Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
zvýšená proudová zátěž http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2779 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Xaw [ pát 11. úno 2011 5:42:12 ] |
Předmět příspěvku: | zvýšená proudová zátěž |
Ahoj, pánové chci se zeptat zda jste se nesetkali s problémem, zvýšené proudové zátěže při teplotách nad -10 stupňů. Asi tak, když je cca -10 nastartuji, automaticky se mi rozsvítí světla, pustím ventilátor na přední okno a asi tak 4x v intervalech cca 2 minut mi znatelně pohasnou světla a sníží se otáčky ventilátoru na dobu cca 5 sekund. To samé se dějě i když po nastartování se hned rozjedu, při jakékoliv rychlosti. Když do toho zapnu vyhřívání zadního okna je to ještě víc znatelné. Je pravda že v autě nemám dostatečně vykonnou baterii (55A/H) ale je stará 1rok (vybral jsem ji z auta co jsem prodával a nahradil za původní 5 let starou) - což bych pochopil po nastartování, ale za jízdy? Chci se zeptat, vím že je v autě nějaké předehřívání nafty, na jaké bázi funguje - není elektrické? A nnnebo to se blíží oprava alternátoru Citroen C4, 1,6HDI (r.v.04) |
Autor: | dokturek [ pát 11. úno 2011 8:16:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
nedavno jsem řešil to same po zapnuti spotřebiču dokonce houpaly otačky volnoběhu altik šel do kytek daval jenom 12v.vem multimetr a změř na baterce kolik dava bez spotřebiču a kolik se spotřebičema |
Autor: | Mike [ pát 11. úno 2011 10:17:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
Ahoj, nevím jak u HDi, ale u starých poctivých dieselů jelo žhavení i po nastartování i když kontrolka dávno zhasla. A to právě v těch intervalech. Pozorováno na staré Mazdě. Jinak laicky bych to viděl asi tak, že když je auto vymrzlé, tak si žádá víc proudu i baterka, než se zahřeje a tím pádem jakékoli spuštění většího spotřebiče způsobí pohasínání světel. Asi nejmarkantněji to většinou dělá řízení a jeho elektrický posilovač, protože ten jede jen když zatočíš a tím pádem je to velice dobře vidět. Na každý pád je docela možný, že jistý vliv bude mít i menší kapacita baterky. Nejsem si jist, musel bych se jít podívat, ale Lukáš bude určitě vědět, ale mám pocit, že 55 a nebo o chlup silnější máme v benzínech. |
Autor: | Xaw [ pát 11. úno 2011 15:09:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
to dokturek: je to možné, ale proč stačí rozdíl cca 5stupňů a vše fachá jak má. Nicméně napětí změřím, kolik by mělo být (15-16V)? to Mike: u zatáčení to nedělá, právě naopak chyba se projevuje i u jízdy na rovné silnici při libovolné rychlosti, je opravdu zajímavé že to dělá max. 4-5minut, jako opravdu až se něco zahřeje, pokud nastartuji a v klidu oškrábu okna, tak to vidím na probliknutí světel zvenčí (změnu zvuku motoru jsem nikdy nezaznamenal), po nasednutí pak se už nic neprojeví. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pát 11. úno 2011 15:44:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
bez zateze na se zvysenyma otackama MAX 14,2V ted si nejsem jisty ale asi 62A baterie ono na te baterii moc napsaneho neni jenom FIAMM L2 400 640A |
Autor: | DaDo [ pát 11. úno 2011 16:32:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
neviem ako 1.6 ale 2.0hdi ma pridavne elektricke kurenie (900w), mohlo by to byt tym vkombinacii s tou slabsou baterkou |
Autor: | Mike [ pát 11. úno 2011 22:14:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
to Xaw: Tak to vidím jak píše Dado na to přihřívání a nebo žhavení. Vím, že se to nedá srovnávat, ale brácha má Mazdu E 2200, dodávku s klasickým dieslem a jemu to dělá chvíli po studeném, nebo spíš ledovém startu. Pohasínají světla a je to vidět i na podsvícení budíků. Otec má C4 1,6 Hdi, tak se ho zeptám jestli něco takového v zimě pozoruje. |
Autor: | Mike [ pát 11. úno 2011 22:28:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
Takže otec nic takovýho nepozoruje a aniž bych mu víc vysvětloval, tak to tipl na slabou baterku a případně nízkej volnoběh. No, ten volnoběh budeš mít určitě v pořádku, takže hlavním viníkem bude patrně ta slabší a ve Tvém případě málo kapacitní baterka. Takže proměřit a jak psal Lukáš, mělo by to mít kolem 14ti voltů. Jinak tam asi budete mít elektrický přihřívání, protože otec říkal, že si není vědom, že by tam měl bufika jako mají třeba Hdi Picassa, ale prý mu to topí i když je motor studený. |
Autor: | iron_golem [ pát 11. úno 2011 22:39:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
Mám také 1.6 HDI a při velký mrazech a delší odstavce nepozoruji jev který popisuješ. Baterku mám ovšem Varta Silver dynamic 63Ah ( doporuceno pro diesel bez garaze )) |
Autor: | Xaw [ sob 12. úno 2011 14:52:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
chlapi změřím to dobíjení a dám vědět, navíc kolega má nějaký tester na baterky , pak dám vědět |
Autor: | JIRICEK01 [ sob 12. úno 2011 21:58:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
I mě se nic podobneho nedeje, krome mirneho blikani palubniho pc . Zrejme to bude chtit novou baterii, ale aspon 62. Ale v klidu tam jde dat i 74 s mensi upravou Do diesela minimalne 72Ah a je klid a chytne i v -20°C na brnk. |
Autor: | Xaw [ ned 13. úno 2011 1:03:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
72A/h no páni, a to se tam vleze? Ono 55 A/h je na diesel asi opravdu málo, ale když mě bylo líto půl roku starou baterku pustit. |
Autor: | Shefik [ ned 13. úno 2011 2:49:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
Asi takto: Buď se smiř s tím blikáním (a čekej že ti může odejít něco z eletriky) nebo zainvestuj do baterie, která tam má být. Při startování sosáš z baterky stovky ampér, a ty tam chybý. A pak se je tam altík snaží dodat. Baterie funguje jako filtr el. stabilizátoru( to co leze z altíku jde přes baterku) a tím vyhladí (díky kapacitě) jakoukoliv sinusoidu. Nízké teploty se nejčastěji projeví snižováním výdrže akumulátoru. Akumulátor má výrobcem stanovený teplotní interval, ve kterém by měl pracovat správně. V mrazech se zvyšuje odpor elektrolytů a snižuje kapacita. Jejich kapacita v mrazu klesá dramaticky rychle, i když je nepoužíváte. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 13. úno 2011 11:29:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
Xaw píše: 72A/h no páni, a to se tam vleze? me se podarilo nacpat i 74Ah baterii do felicie a ta sama byla i ve facku s rozpernou tyci http://img4.rajce.idnes.cz/d0407/2/2632 ... 0_5513.JPG |
Autor: | Rozmy [ ned 13. úno 2011 23:20:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zvýšená proudová zátěž |
74Ah se vešlo i to mého Fiatu Punto r.v.98 1.2i ... sice trochu přesahovala a musel jsem jinak vyřešit přichycení, ale její kapacita byla v zimě k nezaplacení. Rozhodně zainvestuj a pořiď si baterku, jaká má v autě být. Pokud už nechceš kupovat vyšší papacitu, tak stopro kup kvalitu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |