Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Jízda z kopce za studena http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=88&t=450 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Seki [ ned 06. pro 2009 9:47:29 ] |
Předmět příspěvku: | Jízda z kopce za studena |
Ahoj, nevíte někdo, jestli je jízda se studeným automatem z kopce (kdy jede jakoby na neutrál) stejná, jako když se za jízdy vyřadí na "N"? Jde mi o to, jestli nemůže dojít k poškození převodovky... |
Autor: | wytek [ ned 06. pro 2009 12:14:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
nikdy za jízdy rozhodně nevyřazovat na N !!!! |
Autor: | zhrado [ ned 06. pro 2009 17:09:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
preco by sa uz len nemalo za jazdy vyradovat na "N"?? |
Autor: | dapata [ ned 06. pro 2009 18:51:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
pretože sa tím ta převodovka ničí. Ozubené soukolí musí bý neustále kvuli tlaku ve skříni promazáváno, na neutrál se nemaže, ale točí se dál. Za googluj na toto téma a najdeš více přesných informací. Jak dlouho už to takto "provozuješ" ? |
Autor: | Darja [ ned 06. pro 2009 20:22:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
Ježiši kriste! Na Nko se nejezdí! Při něm se automatická převodovka dostatečně NEmaže. Sice jsou na téhle planetě exoti, kteří žijí v omylu, že AP se maže stále skvělě, ale není tomu tak. Pánové exoti nevědí, že AP se maže tak, jak se točí motor, pokud máme N, máme volnoběh, mažeme málo... I v servisním manuálu je omezení při tažení vozidla s AP v N určitou rychlostí a jen určitý počet km, pak by mohlo dojít k poškození AP. Vědí proč. |
Autor: | Seki [ ned 06. pro 2009 21:56:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
Prosím... Možná jsem špatně položil otázku - což ještě ale neznamená, že vyřazuji za jízdy na neutrál... Takže co se exotů týče bych přibrzdil(a) trošku. Na srazu C5 jsem se setkal se členem, který kvůli jízdám na "N" automat zlikvidoval. Můj dotaz asi nevyzněl takto: Rád bych věděl, jestli jízda z kopce se studeným automatem s předvoleným "D" nemůže poškodit automat, který se v tu dobu chová podobně, jako by byl předvolen "N". Toť vše |
Autor: | Darja [ ned 06. pro 2009 23:25:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
Na D se nechová jako na N... Někdy se AP rozhodne, že nebrzdí motorem, tudíž i v D jsou otáčky nízké jako na N na volnoběh, ale to je ok. AP je silně blbuvzdorná, sama sebe nezničí Tudíž jednoduché "ne, nepoškodíš". Hlavně měn pořádně olej, to je největší zkáza AP |
Autor: | zhrado [ pon 07. pro 2009 17:36:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
no ja si stale stojim za svojim, ze klasicky automat s menicom ako je na C5 sa jazdou na N nenici! prevodovka je mazana pokial je nastartovany motor, prevodovka je stavana na akykolvek jazdny rezim a ona sama si dozera na to aby sa neznicila. je pravda ze s vypnutym motorom ked sa auto taha na lane sa nici lebo sa nemaze ale pokial je motor nastartovany tak nieje ziadny problem s mazanim ani s poskodenim... moj nazor..... |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pon 07. pro 2009 17:39:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
zhrado píše: no ja si stale stojim za svojim, ze klasicky automat s menicom ako je na C5 sa jazdou na N nenici! prevodovka je mazana pokial je nastartovany motor, prevodovka je stavana na akykolvek jazdny rezim a ona sama si dozera na to aby sa neznicila. je pravda ze s vypnutym motorom ked sa auto taha na lane sa nici lebo sa nemaze ale pokial je motor nastartovany tak nieje ziadny problem s mazanim ani s poskodenim... moj nazor..... a neni lepsi jezdit na drive a brzdit motorem prece jenom pri sjizdeni z kopce je spotreba +- 0 a na volnobeh i 1,2 litru |
Autor: | zhrado [ pon 07. pro 2009 18:34:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
tak to je jasne, ze ked je D a brzdi sa motorom, ze spotreba je 0 |
Autor: | Darja [ úte 08. pro 2009 12:15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
zhrado píše: ona sama si dozera na to aby sa neznicila. To je pravda, ale ona nepředpokládá, že to ucho za volantem vyřadí Nko. Na N se maže, ale málo. tak chytrá věc ty manuály: http://www.c5club.cz/files/pdf/cs_cz_t2_2003.pdf Po přečtení na straně 253 se dovíme, že při vlečení má být moro zapnutý a i přes to je omezení rychlostí a vzdáleností. To znamená rozhodně se nemaže dostatečně pro běžný provoz. Ale jezdi jak chceš, je to tvoje kára |
Autor: | zhrado [ úte 08. pro 2009 17:37:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
tak tak, manualy su dobra vec. citujem: "prevodovka sa maze len ak je nastartovany motor". nikto nepredpoklada, ze na N sa pojde dole kopcom 1000km.. takze ak niekto vyradi na neutral a zide kopec 2 km tak zarucene sa nic prevodovke nestane, pretoze je nastartovany motor a prevodovka je MAZANA... To je podobne ako s diferencialom.. Ani to sa nepredpoklada, ze sa bude jazdit 1000km do pravotocivej zakruty, vtedy by sa diferak zadrel.. Ale v manuale je pisane aby sa na pohananu napravu nedavali kolesa s rozdielnom velkostou prave kvoli diferaku.. Samozrejme ze na par km dojazd je to v poho lebo zas daco vydrzi aj ten diferak.... Chapeme sa? EDIT.. okrem toho manual nepise vzdy pravdu.. napr ze automat ma dozivotnu napln co je samozrejme kravina, ze? |
Autor: | Darja [ úte 08. pro 2009 19:25:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
Je sice neodpustitelné, že někdo vypustil tuhle bludnou informaci u převodovky 4HP20, ještě horší je, že se toho někteří servisáci drží. Nic to nemění na faktě, že ty prostě ignoruješ fakt, že na N se převodovka NEdostatečně maže. Ještě jednou... maže se, ale málo. Takže je něco jiného jet na Nko, když se maže na volnoběh, pak tam vrazit rychlost a v tu chvíli AP dosáhne vyšších toček. Ale mě je jasný, že ty si určitě na 4HP20 nalítal tisícovky a tisícovky km se svým stylem řazení. >:oD Takže já jsem svůj názor napsala, já mám ráda svou AP mazanou tak moc, jako se točí ty kulatý věci postranách, olej měním pravidelně a nemám problém |
Autor: | zhrado [ úte 08. pro 2009 22:20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
Som rád že ti to ide, to je hlavné. 4HP20 je dobrý automat |
Autor: | chrene [ čtv 17. pro 2009 0:50:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda z kopce za studena |
tak, ako pise darja, pri jazde z kopca sa D nesprava ako N, brzdi motorom viac ci menej. Celkom urcite sa nenici, je tak priamo navrhnuta. Plus tam mas navyse tlacitko so snehovou vlockou, ktore je tiez urcene na jazdu z kopca napr. na snehu, kedy automatika voli nizsi prevodovy stupen, aby sa nezvysovala rychlost. tiez nevidim ziaden dovod davat tam za jazdy N. N pouzivam len na krizovatke, ked sa mi nechce stat na brzde |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |