Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Lucas Epic vymontovani a repase
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=7019
Stránka 3 z 3

Autor:  PATaMAT [ pát 29. led 2016 20:48:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

U 2,1 toto co píšeš dělává chybně fungující zelené čidlo teploty. zkus ho vyměnit.
co se týče přetěsnění, tak všechny těsnění na aktuátory stojí cca 45 kč ....

tu je návod http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2011020001

Lze to udělat přímo na autě, připojené na drátech, nic se nemusí cvikat ... teď sem to 2x dělal.

Autor:  Wengi [ ned 31. led 2016 20:58:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

kkk píše:
Wengi, napiš jestli přetěsnění pomohlo, mám s motorem naprosto totožný problém (jestli se pokoušet o opravu nebo auto rovnou zahodit). Jediné, co jsem vypozoroval, pokud při vlažném motoru vytáhnu konektor z čidla přehřátí (řídí ventilátor chladiče), volnoběh se uklidní, dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu.

Dobrý večer,
auto určite nezahadzuj!!! Je to normálne auto, iba rozdiel je v dizajne a v hydraulike. Zelený snímač teploty pre ECU si vymenil? Mne výmena snímača teploty pre ECU nepomohla - ten zelený na boku hlavy.
Ponasával som kdekade informácie,dokonca aj z Americkej servisnej príručky pre toto čerpadlo....ako...a prečo práve tak, čo potrebuje pre správne fungovanie s motorom - po mojich skúsenostiach by som poradil, skôr ako sa pustíš do pretesnenia čerpadla :
1. Dokonale prečisti sitko vrátane nátrubku v nadrži,pozri či nepláva v nádrži niečo...ak áno,vyčistiť samozrejme, prípadne aj pochybnú naftu naftu zahoď....jednoznačne! (som urobil....bolo čiastočne zanesené - pomohol trychlór a stlačený vzduch)
2. Odpoj hadičku prívodu nafty pred pumpovacím balónikom a odpoj aj pri vstupe do nádrže a prefúkni kompresorom,ústa sú málo!!! (som urobil - stlačený vzduch a čistič bŕzd 0,5 L Würth na tri krát naliaty do trubky)
3. Podobne zodpovedne prečisti pumpovací balónik a hadičky k filtru. (Som urobil...)
4. Nový palivový filter (som dal napriek tomu, že predošlý mal dva mesiace) ak nemáš od filtra k čerpadlu priesvitnú hadičku a máš pochybnosti,či niekde v telese predohrevu neprisáva vzduch, premosti predohrev nafty napr. filtrom PP838. Musíš si byť istý že čerpadlo nesaje vzduch!!!
5. Zodpovedne skontroluj cestu vzduchu od filtra vzduchu - turbo - medzichladič ("intercooler")- vstup vzduchu do motora.
Všetko musí byť dokonale priechodné ,ale asi za...né od oleja

Všetky rýchlospony som samozrejme povymieňal za bežné skrutkovacie.
po tomto vyskúšaj Tvojho Citroena... ja som nevyskúšal pretesnil som aj horný aktuátor (Pat a Matt tu dal odkaz na popis). potom som auto vyskúšal a chodí ako raketa....takže do aktuátorov by som sa pustil po neúspešnej skúške...
pokiaľ by sa ozval z motorového priestoru (schválne nepíšem odkiaľ,je to zavádzajúce) rapčavý kovový zvuk,ktorý zanikne pri ubraní plynu,skontroluj opäť cestu vzduchu - celistvosť trubiek,utiahnutie spôn....
Pokiaľ to nepomôže, pošlem jednoduchý popis ak odmerať multimetrom na tom okrúhlom konektore vedľa baterky odpory cievok v aktuátoroch, snímač teploty nafty v čerpadle,a ešte niektoré parametre. Podľa nameraných hodnôt by sa potom mohlo stanoviť čo by mohlo byť špatné..a čo ďalej, ale zdôrazňujem, že hovorím za seba.
Toť môj názor....snáď pomôže. Som otvorený ďaľšej diskusii.

Autor:  kkk [ čtv 04. úno 2016 14:40:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Dík za info. Bublinky v hadičce nejsou, nad 1200 otáček jede jako oheň, takže nepředpokládám zanesený přívod z nádrže. Čidlo teploty jsem nahradil odporem (beze změny). Koupil jsem tesnění regulátorů podle návodu výše a zkusím to o víkendu přetěsnit.

Autor:  Wengi [ čtv 04. úno 2016 18:31:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

kkk píše:
Dík za info. Bublinky v hadičce nejsou, nad 1200 otáček jede jako oheň, takže nepředpokládám zanesený přívod z nádrže. Čidlo teploty jsem nahradil odporem (beze změny). Koupil jsem tesnění regulátorů podle návodu výše a zkusím to o víkendu přetěsnit.

Ahoj nad 1200otáčok ide, to sedí...nápodobne....prečisťiť prívod paliva a sitko v nádži, vymeniť filter je cca pol hodiny a nebudeš možno musieť pretesniť tie aktuátory, na nich bacha na izoláciu káblov,mne to dosť popraskalo, odpadla izolácia. Veľa zdaru a napíš nám čo a ako.

Autor:  kkk [ ned 07. úno 2016 0:37:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Opomněl jsem uvést, že nejde o citroen, ale o peugeot ... motor je snad stejný, takže beru, že jsou s XM bráchové ... (doufám, že se na mě ryzí fandové citroenu nezlobí).

Neměl jsem moc času, takže jsem jen vyměnil čtyři o-kroužky v horní dvojici aktuátorů. Výsledek - motor je sice stále hlučnější na volnoběh, ale už se nedusí a otáčky na volnoběh nekolísají!!! Super. Děkuji vám za rady.

Dva poznatky:
- kroužek 19x1.5 je malý, sice jsem ho tam dal a asi těsní, ale patřil by tam od pohledu spíše 20x1.5
- izolace el. lanek k aktuátorům je skutečně zmar, vydrolilo a obnažilo se jich asi šest, zbytek popraskal

Autor:  kkk [ čtv 13. říj 2016 14:11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Kdyby někdo přetěsňoval - velký o-kroužek pod aktuátory sedí perfektně v rozměru 19.2 x 1.6.

Mám ještě jeden dotaz - seřizuje se nějak Lucas Epic nebo vstřiky na té 2.1?

Odešel motor a dával jsem komplet jiný z druhého auta (vč. čerpadla a turba, ŘJ zůstala původní) - sere mě, že ten starý motor jezdil výrazně úsporněji...

Autor:  michal88 [ čtv 13. říj 2016 20:49:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lucas Epic vymontovani a repase

Čerpadlo i vstřikovače se dají seřídit. ALE jen za posazení čerpadla na stolici a test, zda-li je v pořádku po mně v diesel servisech chtěli skoro 4t bez daně, což pro mě nebylo akceptovatelné. Vstřiky jdou, za testování jsem platil asi 120 Kč za kus, seřízení nevím, to mi nedělali, nebylo třeba.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/