Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Tlakování systému v mrazu
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=80&t=803
Stránka 1 z 2

Autor:  Technik [ stř 27. led 2010 22:31:58 ]
Předmět příspěvku:  Tlakování systému v mrazu

Zdravím chlapi,

když máte v těchto mrazech úplně zmrzlé auto, jak dlouho vám to tlakuje okruh, než se dá vyjet? Mě to ráno při -18 trvalo cca 15 minut, což je docela síla. Jo a v těch mrazech mi tuhne posilovač sem tam. Dělá vám to taky? Je to normální? Nebo je někde něco špatně. V létě jsem auto ještě neměl, takže to doufám, že to bude posilovač v pohodě chodit pořád.

Díky :-)

X1, 1997, 1,9TD

Autor:  sgt [ čtv 28. led 2010 10:38:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

no normálne to určite nieje :-)
posledné dni som štartoval ráno pri -20 a -22 (samozrejme auto vonku), STOP-ka zhasla do 10s.

Dobré by bolo zistiť, kedy si mal naposledy menenú LHM, resp. v akom stave je hydraulické čerpadlo.

čo je to "tuhne posilovač"? Cuká, alebo ide len tažšie? Ak cuká - namazať krížový klĺb riadenia. Ak ide tažšie, môže byť tuhou LHM (stará), alebo slabý tlak čerpadla.

Autor:  Váňa [ čtv 28. led 2010 12:33:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

U X1 to bývá v mrazu dost pomalé. Když jsem měl X1 z r.93 tak mi trvalo při -10 do deseti min. , než se to zvedlo. Vyměněná LHM, vyčistěný okruh, vyměněné koule.
Co pomůže, dej rejd do některé krajní polohy a kapalina jde jen do zvedání. To zkrátí dobu asi o50%.

Autor:  sima [ čtv 28. led 2010 14:17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

Tak to nevím,mám X2 a tam je to samo v mrazech taky pomalejší než v létě,ale stopka taky zhasne cca do 10 vteřin a celé to jde nahoru poměrně furt rychle i při -22C.Můžu změřit,ale je to tak minuta,dvě víc snad ne,prostě ometeš auto a vyrážíš. S tou krajní polohou bych to neriskoval,myslím s absolutně krajní polohou,kdy to "syčí",obzvláště v těchto teplotách je to spíš trápení,ale to už by osvětlil lépe Pat a Mat ;)

Autor:  Váňa [ čtv 28. led 2010 15:07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

No ona kontrolka zhasne taky dost brzy. I když ne tak rachle, jak u X2, protože sysém je bez tlaku. Já to přisuzuji tomu, že X2 má zámky a protipadací kouli a dost tlaku si v systému udrží. U X1 váha vozu vytlačí všechnu LHM do nádržky a všechno se musí znovu naplnit. Akumulační koule na to po nastartování nestačí. Ten volant na doraz jsem odposlouchal od někoho, kdo to má ze servisu. Používal jsem to několik let a v pohodě. Myslím, že by to nemělo nic poškodit.

Autor:  PATaMAT [ čtv 28. led 2010 16:41:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

vytočit kola do plného rejdu, podržet - povolit, podržet - povolit... To se servo "zavře" a přes pojistný ventil v čerpadle ( 2tlak vývody) ta kapalina proudí do společné nasávasí komory a urychlí to tím plnění systému pružení - U dvouvývodu trochu. U čerpadla jeden vývod + kostka velice výrazně, tam to teče přímo do systému pružení a ne přes servo ...

Autor:  sima [ čtv 28. led 2010 19:26:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

Ať tu nevypadám jak kecal,mě si říkal(!)Pate,že se to nemá zbytečně namáhat,že se nemá často zbytečně držet servo v krajní poloze.

Autor:  Technik [ pát 29. led 2010 13:45:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

No, tak nevím, no. Po přečtení všech příspěvků. Mám v autě 6 koulí, 4 pérovací měněny během prosince za nové, LHM by měla být taky vyměněna za novou. Doplněna mězi rysky, jak má být. Ohledně posilovače to je tak, že jde chvíli lehoučce, jak bych si to u posilovače představoval. Pak třeba v těch mrazech jde chvíli zase, jako by prostě neposiloval a musím tím přetlačovat kapalinu. Auto je jinak po motorické stránce naprosto v pořádku. Jen tohle mě krapet zaráží, no. Resp, musím momentálně v těch mrazech počítat s tím, že si klidně i 10 minut postojím. Auto mi výškově nepadá. Stojí týden, dva a pořád ve stejné výšce. Když jsem se zkoušel rozjet i se stopkou, tak jsem zjistil, že mi nebrzdí brzda akorát. Takže v systému asi není potřebný tlak. :-/

Autor:  PATaMAT [ sob 30. led 2010 18:49:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

sima píše:
zbytečně držet servo v krajní poloze.

zbytečně je zbytečně, když je potřeba , je potřeba ;)
ale stejně sem nic takového neříkal, nehul tolik :lol:

babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...

Autor:  Technik [ sob 30. led 2010 19:33:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

PATaMAT píše:
babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...


Aha. A je to nějak moc špatné? Tedy na výměnu nebo servis nebo je to jakž takž a ničemu to nevadí. Ať vím. :-)

Autor:  ondraxmd [ ned 31. led 2010 11:33:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

v těchlech mrazech se ten můj pekáč nafoukne skoro stejně rychle, jako v létě, to jest do minuty, stopka zhasne po pár sekundách. jediný čeho jsem si všiml je výrazně proměnná tuhost posilovače prvních pár kilometrů, přikládám to velmi studenýmu oleji v systému kterej je prostě tuhej :) taky bych řekl, že mám zpožděný brzdy tak o půl sekundy. když chci jen trochu přibrzdit a dám nohu na pedál, tak je cítit plynulý náběh účinku během té půlsekundy.

Autor:  PATaMAT [ ned 31. led 2010 11:45:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

odvzdušnit brzdy :idea:

Autor:  PATaMAT [ ned 31. led 2010 11:49:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

babypipi píše:
PATaMAT píše:
babypipi : asi bude slabší čerpadlo ...


Aha. A je to nějak moc špatné? Tedy na výměnu nebo servis nebo je to jakž takž a ničemu to nevadí. Ať vím. :-)


nemusí to být čerpadlo na 100% , je potřeba zkontrolovat kudy ta kapalina protíká z vratek, místo toho aby auto zvedala. Může být netěsnost na pístnicích, brzd válci, hydractivním vetilu, posilovači řízení ... Když je to ztuhlé zimou a ještě vyběhaný, netěsní to jak má, po ohřátí kapaliny stlačováním v čerpadle, se to pomalu vše ohřeje a začne to těsnit lépe ...

Autor:  ondraxmd [ ned 31. led 2010 12:30:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

PATaMAT píše:
odvzdušnit brzdy :idea:


ahoj, ve foru jsem nic o odvzdušňování nenašel :( stačí dát auto na špalky, odmontovat kola, pedál brzdy zapříčit aby byl stlačenej a nechat odtýct lhm z brzd přes ten šroubek co tam je? to co vyteče je špatný nebo se to dá nalejt zpátky. kolik bude potřeba lhm, 1 litr stačí? nebylo by foto brzdy? budu to dělat až na jaře. díkes

Autor:  ondraxmd [ ned 31. led 2010 13:36:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tlakování systému v mrazu

předpokládám že je to tohle:

Obrázek

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/