Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení
Právě je ned 24. lis 2024 11:50:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 16. led 2012 1:04:41 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:01:36
Příspěvky: 57
Bydliště: Velká Polom (u Ostravy ;o)
Zdravím všechny. Po měsících klidu, míru a překvapivě fungujících citroenů ;) stroj mé ženy pocítil nutkavou potřebu se připomenout. Vybral si tuhnoucí a náhle zase odtuhnoucí posilovač, symptomy známé a i zde popsané. Stroj je 25TD, čerpadlo je dvouokruh. Tuhnutí probíhá v různých místech rejdu, někdy taky trvale, někdy vůbec, zdá se mi, že to spíš souvisí s aktivitou pérování - přejíždění přes nerovnosti při parkování, rozjezd, dobržďování. Závislost na otáčkách motoru nepozorována. Vyčistil jsem sítka, ověřil těsnost a průchodnost přívodní hadice (dokonce jsem ji dočasně nahradil 1/2" hadicí), vyměnil jsem čerpadlo zá jiné bez pozorovatelné změny (předpokládám možná optimisticky, že natrefit na vrakáči na stejně špatné čerpadlo není až tak pravděpodobné, trošku doufám, že by bylo špatné aspoň drobet jinak, ale zaručit to asi nejde). Pokud auto stojí a nechci po něm žádné další hydroaktivity, jako třeba pérování, já stojím vedle auta a otevřeným okýnkem točím volantem, posiluje to normálně, což mne drobet mate - kdyby to nebyl dvouokruh, řekl bych, že mám v čudu centrálku (neměřil jsem, po vyšroubování z ní nevytekl žádný žejdlík LHM, ale to ještě neznamená, že je v pořádku, ovšem před třemi lety byla namontována snad jakožto nová, původní prý byla K.O.). Auto brzdí a péruje vcelku normálně (s tím rozvrkočeným posilovačem jsem toho až tolik nenajezdil, ale zahoupu s autem ve všech "rozích" hezky), protipadací funkce zachována. A teď dotaz na Vás, zkušenější:

1) Jak je to s tou nezávislostí okruhů u dvouokruhových čerpadel? Je možné, aby mi ta dvoupístková část "kradla" tlak té šestipístkové posilovačové části? A pakliže ano, kdo je "pachatel"? ;)

2) A když už jsem v tom ptaní, kde a za kolik nakupujete hydrokule? Centrálka 62bar by měla být stejná i pro BX19D, byla-li by chorá, ale nebyla by příčinou toho zlobení, což už by mělo za následek přetečení kalichu trpělivosti a následného ekologického zlikvidování XMa, byl bych pro ni měl dědice.

Děkuji moc za případné rady :)

_________________
BX19D r.91 stavební, 2CV6 r.84 hrací


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 20:55:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Ahoj, nejsou to problémy kvůli mrazu? Mě teď posilovač v celym rejdu funguje jen na volnoběh a nepoužitelný nízky otáčky, v cca 1600 otáčkách řízení ztuhne a jde s volantem normálně točit jen ve velmi malém rozmezí, otočení o třeba čtvrtinu otáčky volantu už jde extra ztuha. Opravdu super na zatáčkovitý silnice :evil: :cry:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04. úno 2012 20:03:18 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Jo mě to v mrazu také tuhlo.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 12:35:22 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 12:31:22
Příspěvky: 40
Bydliště: Praha
Co to je tuhnutí hydrauliky???? :shock: To neznám. Od jisté doby nepoužívám LHM ale AeroShell fluid 41 a nevím co to je tuhnutí kapaliny. ;)

_________________
Citroen XM 2.1TD rv.2000 lucas epic.-- Escort Qi45--G9 biče na fízly
Citroen BX 1.9D rv. 1991 historie.
Land Rover Discovery 2.5TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2012 0:28:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Pavčo, co se týká nezávislosti okruhů, opravdu jsou nezávislé, mají společné pouze sání z nádobky LHM. Každý okruh si tlačí do te svojí trubky uplně odděleně. Centrální koule u dvouokuhového čerpadla na řízení nemá ŽÁDNÝ vliv. Základem je mít čisté sítka v nádobce LHM a dobře promazaný a lehce ohebný KARDAN - kloub na řídící tyči od volantu, u XM je nad hardyspojkou , a jestli to stejně furt tuhne v mrazech, tak přetěsnit rozvodku posilovače, to je ta sada z Citroenu .... http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2006012501
Velmi často je špatná funkce řízení způsobena přisáváním vzduchu do LHM na sací hadici. Mrazem ta guma ztvrdne a když jsou tam prasklinky, saje to i vzduch. Je to poznat v nádobce LHM že to hodně pění, to je špatně.

AeroShell fluid 41 má lepší parametry při -40°C a níž než LHM , je to "řidší" . Ale pokud hydraulický systém na autě je OK, tak i v mrazech funguje s LHM+ Total naprosto bezproblémů. I moje 20 let staré BX 1,7Td v mrazech šlape s LHM jak šwýcary ;)

hydrokoule I.F.H.S. kupuji za cca 1000,- kč bez rozdílu určení, jak by řekl žluťásek ze SAPA , tena tejna :lol:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. dub 2012 21:13:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Tak bylo přes noc -6 a zase se zrána objevilo to hrozný zatuhnutí volantu - prostě i do mírnej zatáčky nejde zatočit jinak než celkem velkou silou. Na volnoběh to ale funguje bez problému. Má to souvislost s mrazem a otáčkama :cry:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 09. čer 2012 14:00:59 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ahoj.Pokud jde o tuhnutí řízení v silnějších mrazech,dělali mi to všechny tři XM co jsem měl.Trvá to ale jen chvíli,po pár minutách to přestane.Přisuzoval jsem to mrazu a protože to nepusobilo žádné větší problémy,dál jsem se s tím nezabýval.
Snad to není moc mimo téma,rád bych se vás zeptal,jestli je LHM s Aeroshell fluid 41 mísitelná a když,tak v jakém poměru?Zdá se mi taky že Aeroshell je malinko agresivní,ikdyz nijak moc a taky to nemusí být na škodu.Vidíte nějaké výhody v jejím používání oproti LHM? Díky.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz