Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Vysoký volnoběh
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=94&t=101
Stránka 1 z 1

Autor:  Jirka Klimeš [ úte 20. říj 2009 22:49:59 ]
Předmět příspěvku:  Vysoký volnoběh

Zdravím, může mi někdo poradit, co s vysokým volnoběhem u V6 12v 1989 manual? Pohybuje se v rozmezí 1200-2000, čím je teplejší, tím má víc otáček. Metodou "pokus-omyl" jsem povyměňoval teplotní čidlo vody, motorek pro otevírání vzduchu, čidlo teploty nasávaného vzduchu, počítač, podtlakové čidlo pod čelním sklem (takové to, co drží na kousku plechu a zespodu do něj vede hadička a konektor se třemi vodiči), snímače podtlaku (černý a modrý, jsou napojeny za sebou a jsou nalevo od baterky proti směru jízdy). Přesto všechno jsou otáčky stále vysoké. Nakonec jsem ale zjistil, že správných otáček lze dosáhnout natočením potenciometru na klapce, ovšem potom jde motor špatně do otáček, cuká, atd... kompromis nelze najít. Děkuji za rady. PS: potenciometr mění plynule hodnoty zhruba od 1,5k do 5,3k. Jediné co jsem neměnil je lambda, může na to mít vliv?

Autor:  Lohňa [ stř 21. říj 2009 10:56:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Ta lambda sonda na to nemůže mít tak fatální vliv, pokud je mimo meze, svítí kontrolka diagnostiky a auto jede normálně, to je moje zkušenost. Jinak moje doměnka je potenciometr škrtící klapky, někde jsem kdysi četl, že i když se oměřením jeví v pořádku, může být špatný.

Autor:  Jirka Klimeš [ stř 21. říj 2009 21:23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Volnoběh je už OK, ale nevím v čem přesně byla závada. Vyměnil jsem totiž všechny výše uvedené díly a otáčky byly stále vysoké. Dnes jsem tam dal původní ŘJ a otáčky jsou mezi 800-1000 (podle zahřátí motoru). Tento původní má na konci čísla 101 (r.v.1989) a ten novější z r.v. 1991 má na konci 201, takže si to asi úplně nerozumnělo...

Autor:  DukeVanZoom [ stř 28. říj 2009 10:10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Jirko, jednou mel tchan podobny problem. (XM 2.0 automat '91) privezl to ke me a ja hned vsadil na spatnou ridici jednotku - zvlaste po tom, kdyz mi rekl ze se menila lambda, protoze se spalili dratky ci co. Ty RJ byly velmi nachylne na prepeti a jine elektricke nedostatky. Vymenil sem RJ a byl klid. Mel taky vysoke volnobezne otacky, byl prechlastany a hure startoval. Nova RJ byla sice z manualu o dva roky mladsiho auta, ale jelo to dobre, jen se obcas ukazovala kontrolka (pri pomale jizde) - zrejme protoze ty motory mely odlisne davkovani paliva a lambda merila neco jineho nez RJ chtela...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/