Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Spotřeby pro porovnání
Právě je pon 25. lis 2024 6:27:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 14:16:15 
Offline

Registrován: pát 26. bře 2010 15:38:17
Příspěvky: 57
Pro Petra Š.
Problém si každý řeší jak umí, to jo, jen mi připadá tohle řešení neadekvátní ceně vozu.
Zjistil jsi čím to je? Nebo aspoň řekl někdy nějaký mechanik čím by to mohlo být?
Od pneuservisáků jen vím, že citroeny od C3 výše mají problémy téměř všechny, resp. nejvíce vozů těchto značek jezdí v krátkých intervalech na převážení kol. Divné.... :-(

_________________
1.6HDi,man.,dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 19:13:11 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Já si spíš myslím, že je to adekvátní velikosti pneumatik. A holt to někdy netrefí na první pokus. Celkově to u mě neberu jako závažný problém, klepe to menšinově. Zatím na dvou Picassech mám nalítáno bez mála 300 tis. km. Já mám naštěstí hned za servisem kousek dálnice, takže stav vím okamžitě. Pokud si pamatuji, asi dvakrát jsem je to nechal okamžitě předělat, jinak se to dá.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: úte 24. srp 2010 20:52:33 
Offline

Registrován: pát 20. srp 2010 20:33:00
Příspěvky: 3
bypas píše:
Měl jsem tento problém minulý rok. Taky stejná rychlost a asi deset různých pneuservisů.
Mám za to, že jezdíš na litých kolech, že? Mě to totiž dělalo jen na oněch těžkých kolech, na plecháčích vůbec. Mé auto bylo 2 roky jako ukázkové v citroen prodejně, tudíž se na pneu vyrazily plošky. Já gumy koupil nové a tím se problém z 80 procent vyřešil. Těch 20 už jednoduše neřeším, ale myslím si, že to může být tlumiči. Jak staré auto máš ty a co už jsi podnikl? Mimochodem, asi zkusím přitažení šroubu na hřebeni tak, jak popisuje citrous o téma výše. Ahoj


Dobrý den,děkuji za odpověď,litá kola mám originál i s pneu.Můj GP je rok starý a má najeto 21000 km.Auto stálo 490tis.kč,takže prostě volant v té rychlosti se nesmí ani hnout.Studoval jsem různé fóra a dočetl jsem se,že citroen není jediná automobilka která stím má potíže.Většinou to nakonec způsobuje jedna z poloos na kloubu u převodovky,že ten kloub je nějak vyosen.Do servisu citroen měl přijet technik z Prahy a řešit to na jiném GP,kterému to dělá úplně stejně jako mě.Jelikož jsem měl dovolenou,tak jsem se nemohl zůčastnit,tak nevím jak to dopadlo.Zejtra tam zajedu a uvidím-dám vědět jak jsem dopad.

Ahoj


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 9:39:51 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Minulý týden jsem byl na dovolené s plně naoženým autem a 4 koly na střeše. Po 400 km šetrné jízdy mám spotřebu 6,1. A nešlo to srazit. Já, který jsem zvyklý na 4,5 - 5 litrů při podobném stylu jízdy jsem měl z toho málem smrt. Jinak s celkovou spotřebou za 13000 km jsem aktuálně na 5,06 l/100km, ale zima mi to zase zkazí.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 10:47:48 
Offline

Registrován: pát 26. bře 2010 15:38:17
Příspěvky: 57
Pro J Hefku:
Poloosa - je dle mě nesmysl. Na plecháčích se po vyvážení kol volant nehne v celém rozsahu možné rychlosti auta. :?:

_________________
1.6HDi,man.,dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 19:00:18 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 9:48:46
Příspěvky: 47
Pro Radka :
Dostat se na spotřebu 5 litrů, je možné,ale znamená to velmi, opravdu velmi šetrnou jízdu. To ovšem zase peklo,protože člověk je otrokem pomalé jízdy.Po městě se domnívám taková spotřeba ani dosáhnout nelze,pokud člověk nejezdí v noci :D :D
Ale každopádně máš asi šetrný motor. ;)

_________________
C4 Grand Picasso 1.6 HDI 110k , BMP6, Leader Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: čtv 26. srp 2010 11:15:48 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Dřív jsem si myslel, že mám štěstí na šetrné motory, ale už vím, že je to stylem jízdy.
A asi jsem otrok šetrné jízdy - masochista. Dělá mi to dobře, přemýšlet za jízdy o dojezdu, otáčkách apod. Taky třeba zpravidla nepoužívám tempomat. Pouze, když je rovná silnice nebo souvislé stoupání.
Je teda pravda , že u tohoto auta mě spotřeba překvapila víc než u jiných. Stejné motory jsem měl ve dvou Xsarách Picasso, které byly znatelně lehčí a jezdily na o 3 cm užších gumách a spotřeba s C4 je u mě skoro stejná.

Při 90 km/h na rovince a při bezvětří si vezme asi 4l. Mimoměsto mám asi za 4,5 l a když se k tomu přidá město, tak jsem na 5 litrech.

Pro miki_pilot: co ta LED světla? Je v něčem problém?

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: čtv 26. srp 2010 13:25:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Radek píše:
... Taky třeba zpravidla nepoužívám tempomat. Pouze, když je rovná silnice nebo souvislé stoupání.
...

S tím tempomatem jsem to moc nepochopil. Já osobně ho využívám co nejvíc. Testoval jsem to dost dlouho, protože to je moje první auto s tempomatem a učil jsem se ho správně využít, a zjistil jsem, že počítač nadávkuje palivo úplně přesně kolik je potřeba na danou rychlost, zatímco noha je pokaždé trochu hladovější a dává víc. Jsem se spotřebou spokojenej, 7,7 průměr za asi 15 000km a jezdím převážně po městě.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: čtv 26. srp 2010 20:59:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 14:20:51
Příspěvky: 78
Bydliště: Bratislava, SVK
Tiež používam tempomat čo najviac - teda, skor ostale mimo mesta a je to presne tak ako tu bolo popisane, ten pocitac vypocita lepsie pomer paliva do vstrekovania, ako noha na pedale... :)
a aby som pridal spotrebu - boli sme s rodinou a plynm kufrom (kocik, cestny bicykel, prenosna postielka a dalsie drobnosti v cestovnych taskach) par dni v zapadnych Cechach (celkovo som najazdil za posledne dni okolo 1200 km) a spotrebu som mal tesne nad 6,1 a to som jazdil so zapnutou klimou a tempomatom na 125 km/h. cize v tomto smere spokojnost.

A ked uz sa tu vyssie pisalo aj o traseni volantu, obdivujem a zaroven lutujem vsetkych, ktori musia jazdit Praha - Brno a Brno - hranica SVK... tak hrozne prave pruhy na dialnici som uz dlho nezazil... :cry: Tam trase nielen volant, ale rovno cele auto...

_________________
Xsara Break 2,0 HDi / 80 kW/ 2002 / Exclusive (predaná)

C4 Picasso 1,6 HDi FAP / 80 kW / 2009 / Seduction / 17"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 8:45:25 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
S tempomatem mám obvykle vyšší spotřebu. Tempomat drží rychlost hlava nehlava. Příklad: Jedu 90 km/h, příjde krátký kopoček, auto se v kopci rozjíždí třeba na 93 km/h :!: , pak jsem nahoře a auto začne brzdit motorem, aby v zápětí zase přidalo apod. S nohou se klidně na rovince rozjedu na 95 s téměř stejnou spotřebou a do kopce už nepřidávám, rychlost klesne na 85 a spotřebu mám pořád skoro stejnou. Prostě, tempomat řeší to, po čem právě jede. Moje noha spojená s okem a zkušeností s dynamikou jízdy řeší to, co auto čeká na následujícím kilometru, zvláště, když terén důvěrně znám.

Jinak souhlasím s tím, že tempomat je užitečná věc na souvislém terénu, rovné silnici bez většího provozu. Tak nějak ho používám a na spotřebu si nestěžuju.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 10:15:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak to nevím, co máš za tempomat. Když jedu s tempomatem třeba těch 90, tak může přijít kopec jaký chce a nezačne to přidávat, ani na 93, ani na kdo ví kolik. Když je kopec moc prudký a vidím, že je třeba podřadit, tak podřadím a kliknu zpátky tempomat a jedu pořád za míň, než když podřadím a šlápnu na to nohou, abych zase akceleroval na těch 90. Nohou vždycky šlápneš víc a před koncem dosažení požadované rychlosti musíš ubírat, aby si ji nepřekročil. Jinak to nejde. Tempomat to ale umí bez přílišného předávkovávání paliva a proto vidím, že má lepší cit v noze než já. Možná jsi tak zkušený řidič, že poznáš líp než počítač, jaké hodnoty na pedálu plynu máš, já ale takový čip v noze nemám a proto upřednostňuju počítač v autě. Tím teda nechci tvrdit, že to musí být ideální, pro mě to ale ideální je. :P

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 12:14:08 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Jenže já mám 80 kW a ty 128. Když příjde zátěž, tak se můj motor musí víc snažit a běžně jezdí o 1 km/h rychleji, než mám nastaveno a když přijde kopec, tak motor prostě přidá a překračuje rychlost až o 3 km/h. Já mu naopak v zátěži ulevím a doženu to na rovině nebo z kopce. Vyzkoušej si to někdy na kole. Tam líp poznáš na únavě (spotřebě energie), co znamená držet všude stejnou rychlost nebo se přizpůsobit terénu. Já teda takhle na kole nejezdím, na kole se chci unavit a jedu na průměrnou rychlost, kterou naopak nejlíp ovlivníš při jízdě do kopce, ale pokud bych chtěl šetřit energii, tak do pedálů dávám pořád stejnou sílu (tzn do kopce pomalu, po rovině rychle a z kopce :shock: )

Možná se pletu, ale moje teorie mi vychází a na kole umím jezdit rychle nebo daleko a s autem úsporně. A kde všude mám čipy, je moje věc. ;)

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 22:44:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 14:20:51
Příspěvky: 78
Bydliště: Bratislava, SVK
Ked uz sme v teme o spotrebe, tak navrhujem Radku, ale aj ostatnym majitelom C4P, alebo GC4P - ak chcete zaregistrujte sa na:
http://www.spritmonitor.de/ Spritmonitor.de (je to v DE a EN jazyku) a jednoduchsie si porovname nase spotreby, ked si link z tej stranky vlozite do svojho profilu (vid mna, alebo dalsich tu na fore napr. p. Simral). ;)

_________________
Xsara Break 2,0 HDi / 80 kW/ 2002 / Exclusive (predaná)

C4 Picasso 1,6 HDi FAP / 80 kW / 2009 / Seduction / 17"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: ned 29. srp 2010 9:34:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. čer 2010 14:20:51
Příspěvky: 78
Bydliště: Bratislava, SVK
Radku, nechcem tu zbytocne vyvolavat zvady, ja mam tiez 1,6 HDi s 80 kW a tiez sa mi stane, ze ked mam tempomat, tak obcas prida o 1 km/h viac, ale to je uplne normalna - zanedbatelna odchylka - napr. pri 120 km/h mi obcas ukaze 121 (po chvili ho da na tych 120), ale nie vzdy. Vzdy je totiz rychlost, ktoru ti ukazuje display nizsia ako skutocna (realna) rychlost (pri rychlostiach okolo 100 km/h je tvoja skutocna rychlost okolo 97 km/h) - mozes si to porovnat s navigaciou, pripadne radarmi v mestach, ktore ti ukazuju tvoju rychlost a ked mas dost v penazenke, tak kludne aj s policajnym radarom :lol:
Ale urcite nikdy tempomat nemoze (nemal by) zvysit rychlost o 3 km/h ci viac - to uz je potom na servis...
A co sa tyka tempomatu, mal som ho aj na predchadzajucej Xsare Break a mozem s kludom dat za pravdu Mikrovi, ze s tempomatom jazdi auto plynulejsie a tym padom aj uspornejsie. Ale to je vecou pohladu - mozno naozaj mas najazdenych milion km bez tempomatu a dokazes bez neho jazdit uspornejsie ;) :)

_________________
Xsara Break 2,0 HDi / 80 kW/ 2002 / Exclusive (predaná)

C4 Picasso 1,6 HDi FAP / 80 kW / 2009 / Seduction / 17"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeby pro porovnání
PříspěvekNapsal: ned 29. srp 2010 12:54:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ty rozdíly ve skutečné a zobrazované rychlosti jsou k nas..ní. Tempomat mi ukazuje o 3km/h víc než obecní radary a ručička budíku asi o 5km/h míň. Jedu v obci kolem radaru a na tempomatu mám 53km/h, radar ukazuje 50km/h, ručička tachometru je hluboko pod 50km/h. Kdybych jel bez tempomatu a poslouchal jen tachometr, platil bych pokutu denně. A při vyšší rychlosti je to ještě výraznější. Při 90km/h už ručirka dosáhne jen na 80. Nechápu, jak může být v jednom autě takový rozdíl u dvou ukazatelů, když počítač je jeden. Asi ten tempomat je dobastlený i s nějakou řídící jednotkou kompletně, odděleně od PP a pánům Frantíkům nestálo za to, aby software doladili. Podotýkám, že mám vše originál, včetně kol a gum.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz