Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Trhavé řízení - vyměnit kloub?
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=98&t=1853
Stránka 1 z 1

Autor:  ondraxmd [ stř 04. srp 2010 16:48:53 ]
Předmět příspěvku:  Trhavé řízení - vyměnit kloub?

Zdravím vespolek,

na mym citrónu se občas objevil problém, že volant šel trhaně - půl otáčky dobrý a přes jedno místo při otáčení šel těžce. Vždy jsem trochu postříkal kloub řízení a pak to zas chvíli fungovalo. Teď už se to ale objevilo nastálo. Je to opravdu kloubem? Když ho vidím tak bych se nedivil kdyby to bylo tím. Kde se dá koupit? Nikde jsem ho nenašel, jestli někdo ví, dost by mi to pomohlo. A jak se mění? Zespoda nebo z mot. prostoru? Za každou radu díkes.

Ondra

Obrázek

Přílohy:
kloub.jpg [147.84 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  ondraxmd [ stř 04. srp 2010 17:53:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

tak jsem trochu pochytil zde:

http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.php?p=56286

takže to odmastím, promeju wapkou, prostříkám wdčkem a vystříkám vazelínou. uvidíme. ale odkaz na náhradní by se hodil

Autor:  Bart Liberec [ čtv 12. srp 2010 19:02:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

Nový v Citroenu stojí 8.600,- tak to mají smůlu,ale můžu ti to zrepasovat,je to sice pracný,ale
co bych pro xmaka neudělal kontakt michaelbarton@seznam.cz pošlu ti číslo :geek:

Autor:  ondraxmd [ sob 14. srp 2010 9:41:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

dík za nabídku, kloub se spravil vyčištěním a promaštěním :idea:

Autor:  miraxm [ úte 17. srp 2010 10:24:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

mám přesně ten samý problem ... ještě mi to při otáčení začalo hrozně cvakat .... a dělat ruzné divné zvuky ... bál jsem se že je přidřená pístnice.....jestli je to jen ten kloub tak to je paráda.. .. to mi spadl kamen ze srdce ... nebo spis se jen odsypalo trochu z toho sutoviska :)

Autor:  koule [ pon 23. srp 2010 22:17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

No a nebo uz mas v prdeli mechaniku rizeni (snekoid), jako nejspis ja...

Autor:  ondraxmd [ úte 24. srp 2010 10:05:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

tak jsem jel asi hodinku prudkým deštěm na dálnici, mastnota smytá, jen co to uschlo tak to zase začlo jít v některých poloháh ztuha a ještě v tom začlo lupat. takže sháním kloub :cry: na výměnu. časově náročná repase není možná, s autem potřebuji jezdit :oops:

mám možnost 2.5 td na díly, má tento kloub stejný? neví někdo prosím? :?

Autor:  Samm [ pon 30. srp 2010 16:14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

Na konzervaci a promazání je nutno použít vazelínu NLGI-2. Je odolná vodě a při běžných teplotách celkem drží tvar. Zkus to ještě jednou promazat, než to vyměníš.

Autor:  ladis [ ned 05. zář 2010 21:47:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

2,5 má jiný dokonce je rozdíl i mezi Y3 a Y4 tak budeš muset sehnat z Y3 jestli jí máš

Autor:  ondraxmd [ pon 06. zář 2010 13:42:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

dneska mi dorazil kloub, vyměním a dám vědět. snad to nebude posilvoač.

Autor:  ondraxmd [ stř 15. zář 2010 12:14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

tak jsem vyměnil kloub, byl to porod, ale konečně už nemám dvoupolohovej volant a můžu zase řídit jenou rukou :ugeek:

návod:
1) povolíme a odděláme ten uplně první šroub nad posilovačem, co stahuje objímku s tisícihranem - je potřeba uplně oddělat, je v drážce
2) pod volantem odšroubujeme šroub co stahuje plochou objímku z kloubu, objímku vyklopíme
3) vytáhneme kloub - je to něco jako ježek v kleci, ale jde to celkem v pohodě
4) dáme novej a pozpátku opakujem postup - v gumovym průchodu do kabiny je kroužek, pozor ať pri zandávání novýho kloubu nevypadne

je to nezvyk, dokonce se i samy vracej kola do rovnýho směru :lol:

Autor:  Chachar [ sob 18. zář 2010 10:34:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trhavé řízení - vyměnit kloub?

Taky jsem postupně měnil tyto díly. Úplně stejné symptomy. Kloub měl jednu stranu kříže vypadnutou, takže výměna pomohla s velkou vůli ve volantu. Ale stále: Volant chodil lehce, plynule a občas bez jakéhokoliv varování zamrznul. Prostě jezdím normálně a jednou chci zatočit a volant jako by byl v rovném směru zamčený. Tohle tak co 10min. Když to nečekáš, celkem adrenalin. Trhnutím to šlo urvat. Jak už jsem na začátku psal, měnil jsem postupně vše, včetně rozvodné hydrokostky aj. Řízení se vylepšovalo, jenže mrznutí zůstavalo.
Až nedávno jsem se jen z preventivních důvodů čistil sítka v nádržce LHM -celkem byly čisté- a nedařilo se mi zalít čerpadlo. Začal jsem hledat někde díru v hadici, volný spoj, apod., až jsem našel... Nátrubek vedoucí z víka nádoby LHM, z něj vede přívodní hadice k čerpadlu, byl nalomený. Držel, vypadal normálně, ale když se sním pohlo, rozšklebila se prasklina. Od výměny víka se mrznutí volantu neobjevilo. Takže počítám, že se mi tudy zavzdušňoval systém. Občas problikla za jízdy nějaká červená kontrolka, ale vždy jen tak krátce, že jsem nezjistil která, ani displej nestihl na reagovat. Tohle taky přestalo. Také překvapivě se mi skoro ihned po nastarování začne zvedat auto.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/