeš pomoci nějakým vhodným oříškem z golasady, většinou tam nějakej prodlouženej pasuje tak nějak +- autobus.

a když skusiš rukou na to táhlo co je zvenku převodovky rukou zatlačit, .. potlačíš to ložisko proti přítlačáku , nebo ne , jestli to rukou utáhneš, tak je přítlačák asi vřiti ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 22:30:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
rukou ani nahodou .. přitlačak je novej starline ale.

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29. říj 2010 10:27:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
No a nemohlo se podělat něco v převodovce, že se nějaké kolo urvalo a protáčí se ???

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29. říj 2010 14:56:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
omáčka: tak další den skoro v haji, ale už vím na čem jsem, se spojkou to nema vubec nic společného, včerejší expresní výměna ložiska zbytečná. Kola se točí jen když chtějí ... prostě jsme to ruzně zkoumali ve vzduchu a točilo se to ...brzdili jsme to a tak dale. Nasadili kola vyyrazili ven, pojezdili nějaky dva kilometry a už jsme zustali stát v polich. Odtah a během odtahu už se to zase probralo, tak jsem popojel kilometr a znovu .... dávám to za vinu diferencialu .. nevim proč nerozumím tomu nevím co se v něm mohlo rozbít ale je to asi on, hold jsem koupil špatnou převodovku, asi jsem zybtečně tlačil na cenu. převodovka za litra, je asi malo.

Dotaz: Jde v nějakém rozumném čase vyměnit diferencial ? mam druhou převodovku která jen bídně řadila jinak byla docela v pořadku, no kdo vi jestli. Nedělal bych to já ale kamoš mechanik.

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. říj 2010 23:27:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
už to jede ... měl jsem malo zasunutou poloosu ...občas byla dost zasunuta někdy malo ... .všechno bylo zbytečný .... všiml jsem si že na XM (u této motorizace) jsou dva typy poloos (krátka dlouha), a ted už vím že jsou i dva typy převodovek ... kratka dlouha .. a když se sejde kratka poloosa a kratka převodovka tak to nejde dohromady bez zajištění ložiska ve spodním silentbloku motoru. S minulou převodovkou a stejnou poloosou jsem bez zajištění najezdil asi 15000km .. prostě celou zimu .. no a tak jsem to odbyl a nezajistil .. proto ty problémy .... vše vyřešeno, jakž takž to jede. Už mam asi tak 100km .. někde ještě teče voda, snad to zítra pořeším, a vyměním naftu v hydře za LHM a večer jedu do brna a 14 dní budu bez garaže. ještě by to chtělo zimáky.

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Naposledy upravil miraxm dne pon 01. lis 2010 9:08:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. říj 2010 23:57:14 
Offline

Registrován: stř 09. pro 2009 20:24:33
Příspěvky: 97
Bydliště: Olomouc
človek se pořád učí

_________________
Citroen XM D12 \ 1990 interier komplet exclusive 2000 včetně palubovky digiklimy,Zender

Citroen XM 2.0i 8v / 1991 LPG ,podvozek a palubovka xm 2000, a bude MUSKETIER :-)
Talbot ( Tagora-Samba - Solara-1510)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. říj 2010 23:57:40 
Offline

Registrován: stř 09. pro 2009 20:24:33
Příspěvky: 97
Bydliště: Olomouc
a i náboju jsou dva typy

_________________
Citroen XM D12 \ 1990 interier komplet exclusive 2000 včetně palubovky digiklimy,Zender

Citroen XM 2.0i 8v / 1991 LPG ,podvozek a palubovka xm 2000, a bude MUSKETIER :-)
Talbot ( Tagora-Samba - Solara-1510)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz