Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
3.0 V6 nejčastější závady http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=85&t=260 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin C.B [ sob 07. lis 2009 14:25:13 ] |
Předmět příspěvku: | 3.0 V6 nejčastější závady |
Dobrý den,uvažuji do budoucna o C5 3.0 V6 automat. Zajímá mě tedy vše o tomto motoru,na co si dát pozor, nejčastější závady a problémy spojené s tímto motorem. Děkuji za reakce |
Autor: | Růža [ sob 07. lis 2009 15:49:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
C5 3.0 V6 z roku 2002 s 4st automatem 4HP20 s najetými 150 000 km mám teprve půl roku, takže nemohu mluvit o nějaké velké zkušenosti, ale zatím jsem s ní žádné problémy neměl. Tento motor nepostihují nijaké závažnější závady. Občas třeba jenom odejde zapalovací cívka, což se projevuje nepravidelným chodem, hlavně na volnoběh. Její výměna je však snadná a jeden kus stojí 850,- Kč. Samozřejmě nesmíš koupit C5 nějakou zhuntovanou, kde tě může potkat cokoliv. A pokud dobře koupíš a budeš dodržovat výměny náplní, filtrů, rozvodů a svíček, tak by tě V6 neměla ničím špatným překvapit, ikdyž ... Ještě si dej pozor na přední díl výfuku, který se nedělá v náhradě a originál je drahý. Jinak kontrola hydrauliky, čepů atd je stejná s ostatními motorizacemi. Tyto auta s V6 mají ještě tu výhodu, že jsou v Exclusive a nechají se sehnat za docela dobré peníze, protože o ně není velký zájem. Přitom i s automatem se nechá jezdit kolem 10 l/100km a zákonné pojištění třeba já platím cca 3 700,- Kč za rok. |
Autor: | zhrado [ sob 07. lis 2009 18:13:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
ja viem iba o dvoch problemoch.. zapalovacie cievky odchadzaju a hydrostely kvoli vraj blbemu oleju. vacsinou mali priemernu spotrebu cca 12l. tie cievky sa menia dobre akurat tak v prednej rade valcov.. v zadnej to uz take super nieje. este som cital ze katalyzatory vydrzia cca 150 000km. inak by to mal byt bezporuchovy motor |
Autor: | Darja [ ned 08. lis 2009 11:38:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
No, já bych připojila zkušenost, někoho, kdo s autem jezdí denně a pořádně se mu točí čísla na tacháči a něčím si už prošel. Na úvod: tohle auto si kup, pokud jsi ochotný obětovat něco za něco. Základ: zjisti, jestli to není stočené. Hlavně nevěř báchorkám, 2002 se 130ti, že se s 3,0 moc nejezdí, ba naopak, tohle auto je stvořené na dlouhé trasy. Auto, které stálo milion si nekoupila socka, aby s ním jezdila 3x týdně nakupovat do ekvivalentu Lídlu. cívky jsou nemoc, ale mě odumřely průměřně po 150tis. Nejsou nákladné, výměna brnkačka. Jednou je vyměníš a budeš mít od nich dalších 150tis pokoj. AP je německá pomsta francouzům, je to hrubá převodovka a navíc nebývá servisována. Tudiž před koupí zjistit, měnil-li se olej, pokud ne, pracky pryč, přeci jen máme pěknej krouťák a ten umí dát AP sodu. Katalyzátory.. drahá velmi drahá záležitost, odumírají mezi 150-180tisíci, nedají se nahradit univerzálem díky svým specifickým rozměrům. Koncový díl výfuku, levnotka, v citroenu 25tis a druhovýroba se nedělá. Jediná možnost koupit walkera a udělat DODO. Většina ND z Citroënu je na obědnání, nic na V6 nedrží skladem Z toho plyne další věc, málo častý motor = drahé ND Další problém z malého výskytu = servisáci to neznají/neumí/nechtějí servisovat Motor jako takový: tohle není auto na to, aby se s nim plazil za 8,5 litru. To považuju za ubohost. Motor je ochotný, má krásnou křivku kroutícího momentu, "táhne vocpoda vole" , kolo 4000rpm začíná krásný decentní zvuk, jak si těch 6 hrnků přede. Má kultivovaný chod, v režimu sport (jak podvozek, tak AP) se stává decentně zábavným, ale žádný sporťák to není. To auto je prostě těžké. 3,0 V6 je vrcholem v řadě C5, je to dániční koráb. Spotřeba: jestli chceš jezdit zalevno, kup si 2,0 HDi a neřeš V6. 2,0 HDi jsou časté, dobré motory. V6 je prostě něco za něco. v Praze se dá jezdit okolo 12-13 litrů bez rytí. dálky se dají jezdit 10-11. Jednou v životě jsem zkusila jet za levno, za 8,5 litru. Jednou a naposled, to auto není a nikdy nebude úsporné Jop, V6 nemá ráda couračky po městě. Denně s ní jezdit třeba 5-10 km je vražda Ještě k hydroštelům.. před 35 000Km jsem je nechala měnit, protože se ozývaly. V servise mi řekli co kus to 1000Kč, tzn 24 klacků.... hehehehe, tak jsem si je sehnala jinde za 14tis a vyměnily se. Ale s olejem, co doporučuje výrobce byly slyšet pořád.Pomohla změna oleje na 10W60, na řidší to prostě hlučelo pořád Samozřejmě trpí běžnými neduhy C5, které jsme rozebírali na Klubu a můžeš si o nich počíst (ale i přes to ta auta milujeme ) problémy právě koupených aut http://www.c5club.cz/page/kod-1300/dis- ... cur-1.html C5 z jiné stránky http://www.c5club.cz/page/kod-1300/dis- ... cur-1.html Já jsem spokojená, i přes fakt, že finančně je údržba náročná, člověk si to neuvědomuje, ale 2 hrnky navíc se prostě pronesou, třeba jen na svíčkách Auto se mi neskutečně dobře řídí, nemám v něm problém ujet 750 kiláků a nejsem z něj unavená, když potřebuju výkon, je tam. V plné výbavě je tohle auto úžasné na dlouhé cesty. Pokud bys měl zájem, můžu ti ukázat deník vozidla, abys viděl, kolik mě stál servis a ND za 2,5 roku. to si myslím, že je celkem rozhodující. P.S. když si na něco vzpomenu, ráda doplním edit: doplněny odkazy + doplněno info |
Autor: | Fulminator [ ned 08. lis 2009 22:09:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Ten deník vozidla by mě zajímal, ať vím, co mě čeká. Sám jsem vlastníkem C5 3.0 V6 automat, r.v.2001 od ledna 2009. Najeto 183 000 km, dva předchozí majitelé a servisováno u autorizovaného dealera a tam také koupeno, takže nějaká šance, že ty km sedí tu je Dle záznamů ze servisu se tam na motoru poprvé opravovala zapalovací cívka v 165 000 km. Já měnil druhou v 178 000 km a hned poté jsem preventivně koupil ještě dvě a vyměnil celou zadní řadu, abych to pak někde na cestě nemusel řešit. Jednu náhradní (starou, ale funkční) vozím s sebou (výměna té přední zabere pár minut). Jinak hydroštely se také trochu ozývají, ale vždy jen po nastartování a to také né vždy a po chvíli jízdy stichnou, tak to neřeším. to DARJA - jaký přesně olej tam tedy dáváš? Spotřeba - mimo město - nejméně co jsem kdy měl bylo 8,2 l při opatrné jízdě bez klimatizace. Jinak je to 9 - 10 l (dálnice 10 - 11 l). Ve městě je to velmi rozdílné - i ve špičce když se jede plynule a ne jen pár km tak to může být i 10,5 l ale při krátké jízdě (tak do 5 km) do obchoďáku a v zácpě a přes semafory klidně 18 l. Souhlasím s Darjou, že běžně je to tak těch 12-13 l. Opravy - zatím vše sám a docela lehce - již při koupi - ulomená loketní opěrka, špatně fungující tlačítko palubního počítače (pak přestalo fungovat úplně), zámek dveří a ulomený vnitřní mechanizmus kliky. Do bodoucna mě bude čekat zadní tlumič výfuku a je pravdou že přední část výfuku a svody také na pohled nejsou nejhezčí, ale zatím tam díra není. |
Autor: | Darja [ ned 08. lis 2009 23:37:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Myslím, že všechno bylo řečeno, co se motoru týká. Zbytek je stejný jako ostatní C5 a o tom už bylo napsáno dost. fulminator: není problém, někdy se přihlaš na klub a písni mi SZ, já dám můj deník vozidla veřejně k nahlédnutí. Myslím, že ta 6ti místná suma potěší A olej, 10W60, ale značku si nepamatuju. Ale mám jej ze servisu v Holetíně, takže absolutní důvěra |
Autor: | Růža [ pon 09. lis 2009 12:08:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Ještě k tomu katalyzátoru - ten odejde z venku, protože prorezne obal nebo zevnitř, že vyhoří nebo se nějak prorazí? Ještě jsem koukal u mně na lambda sondy a asi už byly také měněny, protože všechny držáky jejich konektorů jsou ulámány a zpět přidělány pouze stahovacíma rychlopáskama (asi to dělali nějací specialisté). |
Autor: | Darja [ pon 09. lis 2009 13:51:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Katalyzátory takzvaně vyhoří. Katalyzátor je velmi citlivý na vniknutí benzínu třeba jako bohatá směs, ‚‚vynechávání‘‘ motoru, delší startování bez ‚‚naskočení‘‘ motoru, roztažení vozidla po nezdařených startech a podobně. Hořením nespálené směsi v katalyzátoru stoupne jeho teplota a postupně se ničí. Pak katalytická vrstva už není schopna reagovat jak má a vyskočí chyby. Zreznout může asi taky. růža: si říkal, že máš k autu servisku ne? máš tam napsaný výkon s katalyzátorem? Třeba jsou paka i v autorizovaném servisu... |
Autor: | Růža [ pon 09. lis 2009 14:44:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Ano italskou servisní knihu mám, jenže v té jsou pouze razítka, datum a podpis o provedeném servise, ale žádné informace o úkonech, které byly provedeny. Navíc to auto bylo něco jako předváděcí u italského dealere v Miláně, a ze začátku si s vyplňováním servisky asi hlavu moc nedělali, až poslední 3 servisy jsou vyplněny poctivě po 20 000 km, takže serviska je mi spíše na nic. Jinak katalyzátor vypadá zvenku velice zachovale, jenže to může být také tím, že se v Itálii tolik nesolí a tak bude stejně asi také původní. Na emisích, když jsem to přihlašoval bylo vše v pohodě, tak budu tiše doufat, že to vydrží, protože dát za kat třetinu ceny auta.....Ještě možná jestli preventivní výměnou lambda sond se tomu nedá předejít, ikdyž to také není laciná prevence (pokud vím, jsou tam 4 lambda sondy) |
Autor: | Darja [ pon 09. lis 2009 15:15:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Preventivní výměna λ.. to slyším poprvé. Chcípnout může, poškodí se kabeláž, nebo uhnije držák, nebo se poškodí snímač... Ale je mi divné, že měnily všechny 4 (jo je jich tam hafec, před i za katíky ) Pokud máš předek potrubí v podezřelé dobré kondici, bylo to měněné. V lucembursku se taky nesolí a zespoda moje pěťule žádná extra krasavice prostě nebyla (a ani nebude se solící mánií v ČR) Ty, růžo, já třeba v servisce měla psané rozvody, náplně, všchno to tam bylo zaškrtané a nebo v poznámce. Nech si to sjet diag, ať víš. Pokud máš údajných 150tis a stáhli by na tom třeba jen 70tis, bála bych se například o rozvodovej řemen, lepší je vedět, než věřit. Ono, když se to potká u V6, můžeš to rovnou zapálit |
Autor: | roman-jc [ čtv 12. lis 2009 7:44:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
všechny katalizátory odejdou najednou jen v případě,pokud se někdo hrabal v řídící jednotce a přidal tomu kapku na výkonu,pak se to množství paliva nestačí spálit a dohořívá v katu,ale je to stejně otázka několika týdnů a né hodin,pokud vynechává jedna cívka,tak pochybuju,že se najde nějakej blázen,kterej bude s tím jezdi,v tom případě odejde jeden kat a né všechny,si teda myslim jinak co se týče motoru,pokud se o něj staráš,tak lepší motor jsem neměl,a ty nadzdvihátka opravdu občas zloběj u V6,ale jak napsala Darja,je to jen o kvalitě oleje,jinak souhlas s darjou |
Autor: | 01mira01 [ pon 21. pro 2009 23:41:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Italské auto bychnekupoval, měl jsem tu samou servisku jen razítka a pak sem našel na netu jak se vesel nové prodávaj oražené a jednou v tom italové. |
Autor: | m.a.x.i.m.u.s [ čtv 14. led 2010 23:40:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
01mira01: Jenom italové to nebudou. Serviska v dnešní době toho už opravdu moc neznamená... http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 98&t=17982 |
Autor: | Martin73 [ sob 15. úno 2014 18:39:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Dobry den vazeni. Jak to tak byva zvykem, prvni prispevek a hned prosim o radu. No a protoze nejsem automechanik ani technickeho zamereni, dotaz bude vcelku selskyho charakteru. Pokukuju po C5 V6 r.v.06 model 07a kdyz mi to zvedli na zvedak tak pod motorem krasne sucho ale smerem dozadu (vypada to jako plocha vana to bylo cely mastny tak jsem zjistoval odkud to tak asi bude a nad tim jsem nasel slabounke trubicky v prumeru rekneme 3mm a z jedne z nich to prosakovalo a svazelo se to po trubicce dolu na ten "plech" po kterym se to uz pak rozprostrelo po te plose. Ted budu ciste spekulovat ale vypadalo to jako by "centralni rozdelovac" tlaku nekam. Volal jsem do Citroena a tam mi rekl ze to bude s nejvetsi pravdepodobnosti pro posilovac rizeni ale protoze tam tech trubicek bylo vice a byly pobliz mechum rikam si jestli to nemuze byt i tohle. Proto me to nakupu odradilo abych se nevysypal hned na zacatku do takovy drahy zalezitosti. Auto ma najeto kolem 100000. Diky za jakoukoliv informaci. Martin |
Autor: | Mikra [ sob 15. úno 2014 19:06:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3.0 V6 nejčastější závady |
Doporučuju ti navštívit C5 club. Je tam hodně věcí vysvětlených. Udělal jsi chybu, že jsi se jel na auto podívat sám a ne s odborníkem na C5. Tvůj popis je tak nepřesnej, že se na něj nedá přesně odpovědět. Na C5 clubu jsou chlapi, který budou ochotný s tebou zajet na prohlídku auta i s diagnostikou. Ti už ti potom dokážou říct, co teče, co je načatý a kolik asi budeš muset utratit hned po koupi. Taky ti pravděpodobně dokážou, že těch 100.000 km je nejspíš mimo realitu. Ale to jen tipuju. Neviděl jsem auto, ani jeho fotky a neznám ani cenu, za kterou ti ho nabízejí. Předběžně - to co teče může být opravdu servo, ale může to být i jen hadice (trubkohadice) od pérování. Oboje ale sám doma nejspíš nevyřešíš. Nemusí to být ani drahá oprava, ale chce to zkušenýho odborníka. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |