Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Spotřeba 2,1TD
Právě je čtv 28. lis 2024 4:01:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2012 12:24:10 
Offline

Registrován: čtv 22. lis 2012 12:20:18
Příspěvky: 3
Ahoj, jakou máte pruměrnou spotřebu u vaše dieselového XM, pokud jedete slunšně :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2012 15:10:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
U svého poslední dobou spíš při městské jízdě a spíš lehké noze je průměr okolo 6,5 - 7 litrů. Když se pohybuji spíš mimo město, vychází to asi na 6 - 6,5 litru. :-) Jezdím sám, max. občas ve dvou. Málokdy vezu více lidí. Dej si do podpisu své kchar (co Ty a spotřeba?) a tady není třeba postovat příspěvky, aby sis odemkl přístup do tajné části fora. :-P

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2012 18:38:13 
Offline

Registrován: čtv 22. lis 2012 12:20:18
Příspěvky: 3
Já přemýšlím o koupy XM, jednou sem to auto měl na paškále a docela se mi to líbilo. Mám nabídku na jedno v kúži, stav je tak 65%, trochu koroze, brzdy, nějaké vady na podvozku, intr vcelku slušnej na to stáří...auto má dost najeto, motor je celý přehozený snad z 406, ten jediný vypadá vcelku snesitelně. Mimo servisních nárokú zvažuju i spotřebu, jelikož auto bych používal k dojíždění do práce. Abych pravdu řekl ta spotřeba na ten věk není špatná, stejně se ale budu muset trochu přemlouvat abych to koupil, momentálně jezdím s Toledem TD a to žere 5, je ale provada že sním jezdím na spotřebu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2012 19:48:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
2,1 se motá okolo 7 litrů ... tady je od 6 do 9 ;)
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 22. lis 2012 21:59:36 
Offline

Registrován: čtv 22. lis 2012 12:20:18
Příspěvky: 3
7litrú už je skoro dost.... :( ještě otázečka, jak jsou na tom ty motory s životností, dělal jsem jeden co měl 250tis za sebou a oproti VW byl ten motor ve strašném stavu, komprese nikde, šály na klice skoro vyjetý, ojnice šišatý...celkově byl ten motor zralej do šrotu, ne na generálku... hlavu nekomentuju - totálka. Samozřejmě záleží na majiteli a udržbě ale ....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2012 7:26:02 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Zdar.Jezdím denně 30km do práce skoro půl na půl město/dálnice.S průměrnou rychlostí podle PP 60-65km/h a teď je standard 7,5l (PP lehce přeměřuje,asi o 3 deci).Jinak v rodině všechny 2.1TD.Jedna 325 000km automat-maká skvěle,moje 257 000km ,4 000 po čipu na 95kw - nemůžu si vynachválit.Když budeš jezdit na spotřebu,tak těch 6,5l jak říká Michal.Nehledě na to že musím každé ráno vyhnat studené auto do dlouhého brutálního kopce a to dělá s průměrem strašné věci...V rodině celkem 4 Xm a s hlavou nikdy nic.Chce to nešlapat na studený auto,to je jak píšeš o tom zacházení.Je to velké auto vycpané spoustou "zbytečností" jako jsou různé elektromotorky na pohon věcí,které prakticky není nutno pohánět :lol: Takže 7l není zase tak moc,všechno je za něco ;)

EDIT:Poslední dva měsíce jsem jezdil s vodou kolem 60 stupňů,než jsem se konečně dostal na termostat.Teď mám zase krásných 87 ,tak to třeba půjde ještě o kousek níž. :) Pro mě je Xm pohodlné,prostorné a spolehlivé auto.Za pět let mě nechalo jednou stát z důvodu zanešeného katalizátoru a jezdím až 25 000 ročně,pro někoho málo,pro někoho moc...Ale chce to péči a nic pokud možno neodkládat moc dlouho.Když chceš Xm,nakonec ho vymazlíš.Jestli jenom potřebuješ nějakej postrk,kup něco méně komplikovaného.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Naposledy upravil sveskaXM dne pát 23. lis 2012 10:28:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 23. lis 2012 9:06:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
JohnC: Bohužel, sehnat pěkné XM je docela peklo, je jich strašně málo. Vesměs si je kupovali lidi, kteří na nějakou údržbu sr-li (a pak nadávali, že je to poruchový sr-č). Ti, kteří to koupili po nich, tak se to třeba snažili dát dohromady, ale často to bývá marný boj nebo investice, která se nevyplatí.

Sem tam občas se něco najde, ale jinak je trh s XM docela zoufalý.

Souhlasím se sveskou, že ta spotřeba je na takové auto dobrá. Ale je fakt, že já byl zvyklý z Xantie 1,6i jezdit za 9, mimo město za 7,5. :lol:

Jinak, jsi si jist, že ten motor měl opravdu 250 tisíc? Otec měl ta XM s tímto motorem (ale s Boschem) 3 za sebou, na všech třech nalítal dohromady cca 700 000 km (cca 300 + 100 + 300 tisíc km), ani jedno nebylo nové auto (najeto při koupi mezi 100 a 200 tisíc, ale ani u jednoho auta se tomu nedalo věřit) a kromě těsnění pod hlavou u toho, na kterém najel 100 tisíc nebyl motoricky problém. Teda když ještě nepočítám u toho prvního vylágrovaný motor, ale to si otec způsobil sám, to pak prodal, ale pokud by jej nevylágroval, motor by běhal dál.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 29. lis 2012 11:36:13 
Offline

Registrován: čtv 26. srp 2010 10:33:22
Příspěvky: 40
Ja jezdim s Xmou do prace 25 km,ve 3-4 lidech,je to po rovine zadne kopce,jezdim na spotrebu tocim max do 2.5 tis spotreba kolem 6,7 l,na to ze jezdim na zimnich to neni spatne,ale mohlo by to byt samozrejme lepsi,ale mam pryc kat a zaslepenej egr coz si myslim ke spotrebe prospeje.

_________________
XM 2.1 TD 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: čtv 29. lis 2012 20:19:41 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No 2.1 je 2.1. Já měl takovej motor, že jezdil jak 2.5 a spotřeba 7l u xantie jsem jezdil 6- 6.5l teď mám Bmw 530d a jezdím za 10l nafty :-)

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 30. lis 2012 12:48:46 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Vypadá to že jezdíme všichni za "+ -" stejné náklady.Na to že výroba modelu skončila před téměř 13 lety jsou to srovnatelné nálady na palivo s modely,co vyjíždí z výrobních linek dneska.Auta jsou to prostě nadčasová a jejich výroba mohla klidně vesele pokračovat,neváhal bych za pár let koupit mladší kus :lol:

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 30. lis 2012 13:02:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak to nevím, jestli jezdíme za stejné náklady, ale já to teď mám zhruba za 7 Kč/km. :twisted: (bráno vč. pořizovacích nákladů, nafty i úprav). Nejvíc mi tam ale udělaly právě ty úpravy (a opravy), jinak jen na naftě jsou to asi 2 Kč/km. :twisted:

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 30. lis 2012 14:27:05 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
To tak není, dnes auta mají nižší spotřebu ale zas jsou nacpaná fap a podobnejma sráčema které zvyšují spotřebu. Jinak také mrkni na výkon dnes a tehdy při stejné spotřebě.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pát 30. lis 2012 14:43:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
01mira01: Dnes Ti např. 2.0 TDi rozhodně nebude jezdit za 5 litrů při lehké noze jako dříve 1,9 TDi/66kW. :-) S tou 2,0 i při velmi lehké noze budeš mít problém za 7 litrů. Další věcí je, že auta ten výkon a krouťák mají jen papírově. Třeba dnes sice koupíš 1,6 TDi se stejným výkonem a větším krouťákem jako dříve měla 1,9 TDi, ovšem s tím rozdílem, že 1,9 byla daleko živější a měla nižší spotřebu. 1,6 je žravá poruchová mrtvola a to má i kratší převody, než 1,9TDi. Např. s 1,6 HDi/66 a 80 kW vs. 2,0 HDi /66 a 80 kW je to velmi podobné.

Ono to není jen o FAP, ale i o jiných použitých technologiích. Když se ještě vrátím k tomu VW, tak po roce 2000 uvedli na trh benzinové motory s přímým vstřikem FSi. Slibovali, že auto s tímto motorem bude úspornější a živější, než staré motory s 8V technikou (jak 1,6, tak i 2,0 FSi oproti 8V s nepřímým vícebodovým vstřikováním), ale nakonec byly daleko žravější a jely zhruba stejně jako ty 8V.

Ale hodně udělalo z tohoto období i to, že vešla v platnost norma EURO 3, která do té doby hodně živých motorů umrtvila (dost je to poznat např. na AR, kde se motory Twin-Spark chovaly před a po EURO 3 naprosto jinak. TS po zavedení normy byly najednou takové "tupější").

sveskaXM: I když, my dva asi budeme mít ty náklady opravdu hodně podobné. :-D

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: pon 03. pro 2012 23:32:20 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Podobné náklady asi máme :D,ale to není ani tak na provoz,jako spíš pro zábavu ;) Tak jsem dolil po hrdlo a z hecu jezdím lehkou nohou.Najeto zatím 230km,průměr podle PP 6,8l/100km při průměrné rychlosti 57km/h.Je v tom cca 30km vyloženě po městě,zbytek dálnice a okresky přes vesnice.Max. vzdálenost na jeden zátah 60km,z toho 30 to město.Ale po dálnici 110km/h na tempomat a po okreskách do povolených 90km/h... Takové výletní cestování :) Tak schválně kolik udělám,než se rozsvítí hlad.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spotřeba 2,1TD
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 7:42:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Zatím se mi jednou jedinkrát povedlo od hrdla do rozsvícení hladového oka najet 1500 km. :-) Normálně to bývá mezi 1100 - 1300 km (těch 1100 mám zhruba čárku navíc nad hlavodým okem (zbývá asi 1/4 nádže).. :-)

A jasný, že my to máme pro zábavu. :-) Kdyby ne, tak se na to taky "vybodnem" a koupíme něco "spolehlivějšího". :-D

Mě třeba stále velmi láká V6. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz