Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Benzín nebo diesel? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=84&t=8204 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | citroencar [ čtv 10. říj 2013 13:01:23 ] |
Předmět příspěvku: | Benzín nebo diesel? |
Ahoj, prosím o radu, chci si koupit citroen c5. Lepší v benzínu nebo v naftě? Prosim o radu, o výhody a nevýhody. |
Autor: | Mikra [ čtv 10. říj 2013 16:57:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín nebo diesel? |
Takhle se odpovědět nedá. Každý má něco do sebe. Musel bys napsat, jak hodláš auto využívat, roční nájezd, délka pravidelných tras, nároky na spotřebu, jak jsi na co zvyklý, ... C5 je velký rodiný auto určený hlavně pro pohodovou jízdu na dlouhých dálnicích. Není to závoďák, i když umí jezdit hodně rychle, není to ani nákupní taška, i když ho tak někdo využívá. Pro každodenní krátký trasy do práce se zdá být vhodnější benzín, protože se dřív ohřeje. Ale zase v zimě se spotřeba benzínu na krátkých trasách hodně zvyšuje, protože studený benzín jezdí s velkým přídavkem paliva, obdoba dřívějšího sytiče. Nafťák jezdí i v zimě stejně lacino, jako v létě. Hodně řidičů s benzínem řeší spotřebu montáží plynu - LPG. Ale i s tím bývají spojený určitý potíže, nebo starosti. Prostě všechno má svý. Já osobně mám C5 jako můj první nafťák a benzín bych už nechtěl. Výhoda je spotřeba a výkon. Taky s tím jezdím denně 15 km do práce a nevidím v tom problém. Benzín nebrat 1.8i - není to moc dobrý motor, naftu bych nedoporučil 1.6 HDi, protože to je malý motor vyhnaný do výkonu na úkor životnosti. Pro C5 se nehodí. Všechny motory od 2.0 jsou už solidní. Tak nějak pocitově mi připadá C5 jako stvořená pro diesel. Porovnání spotřeby se dá napsat asi tak od oka - 2.0 HDi = 6l nafty vs. 2.0i = 8l benzínu na 100km. Myslím tím smíšenou spořebu při klidný jízdě. Náklady na servis jsou zhruba stejný, jen benzín nemá FAP a tak je o jednu starost za 200.000 km míň no a vstřiky, který dokážou vydržet i 350.000 km jsou na naftě taky několikanásobně dražší. U benzínu zase vrážíš peníze do zapalovacích svíček a cívek. Pokud budeš kupovat ojetou C5, tak benzínových seženeš mnohem míň než naftových a s lepší výbavou u benzínů se můžeš skoro rozloučit. Stočený tacho u nafťáku nemusí být problém, u benzínu už je to horší. To proto, že nafťáky za stejný kilometry natočí zhruba polovinu otáček než benzíňáky a proto mají zhruba jednou takovou výdrž. Výfuk u nafťáku je i po 15ti letech netknutý, u benzíňáka dáš za stejnou dobu výfuků několik... Takhle by se dalo pokračovat skoro do nekonečna. Prostě jsou příznivci benzínů a mají svoje nevyvratitelný argumenty a stejně tak je to i s naftařema. Nikdo ti neřekne, vem tohle a neposlouchej ostatní. Každý je dobrý jinak. Musíš se povozit v jednom i druhým a cítit sám, co se ti na čem zalíbí. Nebo navštiv C5 club - http://www.c5club.cz a tam si počti. A hlavně - C5 je o hydaulice, takže ten odkaz, co máš v otázce, na C5 s pružením metalic je o ničem. To si raději kup Pasáááta na hlínách v plný palbě ... |
Autor: | sveskaXM [ úte 15. říj 2013 15:27:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín nebo diesel? |
Musím uznat,celkem hezky pojednáno.Ale...2.0Hdi 100Kw.Jezdím do práce 30km a to ideálně kombinovaně.Dá se za šest a půl,ale musíš překonat,že tě na dálnici předjíždějí Feldy rozdováděné na 115km/h,protože pro tebe je 110 strop.V žádném případě nepřekračovat 2200 ot. V obcích poctivě,doufat že nepadne červená a mezi nimi můžeš i předpisových 90km/h,když se silnice mírně svažuje z kopce,protože do kopce to už na šestku není.Destičky máš doživotně,nauč se trasu a na brzdu nesahej.Pokud budeš jezdit denně řekněme Praha/Brno,můžeš 130km/h a dostaneš se pod 7l.Jinak rodinné auto skvělé,prostorné,pohodlné.Pokud jsi měl někdy diesla před slavným Comon railem,budeš tak prvních deset tisíc kilometrů řádně znechucen směrem,jakým se vydal vývoj dieslů,ale s tím se nedá bohužel nic dělat.Nemá to cit,spodní tah,no prostě všechny výhody dieslu jsou v tahu,snad kromě nižší spotřeby oproti benzínu.Nenechávej to čipovat,jsou to zahozené peníze.Pokud jsi jsi měl někdy Bx,Xantii nebo Xm,netěš se,že si polepšíš,ať jde o pocit z jízdy,nebo komfort.Pro Citroeňáka je to zklamání.Kdybych nepotřeboval větší a mladší auto,než je Xm a nebyl zvyklý na hydropneumatiku(využívám ji v plném rozsahu denně) ,ani bych do toho nekop.Tahle dekadence je ale asi u všech automobilek stejná. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |