Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vadné pérování




Právě je pon 22. říj 2018 13:13:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: pon 03. kvě 2010 9:45:04 
Offline

Registrován: stř 17. úno 2010 9:34:21
Příspěvky: 8
Ahoj,
začala mi vyskakovat hláška "Faulty suspension" (Vadné pérování). Při jízdě vše OK, ale po zastavení a vystoupení cestujících se auto jako obvykle zvedne, ale ani po zavření dveří, ani po zamknutí neklesne na normální výšku. Teprve po několika minutách, když znovu odemknu a zamknu, klesne.
Nevíte co s tím?

Dík
Honzouš
C5 Break 2.2 HDi AT 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: čtv 06. kvě 2010 0:32:35 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 12:14:51
Příspěvky: 24
napis problem na c5club.cz tam ti poradime.

_________________
C5 2.2HDi BREAK EXCLUSIVE
P406 1.8 16V SX
predchazejici citrony:)
Berlingo 1.6 16V Multispace MODUTOP
Xsara 1.6 BREAK
Xsara 1.4 Coupe


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: čtv 06. kvě 2010 10:24:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
Můžou to dělat vyběhané výškové snímače - je tam už velká vůle na osce a už to špatně zachytí změnu, nebo zaoxidované konektory. Vyčisti konektory u snímačů výšky a u jednotky hydractivu vepředu u nádobky LDS. Promazat a rozhýbat pořádně kloubové táhýlka od snímačů k objímce na torzní tyči. Když to nepomůže, možná vyměnit ty snímače, cena v Citroenu 918,- kus, ale chtělo by to pro jistotu diagnostiku.

_________________
Obrázek


Naposledy upravil PATaMAT dne pát 14. kvě 2010 17:51:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: pát 14. kvě 2010 17:40:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
Honzouš, tak už si se něco dověděl o závadě, byl si na diag ?

Pro obeznámení s problematikou snímačů polohy na C5 zde poskytnu pár informací...

V prvé řadě bych zdůraznil, že nejde o nějaký " obyčejný poťák" ;) K nastavení jediné správné základní pozice snímače slouží aretační otvor, kudy se prostrčí tyčka průměru 5mm přes otočnou část do pevné. Nerozumím moc elektronice, ale řekl bych, že se jedná o snímání polohy pomocí indukce, nebo podobného principu . U vlastního snímače nedochází k žádnému kontaktu pohybujících se dílů jako u potenciometru, není zde žádný dotyk. Je použit vícevrstvý "tišťák" na kterém je vytvořeno několik pevných spirál v různých urovních a proti tomu je pohyblivý otočný kotouč, který pootáčením nad spirálami mění elektrické vlastnosti a tím dává počítači hydrauliky údaj o poloze. Nedojde tedy k žádnému opotřebení, vydření atd. Jediné opotřebení, které může mít vliv na přesnou funkci je vydření otočné osy a samotný snímač má pak určitou vůli a ne vždy je ve stejné poloze, ale tato odchylka je minimální. Největší problém je vniknutí vlhkosti do snímače a následná koroze kontaktů vedoucích ke konektoru. Vlivem koroze dojde k přechodovému odporu či uplnému přerušení kontaktu a auto pak většinou vystoupá uplně do horní polohy ( jedná se o přední nápravu) nebo si volí výšku naprosto libovolně podle průchodu proudu přes zaoxidovaný kontakt. Kontakty uvnitř snímače nejsou totiž proletovány cínem, ale jen lehce zalisované !!! Přímo u nich je dírka pro "odvětrání" do prostoru konektoru, odkud se vlhkost může dostat i přes těsnění konektoru jak je vidět na obr níže. Doporučoval bych konektory u snímačů vyčistit a pořádně prostor ošetřit vazelínou na kontakty pro zamezení vniknutí vody do snímače.

Jestli někdo znalý z oboru elektroniky ví, na jakém principu takové zařízení funguje, budu jen rád, když mě a ostatním toto osvětlí.



Obrázek



Obrázek

Obrázek

Na pravé straně v rohu dole jsou 3 otvory, to jsou kontakty ke konektoru.
Ten krajní je postižen korozí, vzniká tam přechodový odpor a korektor pak dělá neplechu.


Obrázek



Obrázek

Obrázek

Fotografie zde uveřejněné, lze publikovat pouze s mým souhasem
Kdo bude přistižen, bude mu ustřižen ! ;)

_________________
Obrázek


Naposledy upravil PATaMAT dne čtv 23. kvě 2013 8:39:11, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: sob 15. kvě 2010 8:30:00 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 15:46:07
Příspěvky: 10
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
Ahoj,

byl jsem PatemMatem nasměrován k tomu, abych trochu "zrecenzoval" popis funkce tohoto elektronického snímače polohy (natočení). Tento výšeuvedený popis je v zásadě správně - chtělo by to sice vidět na osciloskopu, ale domnívám se, že funkce je přibližně následující:
- do vnější cívky (na 6. obrázku) se zřejmě budí střídavé napětí
- to se indukuje do celkem tří nezáviských vinutí, které tvoří ten "magický" obrazec uprostřed, přesněji na 4. obrázku, tedy na horní vrstě plošného spoje a v některé vnitřní vrstvě. Tato tři vinutí jsou proti sobě posunuta o 40° a každé má celkem 3 póly (opakuje se celkem 3x). Anebo jinak - celkový měřitelný rozsah natočení je 120°.
- ta pohyblivá část (3. obrázek) - závit nakrátko pak patrně (v závislosti na poloze) mění vazbu mezi budící cívkou a celkem 3 cívkami snímacími.
Obvod (mikroprocesor nebo zakázkový obvod nebo co je to) dokáže podle hodnot napětí na všech 3 snímacích cívkách vyhodnotit absolutní polohu - v rozsahu 120°. A tuto informaci pak předat nadřízeným systémům - asi nějakou digitální komunikací, pochybuji že se předává nějaká analogová hodnota.

Jsou-li kontakty zoxidované, procínováním (propájením) lze kontakty opět spojit, nějaký rok to poslouží, ale v dlouhodobém horizontu a z hlediska spolehlivosti je asi lépe investovat uvedenou tisícovku a mít klid. Zvláště pokud je oxidace již na pochodu.

Pavel

_________________
Volvo S60 T5 02 ObrázekVolvo V70 D5 02 ObrázekVW Brouk 66 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: sob 15. kvě 2010 13:13:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
Pavle, dík ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010 10:10:26 
Offline

Registrován: stř 17. úno 2010 9:34:21
Příspěvky: 8
PATaMATe, Pavle,

moc díky za radu a info.
Bylo to skutečně výškovými snímači. V posledních dnech už auto vůbec výšku neregulovalo, zůstal nastaven poslední stav, když to ještě naposledy zafungovalo (naštěstí to bylo při zatížení 1 člověkem, takže jsem ještě v pohodě dojel do servisu).
Po výměně obou snímačů OK, dokonce jsem si všiml, že se teď někdy reguluje výška i při jízdě, např. po stání na brzdě, tedy ne jen při otevření/zavření dveří.
Řekl bych, že se těmi snímači vyřešil i problém, který jsem před časem pověsil i sem do fóra, a to že auto bylo někdy tvrdé (mohlo to být špatně nastavenou výškou).

Zdraví
Honzouš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vadné pérování
PříspěvekNapsal: ned 11. čer 2017 20:40:40 
Offline

Registrován: ned 11. čer 2017 20:18:57
Příspěvky: 1
Zdravím, vím, že už to není aktuální téma, ale jsem postižen pravděpodobně stejným problémem s regulátorem výšky, rozdíl je v tom, že někdy po nastartování zůstane předek vysoko a auto skáče jako koza ( C5 I Break 2.2 ). Nikde nemohu na netu najít díl jako takový zkoušel jsem hledat pod různými názvy jako "regulátor výšky, snímač polohy a pod.) Prosím o radu a pokud možno i o nějaký link na díl. Díky moc Radek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz