Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Trhavé řízení - vyměnit kloub?
Právě je čtv 28. lis 2024 7:10:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: stř 04. srp 2010 16:48:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Zdravím vespolek,

na mym citrónu se občas objevil problém, že volant šel trhaně - půl otáčky dobrý a přes jedno místo při otáčení šel těžce. Vždy jsem trochu postříkal kloub řízení a pak to zas chvíli fungovalo. Teď už se to ale objevilo nastálo. Je to opravdu kloubem? Když ho vidím tak bych se nedivil kdyby to bylo tím. Kde se dá koupit? Nikde jsem ho nenašel, jestli někdo ví, dost by mi to pomohlo. A jak se mění? Zespoda nebo z mot. prostoru? Za každou radu díkes.

Ondra

Obrázek


Přílohy:
kloub.jpg [147.84 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: stř 04. srp 2010 17:53:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
tak jsem trochu pochytil zde:

http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.php?p=56286

takže to odmastím, promeju wapkou, prostříkám wdčkem a vystříkám vazelínou. uvidíme. ale odkaz na náhradní by se hodil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: čtv 12. srp 2010 19:02:10 
Offline

Registrován: sob 24. črc 2010 15:26:47
Příspěvky: 22
Nový v Citroenu stojí 8.600,- tak to mají smůlu,ale můžu ti to zrepasovat,je to sice pracný,ale
co bych pro xmaka neudělal kontakt michaelbarton@seznam.cz pošlu ti číslo :geek:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: sob 14. srp 2010 9:41:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
dík za nabídku, kloub se spravil vyčištěním a promaštěním :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: úte 17. srp 2010 10:24:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
mám přesně ten samý problem ... ještě mi to při otáčení začalo hrozně cvakat .... a dělat ruzné divné zvuky ... bál jsem se že je přidřená pístnice.....jestli je to jen ten kloub tak to je paráda.. .. to mi spadl kamen ze srdce ... nebo spis se jen odsypalo trochu z toho sutoviska :)

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 22:17:15 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
No a nebo uz mas v prdeli mechaniku rizeni (snekoid), jako nejspis ja...

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: úte 24. srp 2010 10:05:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
tak jsem jel asi hodinku prudkým deštěm na dálnici, mastnota smytá, jen co to uschlo tak to zase začlo jít v některých poloháh ztuha a ještě v tom začlo lupat. takže sháním kloub :cry: na výměnu. časově náročná repase není možná, s autem potřebuji jezdit :oops:

mám možnost 2.5 td na díly, má tento kloub stejný? neví někdo prosím? :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: pon 30. srp 2010 16:14:34 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 13:04:07
Příspěvky: 8
Na konzervaci a promazání je nutno použít vazelínu NLGI-2. Je odolná vodě a při běžných teplotách celkem drží tvar. Zkus to ještě jednou promazat, než to vyměníš.

_________________
ZX 1,6i Aura; XM 2,0i TCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: ned 05. zář 2010 21:47:09 
Offline

Registrován: pát 27. srp 2010 0:52:51
Příspěvky: 94
Bydliště: Aš, kopaniny 130
2,5 má jiný dokonce je rozdíl i mezi Y3 a Y4 tak budeš muset sehnat z Y3 jestli jí máš

_________________
-xm 2,5 td vin. metal. exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: pon 06. zář 2010 13:42:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
dneska mi dorazil kloub, vyměním a dám vědět. snad to nebude posilvoač.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: stř 15. zář 2010 12:14:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
tak jsem vyměnil kloub, byl to porod, ale konečně už nemám dvoupolohovej volant a můžu zase řídit jenou rukou :ugeek:

návod:
1) povolíme a odděláme ten uplně první šroub nad posilovačem, co stahuje objímku s tisícihranem - je potřeba uplně oddělat, je v drážce
2) pod volantem odšroubujeme šroub co stahuje plochou objímku z kloubu, objímku vyklopíme
3) vytáhneme kloub - je to něco jako ježek v kleci, ale jde to celkem v pohodě
4) dáme novej a pozpátku opakujem postup - v gumovym průchodu do kabiny je kroužek, pozor ať pri zandávání novýho kloubu nevypadne

je to nezvyk, dokonce se i samy vracej kola do rovnýho směru :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?
PříspěvekNapsal: sob 18. zář 2010 10:34:50 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Taky jsem postupně měnil tyto díly. Úplně stejné symptomy. Kloub měl jednu stranu kříže vypadnutou, takže výměna pomohla s velkou vůli ve volantu. Ale stále: Volant chodil lehce, plynule a občas bez jakéhokoliv varování zamrznul. Prostě jezdím normálně a jednou chci zatočit a volant jako by byl v rovném směru zamčený. Tohle tak co 10min. Když to nečekáš, celkem adrenalin. Trhnutím to šlo urvat. Jak už jsem na začátku psal, měnil jsem postupně vše, včetně rozvodné hydrokostky aj. Řízení se vylepšovalo, jenže mrznutí zůstavalo.
Až nedávno jsem se jen z preventivních důvodů čistil sítka v nádržce LHM -celkem byly čisté- a nedařilo se mi zalít čerpadlo. Začal jsem hledat někde díru v hadici, volný spoj, apod., až jsem našel... Nátrubek vedoucí z víka nádoby LHM, z něj vede přívodní hadice k čerpadlu, byl nalomený. Držel, vypadal normálně, ale když se sním pohlo, rozšklebila se prasklina. Od výměny víka se mrznutí volantu neobjevilo. Takže počítám, že se mi tudy zavzdušňoval systém. Občas problikla za jízdy nějaká červená kontrolka, ale vždy jen tak krátce, že jsem nezjistil která, ani displej nestihl na reagovat. Tohle taky přestalo. Také překvapivě se mi skoro ihned po nastarování začne zvedat auto.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz