Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Šrouby zadních třmenů
Právě je pon 25. lis 2024 1:53:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 21:19:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
Zdravím chlapi, mám na vás dotaz. Dnes jsem se dal do výměny zadních kotoučů a destiček. Bylo nutné sundat třmen, abych vytáhl kotouč. Ovšem za celých 13 let, co xantuška žije, tak zadní kotouče nikdo neměnil, takže se stalo to, co jsem nechtěl, ale očekával, že se mi urvou šrouby, které drží třmeny. Celý den se babrám s vytáhnutím zalomených šroubů, zatím se mi však povedlo vytáhnout jen jeden. No a co potřebuji vědět je, jaké jsou ty šrouby, které drží třmeny. Podle hrubého měření a odhadu bych to tipl na M9x1,25 - 145 délka. Ale potřeboval bych vědět na přesno. Vymýšlím, jak to vyřešit. Jestli díry převrtat na větší včetně děr ve třmenech a dát tam šroub s matkou nebo jak.

Děkuji za každou radu a hlavně za přesný typ šroubu.

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 21:30:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Co to je za rozměr M9? To snad neexistuje ani ve Francii.
U všech aut, který jsem kdy opravoval, byly šrouby ve třmenech minimálně M12 s jemným stoupáním 1 až 1,25.
I kdyby na zadku byly slabší, tak M9 na 99% ne.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 22:36:44 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
Staci sem-tam pozriet aj stare forum ;)
http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtop ... t=sroub%2A

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: pát 06. srp 2010 22:49:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak to čumím jak umím, frantíci mě zase dostali. :oops:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: sob 07. srp 2010 4:08:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
:idea: :idea: :idea: Co se stane, když díry ve třmenech jednoduše převrtám na díry 10mm a místo orig šroubů, které se mi zlomily (nové v cit stojí nehorázné peníze) tam dám šrouby M10 o příslušné délce, které by prý měly být taky pevnostní a akorát bych si do ramene vyřezal nové závity M10. Případně to utáhl matkama až za ramenem. Přece jen to nemá tak velké namáhací síly jako přední brzdy. Myslíte, že by to byl velký průser? Protože nepoškodit ty původní závity je nadlidský výkon. Jeden jsem stejně vrtnul přes závit. 3 hodiny jsem odvrtával a vytahoval jeden zalomený šroub ze třmenu. A to mě pak čeká ještě druhá strana.

A ještě poznámka k odvrtávání. Musel jsem na to kupovat kobaltový vrták, který jediný si s tím dokázal poradit. Klasické vrtáky do železa okamžitě spálené.

Na druhou stranu, na to, že se na třmeny 13 let ani nesáhlo a na kotouče taky ne (malá poznámka, kotouče byly ojeté až na pouhých 5mm síly :!: ) tak koroze na třmenech bych řekl není. Nebo jen mírná povrchová, ale ne tak, aby vyhla celý třmen. V deskách už byly vybroušené akorát všelijaké drážky, které se tvarovaly dle kotouče :lol: :?

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šrouby zadních třmenů
PříspěvekNapsal: sob 07. srp 2010 20:47:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
Tak doplnění.

Zalomené oba šrouby, které držely třmen jsem nakonec odvrtal, sadou závitníků přeřezal na závit M10, koupil M10 šrouby potřebné délky. Díry ve třmenech jsem taktéž převrtal na díru 10 (původní byla 9,4mm). Na odvrtávání všech zalomených šroubů jsem používal kobaltové vrtáky. Krycí plech budu přidělávat v následujících dnech M5kou s matkou. Takže první třmen a kotouč vyřešený. Ale že to byla fuška na dva dny.

A za týden druhá strana. Takže zatím tak. Třeba to někdy někomu pomůže.

Jo a ještě jedna věc, mezi půlkama třmenů, kudy protéká LHM je jedno těsněníčko. To se mi oškrábalo v důsledku pohnutí třmenů, takže jsem jej dočasně nahradil O kroužkem. Ale chtěl bych objednat nové, nejlépe originál. Nevíte někdo prosím, co a jaké těsnění, případně jaké objednací číslo u Citrona na něj je?

A ještě poslední věc, kterou bych obrátil na zkušené. Když jsem se vrtal pouze v jedné zadní brzdě. Kterou jsem následně odvzdušnil. Na zbytek jsem nesahal. Je i přesto nutné odvzdušňovat i zbytek, případně celou soustavu? Protože zbylé odvzdušňovací šroubky netuším, v jakém jsou stavu.


Děkuji za rady ohledně odvzdušnění a těsnění

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz