Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Rýchle padanie
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=80&t=3805
Stránka 1 z 2

Autor:  Blažej [ sob 17. zář 2011 17:48:08 ]
Předmět příspěvku:  Rýchle padanie

Nazdar Xantiaci . Pred mesiacom som kúpil Xantiu 2,0i a nemám sňou žiadne skúsenosti , predtým som mal CX a BX , ale ani jeden nepadal tak rýchlo ako táto Xantia, za 15 minút leží na zemi . Je to maximálne zanedbané auto , ale citroen je citroen . Rok výroby 93 a má to pri páčke na ovládanie výšky tlačítko na športovú jazdu . A ešte pri prejazde vetších hrbov sekne zadok ako keby boli prázdne gule , ale nie vždy . Prosím poradte ak viete . Nato aby som ju dávaj do servisu bola moc lacná .
:cry:

Autor:  bobe [ sob 17. zář 2011 23:02:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Tak to znamená že si koupil Xantii s hydroactivem. To že se ti někdy sekne zadek a neperuje znamená že máš zadní koule na pérování mrtvé. Musíš je hned vyměnit nebo se ti zničí ložiska v ramenech.
Co se týče padání, teď nevím zdali X1 s hydroactivem měla či neměla protipadaci zámky ale pokud ano tak bude pravděpodobně špatná protipadaci koule a pokud tam protipadaci zámek není může být špatná akumulacni koule. Profikem na hydro je uživatel PaM.

Autor:  Blažej [ sob 17. zář 2011 23:58:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

tak keď prídem domou , hneť sa vrhnem na tie gule a ostatné uvidím ,že čo sa dozviem na tomto fore , a vopred ďakujem za všetky informácie . Chcem to chúďa vskiesiť z mrtvich ;)

Autor:  PATaMAT [ ned 18. zář 2011 9:27:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

X1 r.93 s hydroactivem je asi nejhorší volba .... Když to bylo nové, tak to fungovalo, dnes je to vše vydřené a opotřebované ( Hydraulika).
Jednovývodové čerpadlo + rozváděcí kostka, bez protipadacích zámků a živí to celé hydropružení a servo ... Po letech propouští asi i hydractiv do vratek a brzdový výlec, celková ztráta ztlaku je moc velká a po vypnutí motoru to přestane být živeno a hned protíká vše z5, tak to lehne. Může to umocnit ještě malý nebo žádný tlak v koulích ...

Blažej píše:
pri prejazde vetších hrbov sekne zadok ako keby boli prázdne gule , ale nie vždy .


To je asi špatná funkce hydractivu, někdy je připojen a někdy odpojen ...

Autor:  Blažej [ ned 18. zář 2011 12:07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Nedali by sam tam tie protipadacie zámky domontovať ? A načo sa mám pozrieť na tom hydroaktíve ? Alebo sa mám na to vys... a kúpiť inú Xantiu ?

Autor:  bobe [ ned 18. zář 2011 19:58:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

No pokud PaM dokázal namontovat protipadací zámek na BX tak proč by to nešlo i na Xantii :-):-)
Nejlepší by bylo koupit nějakou zničnou xantii na ND a vše přemontovat.
Ovšem stálo by tě to peníze a spoustu spoustu času. Otázkou zůstává zdali je ta tvá Xantuša v takovém stavu že se ti to ještě vyplatí.
Dnes když X2 v kombiku s HDi motorem můžeš koupit i za 13000,- no nevím nevím :-)

Autor:  PATaMAT [ pon 19. zář 2011 19:59:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Na Bx je to namontovat hračka, na Hydractiv bych to dělat nechtěl, samozřejmě by to šlo, ale těch trubek a úprav ....

Autor:  JiRaY [ čtv 22. zář 2011 12:49:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Bobe,pojízdnou X2 HDi Break za 13 000? :shock: Kde jsi to viděl? Pokud by to bylo takhle tak hned vyměním za svoje starý TD :lol:

Autor:  bobe [ čtv 22. zář 2011 21:15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

osobně jsem koupil již druhou :-)teda abych nekecal tak ta první stála 15000,- :-)

Autor:  tomi [ pát 23. zář 2011 7:13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

tak takú by som bral tiež :D

tomi

Autor:  Jarda K [ pát 23. zář 2011 13:16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Nejhorší variaci mám i já. X1 s H2. Bez zámků samozřejmě. Pravda je taková, že padá. Padá rychleji a rychleji. Nyní tak během dvou hodin. Vše jde přepady zpět = žádné loužičky. Za osm let soužití zatím dvakrát proplach a dvakrát dofukováno (Rada). Podvozek, brzdy a řízení bez problémů. Kdyby někdo přede mnou neprojevil "lidovou tvořivost" na napínáku mikrořemene, byla by 100% spolehlivá. Takto jsem jednou zažil návrat na odtahovce...
Nejhoší variace je nyní spolehlivá. Jede pořád dosti slušně, okýnka stahuje i klimatizuje. Jen to chce důsleně neojebávat údržbu. (což mi připomíná že mě čekají druhé rozvody)
Protipadáky by se šikly v tom případě, kdy nejde hydraulické čerpadlo. Nechalo by se, snad po rovině, díky tomu auto odtáhnout. Lépe na tyči... Jiný význam u nich nespatřuji.

Autor:  Blažej [ pon 26. zář 2011 8:45:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

pri prejazde vetších hrbov sekne zadok ako keby boli prázdne gule , ale nie vždy . Ak to je tým hidroaktívom , tak na čo sa mám pozrieť?

Autor:  PATaMAT [ pon 26. zář 2011 11:56:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Koukni se sem:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... p=506#p506

pročti si to CELÉ, co sem psal já a prohlídni obrázky. Rozdělej jednotku hydractivu, udělej co je napsáno ... třeba se pak umoudří :idea:

Autor:  del42sa [ ned 02. říj 2011 19:43:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

z vlastní zkušenosti s několika citroeny můžu říct, pokud s tím nejezdilo nějaký prase a nemáš prasklou některou pístnici tak největší vliv na rychlé padání auta má brzdový válec. Pokud tedy chceš ještě do té staré kraksny něco investovat, tak s tímhle bych začal jak s prvním (pokud nepočítám kontrolu/výměnu koulí a výměnu hydraulické náplně včetně odvzdušnění brzd)

Na Xantii i na XM lze bez problémů použít brzdový válec z BXka, který je nový podstatně levnější než válec na XM/Xantii , jen je potřeba ho trochu natočit, protože má jinak umístněné vývody.

Když já jsem si nechal na svém prvním XM 2.0i s H1 vyměnit brzdový válec, tak to auto se bez přehánění chovalo skoro jako auto co má zámky. Před výměnou mě to auto padlo do 15 minut co jsem vypnul motor. Po výměně i po 4 hodinách bylo ještě nahoře a pokleslo jen nepatrně. ;) Fakt super změna.

Další věc je v jakém stavu je čerpadlo, v jakém koule, u tak starého auta bych asi nechal vyměnit i kostku a regulátor tlaku.U tebe je ještě další problém, že máš hydroactiv, což jsou další potenciální výdaje... Je také pravděpodobné, že cívky na H ventilech už budou také v háji, včetně studeňáků/odešlých diod v řídící jednotce H2 o kterých psal Pat a Mat.. Tohle všechno je potřeba nejdříve pozjišťovat a teprve pak se rozhodnout zda se vyplatí do takového auta investovat. Podle mě se to nevyplatí, protože investice do oprav můžou brzy převýšit kupní cenu tvého auta.

Jak už tady jiní uživatelé psali, dá se výhodně koupit novější kus, s HDi motorem, s padacími zámky a zcela jistě v mnohem lepším stavu než první kusy, které ještě měly dětské nemoci... Tohoto auta bych se být tebou zbavil, nebo ho rozprodal na díly...

Autor:  rendys [ stř 30. kvě 2012 21:28:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rýchle padanie

Zdravím vás všechny! ;) Mám dotaz ohledně hydrauliky, auto péruje úžasně, ani po dlouhé době nepadá. Můj problém (dotaz) zní: ráno přijdu k autu, zapnu klíček do zapalování až se rozsvítí kontrolky. Vše ok, ale jak vezmu za startér, tak v autě lupne (ťukne bouchne) a auto o kousek padne dolů a hned se zvedne do jízdní polohy. Je to v pořádku nebo je to nějaký problém?
Proč vlastně Xantie nemá tlačítko Sport pérování?


Xantie X2, r.v.11/2000, 2,0HDI 80KW

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/