Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Hydraulické trubičky - statistika praskání http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=80&t=421 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin C.B [ úte 01. pro 2009 20:43:33 ] |
Předmět příspěvku: | Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Dobrý den kolegové Zajímá mě statistika praskání hydraulických trubiček u xantie. Jaká trubička Vám na vaší xantii praskla? Mohlo by to pomoci v prevenci při výměně trubiček a předejít tak nejhoršímu. Myslím si,že některé trubičky budou náchylnějsí a proto bychom jim měli věnovat pozornost . Děkuji za reakce. |
Autor: | JiRaY [ úte 01. pro 2009 22:53:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Ahoj,na mé Xantii 1,9TD 96 rok mi praskla hydrotrubka vedoucí od pravé přední koule někam za motor. Prdla v místě,kde je takovou plechovou úchytkou chycená do kastle,respektive neprdla,a le začala chcát,a pomalu prochčívala víc a víc,koupil jsem novou za 890 kč v citroenu,nechal vyměnit,a od té doby je vše v pořádku.Je to nejčastěji praskající trubka na xantiích obecně. |
Autor: | Xantiak [ stř 02. pro 2009 8:47:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Můj názor je ten, že nejčastějí odcházející trubka, je trubka mezi čerpadlem a servem ta s gumovým mezikusem, má jen chabou antikorozní úpravu oproti ostatním a většinou prdne (urezne) v tom napojení na gumu a je taky pěkně drahá. |
Autor: | JiRaY [ sob 05. pro 2009 20:24:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Ta nám na všech 3 citroenech zatím drží,a nikdy jsem o ní neslyšel,jen v souvislosti s Xm a BX,ale možné je všechno... |
Autor: | Wolfino [ pon 28. pro 2009 9:13:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Xantia II , 1.9 TD - vyrezla trubkohadice od cerpadla k servu. |
Autor: | Jarda K [ stř 30. pro 2009 21:11:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Mě naštvala (praskla v ohybu) gumová hadička zpátečky od ventilu na rozdělovači tlaku. Musel jsem ji nakonec nahradit asi 40 cm dlouhým kusem, obtočeným kolem hadice mezi chladičem a termostatem, do "prasečího ocásku". |
Autor: | ondraxmd [ stř 30. pro 2009 22:01:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
mě zatim žádná nepraskla. autíčko totiž ví, že jakmile se s ním něco složitějšího stane, tak jde do šrotu, takže se drží |
Autor: | Raww [ úte 26. led 2010 15:08:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Xantiak píše: Můj názor je ten, že nejčastějí odcházející trubka, je trubka mezi čerpadlem a servem ta s gumovým mezikusem, má jen chabou antikorozní úpravu oproti ostatním a většinou prdne (urezne) v tom napojení na gumu a je taky pěkně drahá. Mě prdla přesně tadle, ale né v místě jak píše Xantiák, ale v podběhu kola, je to tam blbě krytý a kamínky to zřejmě ocinkali. Cena trubky je děsná a navíc vede kolem celýho motoru, takže i přístup děs. Opraven tak, že se to zkrátlio v "dostupném" místě, udělalo se napojení a nový kousek je z trubky měděné a na ní dvě vrstvy smršťovací bužírky. A taky mě prorezla trubka k zadnímu brzdiči - nahrazeno měděnou trubkou, pak preventivně zrovna i na druhé straně. |
Autor: | PATaMAT [ ned 31. led 2010 13:15:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Nejčastěji odcházející trubka na Xantii je zatím trubka od hydročerpadla k posilovači řízení. Jako jediná trubka na autě je pouze pozinkovaná a zinek a sůl v zimě se nemá rád. Všechny ostatní trubky mají na zinku ještě krycí vrstvu černé odolné barvy. Tato trubka prorezaví nejčastěji v místě ohybu, před levým předním kolem, hned pod nárazníkem, kde hadice přechází do trubky, která je zaletována mosazí do koncovky pro hadici. Když se tohle někomu stane, postupně přijde o všechnu kapalinu a nebude fungovat posilovač, brzdy a za nějakou dobu ani pružení. Hydročerpadlo bude chodit na sucho a bude se ničit…. Jízda dále v podstatě nemožná. Existuje možnost, jak toto dočasně vyřešit a v klidu pokračovat v jízdě, třeba na dovolené … Trubka na posilovač se skládá ze 3 částí – tlustší trubky od čerpadla – hadice – tenčí trubky k posilovači. Přeříznete hadici, konec k posilovači ucpete, a hadici co vede od čerpadla nadstavíte „nějakým“ způsobem jinou hadicí, třeba zahradní (co bude po ruce), a tu zavedete otvorem pro dolívání LHM do nádržky LHM. Zajistíte (drátem) aby nevypadla a můžete pokračovat po dolití LHM v jízdě. Brzdy budou brzdit, auto bude pružit, akorát nebude posilovat řízení. Kapalina z čerpadla bude proudit naprázdno z5 do nádržky, pod auto nic nepoteče, nic se nezničí a jízda bude bezpečná, Trochu tíž pujde volant, ale jde to docela v pohodě. Takto dojedete bez problémů napříč republikou domů, nebo do svého oblíbeného servisu. Originál trubkohadice na Xa stojí od cca 2600,- do 9000,- podle typu motoru. Tyto trubkohadice jsem zatím vždy řešil plnohodnotnou 100% opravou, kde materiálové náklady jsou cca do 500,- |
Autor: | JiRaY [ ned 31. led 2010 23:01:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Tak to je perfektní nápad PaMe,budu muset na našich xantiích tuhle trubku zkouknout,nikdy jsem se o ní ani nezajímal,tak uvidím,jak je na tom. Jinak,válí se mi doma navíc tahle trubkohadice z mého BX,mejsou náhodou záměnné? |
Autor: | PATaMAT [ ned 31. led 2010 23:15:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
No to víš, někdy mám hlavu i na jiné věci než na čepici, měl bych si za ty rady účtovat Hadice - ne, je to uplně jiné .. |
Autor: | Xantiak [ pon 01. úno 2010 11:07:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Přesně o tomto postupu, jsem s ebavili před nedávnem na srazu v Olmiku, když by se to stalo na cestě na dovolenou, mít v kufru metr a půl hadičky a stahovací pásky pro vytvoření přepadu a secvaknutím kleštěma hadičky vedoucí k servu. Padl i návrh pokud by byl i klíč sundat z čerpadla matku, dke je vedení pro servo a vložit pod ní například 1Eurocent jako záslepku vývodu. Jinak přesně na tom kritickém místě, které je na obrázku jsem to doufám včas nastříkal bitumenem a po včerejším shlédnutí, když bylo auto ne zvedáku musím říct, že to tam aztím drží a snad nekoroduje dál. Chtěl jsem udělat zespod i kritku toho místa ze dna nádoby kapaliny do ostřik, ale ještě na to nějak nebyl čas. |
Autor: | PATaMAT [ pon 01. úno 2010 20:31:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Xantiak píše: Přesně o tomto postupu, jsem se bavili před nedávnem na srazu v Olmiku, Spíš před dávnem , si měl nějakou absenci s tím ucpáváním vývodu bych to nedělal, je tam sice přetlakový ventil v čerpadle, ale je to jen jedna malá dírka proti 6ti pístkům ... by to trpělo jak bejk |
Autor: | PATaMAT [ sob 20. úno 2010 11:37:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Ve čtvrtek 18.2. zase další trubkohadice k posilovači na Xa. Tentokrát 2,1 Td bez klimy, originál na tuto vezi trubkohadice v Cit. stojí 9600,- vyřešila to výroba náhrady, cena materiálu 500,- plus práce - vyndat a nandat do auta. Chodí naprosto mechově, žádné škubání a cukání do volantu |
Autor: | Xantiak [ pon 22. úno 2010 14:42:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hydraulické trubičky - statistika praskání |
Jen tak dál, myslím, že brzo budu taky jednu potřebovat. Čím víc lidí to otestuje tím líp. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |