Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
2,0i turbo C.T. http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=93&t=401 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Samm [ pát 27. lis 2009 23:06:41 ] |
Předmět příspěvku: | 2,0i turbo C.T. |
Nemáte někdo graf průběhu kroutícího momentu? Pochybuji že je konstantní - i když právě to má zkratka C.(constant) T. (torque) znamenat .. Nevíte kdy má zabírat turbo a o jakou konstrukci turba se jedná? |
Autor: | del42sa [ stř 02. pro 2009 0:48:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
jedná se o čtyřválcový motor s osmi ventily, t.j. 2 na válec, s tzv. nízkotlakým přeplňováním s maximálním tlakem 0.7 barů , výkon se oproti nepřeplňované verzi zvedl jen lehce z 89kW na 104 -108 kW, ale točivý moment se zvedl výrazně ze 175 Nm na 235 Nm 2.500 - 3.500ot./min. Citroenu něšlo primárně o to zvednout výkon motor, jako spíše zvednout točivý moment v co nejširším použitelném pásmu otáček a tím zvýšit pružnost pohonné jednotky.(není potřeba tolik řadit) Z. |
Autor: | miraxm [ stř 02. pro 2009 10:58:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
8 ventilu na valec? takže to má 32 ventilu ? .... no to potěš.. |
Autor: | del42sa [ stř 02. pro 2009 11:05:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
myslel jsem samozřejmě 8 ventilový čtyřválec (2 ventily na jeden válec) , ale psal jsem to večer a nějak se chybička vloudila |
Autor: | Samm [ čtv 03. pro 2009 13:15:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
Díky za info. Zvýšení krouťáku je určitě OK - je to cítit na hybnosti. Nebyl by graf? |
Autor: | del42sa [ čtv 03. pro 2009 13:57:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
graf se mi bohužel nepodařilo nikde vypátrat, ale pamatuji si, že měl výraznou špičku mezi 2.500 -3.500 otáčkami. Tolik teorie, z praxe můžu potvrdit, že tento motor je opravdu mnohem pružnější než klasický dvoulitr, takže se vyloženě hodí i k automatické převodovce. Jinak ale taky umí být i žíznivější než V6 (hlavně při popojíždění ve městě) Nejlepší benzínový motor pro XM, je buď první verze 3.0i V6 123kW/235Nm s ocelovým řetězem pohánějícím 12ventilový rozvod (2 ventily na válec) nebo potom nová verze V6 140kW/265Nm s 16ventilovým rozvodem poháněným řemenem. Oba motory jsou nejenom pružnější a kultivovanější než zmíněný dvoulitr turbo C.T., ale umějí být i úspornější. Motor V6 3.0i 24v se 147kW, který vznikl modifikací původního 12 ventilového motoru nedoporučuju.... |
Autor: | Samm [ čtv 03. pro 2009 14:25:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
Dík, žíznivý ten kočár je - jezdíme za 9,8, denně 150-200 km systémem 1/3 okresky a díry (40-120) + 1/3 dálnice (120-150) a 1/3 Praha (0-80). Při tomto režimu je 10 litrů celkem dost a jsem rád, že to nechce víc ... |
Autor: | del42sa [ čtv 03. pro 2009 14:54:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
no V6 mohou být i úspornější a chodem a kultivovaností je to uplně někde jinde než 4 válce, ale ve městě by ti to mohlo poskočit možná o něco víc než s 2.0i turbo C.T. , i když co já so pamatuju, tak ve svém starém XM 2.0i turbo CT s automatem nebyla neobvyklá spotřeba ve městě kolem 14,5 -15 litrů... (hodnoty které vykazoval palubní počítač při akceleraci raději ani nebudu psát) Nevím jestli máš manuál nebo automat. Mě vycházel průměr kolem 9 litrů... (s 2.0i turbo) |
Autor: | Samm [ stř 26. kvě 2010 23:18:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
Tak jsem grafy sehnal... Na webu www.rototest.com se dají nalézt také další motory, testované na krouťák/výkon/otáčky. Kdo má zájem, najde tam (s největší pravděpodobností) to, co hledá ... |
Autor: | jeňaz [ ned 11. črc 2010 9:47:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
Mám dotaz, je benzínový turbo motor nějak extra problémový? Moje V6 (Y4, 12v) už je v poslední fázi odchodu do věčných lovišť a přemýšlím o náhradníkovi.... |
Autor: | jeňaz [ ned 11. črc 2010 9:49:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
spotřebu neřeším, jsem z V6 v automatu zvyklý na něco mezi osmi a šestnácti |
Autor: | Lukas.Chvala [ ned 11. črc 2010 15:35:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
extra problémový neni skoro vůbec mám nalítáno 170000km a jen svíčky (159000km),kabely a benzín a po 10tis. olej 10W40 rozvody po 90000km,to se u V6 nedělá to je jediná vada že je neudělali řetězové:-( |
Autor: | Samm [ úte 13. črc 2010 22:24:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
Souhlasím s Lukášem, jsem už přes 200 tkm a problémy mám s jinými drobnostmi a ne s motorem. Turbo, podle mého názoru, žere víc olej. Přesto, že používám pouze Total Quartz 7000 10W-40, doporučuji držet se původních intervalů 10 tis. km/výměna. Motor táhne velmi dobře a vzhledem k výši kroutícího momentu při běžných otáčkách se nezastaví před ničím - nezpomalí do strmého kopce ani ho nezdechneš při téměř zastavení a rozjezdu bez přeřazení na pražských křižovatkách. Mohu ho doporučit. Dlouhodobá spotřeba je pod 10 l, olej (je více individuální) tak 2-2,5 l/10 tkm. |
Autor: | Lukas.Chvala [ stř 14. črc 2010 20:37:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
jj,spotřeba je okolo těch 10l, olej mi nebere na 10000km cca 4 panáky fakt mě to překvapuje |
Autor: | del42sa [ čtv 07. črc 2011 22:19:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 2,0i turbo C.T. |
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=727 |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |