Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1,4i 16V - problémy se studeným motorem
Právě je ned 24. lis 2024 17:03:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 27. bře 2010 0:32:22 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
jps píše:
Pro Adka:

Jak jsem pochopil jsi žena a tak jen malá rada pro tebe. U BENZÍNU NENÍ TURBO!!! :lol:


A není to první benzínový turbo u Citroenu....viz moje bývalá Xantia Activa 2,0 TCT s na dnešní dobu trošku směšnými 108 kW výkonu. Jó,pokrok nezastavíš....

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 10:46:00 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Tak občasného cukání při rozjezdech se studeným motorem se asi nezbavím, přece jen musí existovat nějaká přesná příčina tohoto problému. Po mnoha pátráních na netu jsem došel k těmto možnostem:

software motoru - možná nejbanálnější příčina, od koupi nevím že by se prováděl, zmíním na další prohlídce.

lambda sonda - další možnost, ale jezdil jsem chvíli bez ní (překouslej kabel) a žádnej problém krom svíticí kontrolky.

svíčky - možná špatnej teplotní index či co, budu je měnit brzo na prohlídce po 60tkm

"váha vzduchu" (MAP senzor) - bez vyzkoušení s jinym to nepoznám, mam zelenej Bosch

škrtící klapka - ovládaná elektronicky (zlatý lanko...), jelikož je před ní i za ní vedený odvětrávání olejovejch par, tak bude určitě chtít jednou za čas vyčistit, může to ovlivnit i váhu vzduchu

čidlo teploty motoru (chladicí kapaliny) - taky jen tušení, jedině zkusit s jinym.

zapalovací rampa - způsobovala by spíš nepravidelnej chod, kámošovi na 206ce škubal a kouřil motor, rampa byla prasklá a lítaly z ní jiskry na blok motoru :D

a nakonec palivový čerpadlo - na tohle se možná zapomíná, je v něm palivovej filtr, kterej nejde zvlášť vyměnit a jelikož studenej motor saje víc benzinu, může to bejt tim... tankuju málokdy plnou a většinou jen v řádu stokorun, při kvalitě benzínu v ČR bych se ani nedivil..

No a ještě na závěr, koukal jsem na většinu těchto součástek a v motoru je rampa, MAP senzor, čidlo teploty, většina konektorů označena modrou fixou, asi kvůli záruce...

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 10:56:42 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Dále bych ještě doplnil 2 možnosti:

vstřikovač - prý odcházel nejčastěji první hned u rozvodů, ale to by pak jelo na 3 válce pořád

občas zůstanou viset ventily - popisovaný na tipcars u motoru 1,6 16V, že by se ty 16ventily nepovedly?

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 13:16:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
Dushek píše:
No a ještě na závěr, koukal jsem na většinu těchto součástek a v motoru je rampa, MAP senzor, čidlo teploty, většina konektorů označena modrou fixou, asi kvůli záruce...


fixou to je oznacene z fabriky pri kontrole kvatity jestli jsou konektory zacvaknute
u nas napriklad konektory na motoru kontroluji asi 3 lidi a kazdy ma jinou barvu - potom to tam je poskrkane az hruza :-D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19. srp 2010 15:16:26 
Offline

Registrován: pon 14. pro 2009 2:45:03
Příspěvky: 94
Bydliště: Bratislava
Dushek píše:
Tak občasného cukání při rozjezdech se .............


Mne to zacalo robit po cca 10 000 km,takze to je nejaka vyrobna vada bud motora alebo nejakej suciastky..

_________________
Citroen C4 1.4 16V Image


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19. srp 2010 19:17:58 
Offline

Registrován: sob 03. črc 2010 8:03:49
Příspěvky: 5
Mám stejný problém (C4 1,4 16 V, r.v. 2006, naj. necelých 60.000 km). Ty možnosti od Dusheka jsou celkem vyčerpávající, jen vybrat tu pravou, ani v Citroenu mi nedokázali přesně říct, kde je problém, tak nevím, co mám opravit. V nejbližší době jdu auto napíchnout na test "Bosch" - prý nejlepší test v okolí mého bydliště, tak jsem zvědavý na výsledek, pak dám vědět.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. srp 2010 18:48:23 
Offline

Registrován: ned 06. čer 2010 12:18:36
Příspěvky: 91
Mě to dělalo taky no bylo to hrozný když se mi rozklepalo celý auto na místě skoro :lol: ...v servise přehráli aktualní soft a bylo...už s emi to nestalo za poslední dva měsíce..ale nejspíš vada každého zážehového motoru za studena..no u mého ex Saxa to dělalo furt.jen škoda že si člověk moc nepomuže koupjí nového citroenu.pořád tam něco bude no :!: jen se v servise vymlouvaj na kvalitu benzinu

_________________
Citroen C4 VTR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. srp 2010 20:23:27 
Offline

Registrován: úte 25. kvě 2010 21:21:15
Příspěvky: 30
Tak mě potěšilo, že nemám zatím každou "typickou" poruchu pro toto auto. Najeto 31tis. a zatím nic takového nepozoruji. :)

_________________
C4 X 1.4 16V 90hp 5.8L/100km 10/08


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 12:55:53 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
Taky přidám trochu do mlýna... Mě to občas udělá taky, pravda pokud auto nechám chvíli nastartované než vyjedu (což mi problém nečiní - zvyk z Xantie), tak je vše na 99% Ok. Pokud však vyrazím hned, tak občas motor dělá psí kusy. Myslel jsem,že je to benzínem, protože jsem tankoval to nejlevnější co u nás v okolí je, ale po natankování naturalu na Shellce žádná změna nenastala.takže rozdíl v těch obyčejných palivech bude patrně jen v ceně za litr. Až vyjedu nádrž, tak tam zkusím natankovat něco jiného a uvidíme. :-)

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 13:06:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nepomuze osobne si myslim ze to auto je citlive na mnozstvi vzduchu a styl jizdy

ja po vymene filtu taky nemel problem ted jak jezdim na Ethanol E85 tak obcas skyta obcas vubec asi zalezi i na venkovni teplote

jak obcas s kamosem rikame Citroen si zije vlastnim zivotem :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. srp 2010 15:36:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. říj 2009 21:43:57
Příspěvky: 273
Bydliště: Kolín
přesně tak, zálěží, jak se auto zrovna vyspí :)
Mám automatický rozsvěcení světel, takže mám neustále přepnuto na rozsvíceno a nikdy to nepřepínám na auto ani na vypnuto.
Už asi třikrát se stalo, že mi po vypnutí zapalování zůstaly světla rozsvícená. Po opětovném nastartování a chcípnutí už zhasly normálně.

_________________
Můj Lemon -> Citroen C4 1.4i 16v SX Pack 2009 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. srp 2010 14:36:11 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
no nevim jak je to udělaný u novějších Citroenů, ale mě funguje automatický svícení na poloze 0, pokud to nechám přepnuté na trvalé svícení, tak svítí i po vypnutí motoru. Takto sice dokud běží motor, nedaj se úplně zhasnout světla, jediný řešení je přepnout na obrysovky.

Nechápu jak to může jet na Ethanol, copak tomu asi řiká katalyzátor :D

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26. srp 2010 15:18:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
no na diagnostice to nepise vubec nic takze jak katalizatoru tak lambda sondam to je asi uplne jedno

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 9:26:48 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:24:29
Příspěvky: 76
Bydliště: Brno
Teda to je najednou vět na reakci... :)
Takže....Citroen žije vlastním životem....pravda C4 zatím nejmíň z těch co jsem měl, ale to bude tím, že ji jedinou mám jako novou. :) Xantia a XM občas dokázaly udělat akční nebo aspoň napínavý den. :-)
Co se týče denního svícení...to neřeším...mám ho automatický už od koupě. Nastartuju - rožnou se světla - přepínač v poloze 0. Až nastane šero nebo tma,zapínám světla přepínačem, ale to jen z důvodu toho aby mi svítily ovladače na volantu a ve dveřích a displeje tlumeně. Pak mi ovšem světla svítí i když zhasnu motor tak jako asi všem.
Tak a teď to poslední téma....ETHANOL....zrovinka nedávno jsem koukal na autosalon a zaujalo mě to.Nejen kvůli autosalonu,ale taky kvůli tomu,že zrovna na benzince, kde nejvíc tankuju ho prodávají. Tak jsem hledal co a jak a zjistil jsem, že se dělá C4 na E85, ale ve verzi 1,6 a údajně je tam nějaká úprava co se týče materiálů těsnění v palivové soustavě či tak něco. Přemýšlel jsem o tom, ale přece jen nejsem takovej dobrodruh, abych si načnul nový auto. Penízky jsou potřeba jinde. :) Takže jsem zvědav jak dopadne Lukáš v dlouhodobém testu. ;) Jinak se tomu E85 přizpůsobuje jen řídící jednotka a to odlišným dávkováním paliva. Ale pokud Ti to Lukáši jede, tak to asi zas tak moc odlišný nebude. A nebo to na to máme nachystaný a jen nám to zapomněli napsat do instrukční knížky. :lol:

_________________
Citroen C4 1,4 Leader sněhobílý....Obrázek
Citroen CX 2500 TRD TURBO D2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27. srp 2010 12:32:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
dlouhodoby test bohuzel nebude protoze sem zatim nenasel benzinku v okoli Kolina kde by to prodavali
pouze kdyz sem jel na dovolenou po rodine mel sem moznost jet okolo benzinky v Olomouci tak sem to ze zajimavosti vyskousel

EDIT: kdyz uz se tady zacalo bavit o E85
zminovane auto melo upravene mapy v ridici jednotce a to ku prospechu Ethanolu - Lambda sonda pozna z vyfukovych plynu jaky pomer paliva se spotrebovava a podle toho upravi predstih a veci na nem zavisle to znamena ze auto muze jezdit na cisty Ethanol (E100) a dale v palivove soustave je pridany palivovy filtr

co sem se bavil s klukama na Skoda foru tak Ethanol prej zpusobuje korozi nadrze - coz u nas nehrozi bo ji mame plastovou a je potreba zvysit predstih - u modernich aut rizene pocitacem :lol: takze asi tak

dale sem na jedne strance zabivajici se CHIP tuningem nasel ze dokazou krome zvyseni vykonu upravit mapy ridici jednotky na pouzivani tohoto BIO paliva

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz