Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Hydraulika-tvrdost
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=80&t=1590
Stránka 1 z 1

Autor:  Maxipes [ ned 13. čer 2010 13:50:04 ]
Předmět příspěvku:  Hydraulika-tvrdost

Zdravím Xantiáky,
poradí někdo?Mám celkem dobré koule,Když jedu normálně po silnici,tak auto krásně houpe.I při stání,když zmáčknu rukou předek nebo zadek.Dobře pruží při najetí na pozvolný hrbol ale když není pozvolný ale něco prudkého,tak kolo skoro nepovolí.Možná že to dělá jen předek ale nevím to jistě.Když jedu po špatné vymlácené silnici,kde jsou výmoly,tak je pérování neskutečně tvrdý,snad ještě horší než u normálního auta bez hydrauliky.Jako kdyby v těch koulích byly vyvrtané moc malé dírky a tlumiče při moc rychlém nárazu přepouštěli málo oleje.Když se vyjíždí z Prahy asi na Poděbrady,tak tam je panelová silnice a hluboké spoje mezi panely.Když jsem tam s Xantií jel,tak jsem myslel,že mi ta jízda utrhne volant,jak to mlaátilo.Co s tím je?

Autor:  marsalek [ pon 21. čer 2010 23:11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Ahoj,
prenaseni kratkych prudkych razu z podvozku na karoserii je u Xantii bohuzel bezne. Taky me to zklamalo, kdyz jsem si Xantii koupil poprve...

Kaja

Autor:  JiRaY [ pon 21. čer 2010 23:14:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Je to taka,ale není to zas takové,že by to rvalo volant z ruky ;) ,možná máš něco špatně na hydraulice,třeba nevhodný typ koulí

Autor:  Maxipes [ stř 23. čer 2010 22:20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

no jednou se tu někde psalo,že stačí zvětšit/převrtat/ díry v koulích na trochu větší průměr.Olej pak může rychleji proudit při rychlém nárazu.Neví o tom někdo něco?

Autor:  marsalek [ stř 23. čer 2010 22:31:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Ahoj,

vetsi prumer direk maji (krome jineho) i tzv. komfortni koule. Ale i u nich je stejny problem, ze kratke ostre razy neutlumi. Takze prevrtanim kouli si nepomuzes. Mozna si trochu pomuzes zmenou tlumitek v krku koule, prave ty maji za ukol propoustet vetsi mnozstvi LHM bypassem mimo hlavni tlumici otvor.

Kaja

Autor:  sima [ čtv 24. čer 2010 23:14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Mám komforty už řádku let a dle mých zkušeností tlumí lépe i ostré krátké rázy.Nepsal bych to tu,ale právě na to jsem byl mimo jiné zvědav po montáži komfortů a je to lepší,i když ano daleko větší rozdíl je v tlumení větších-delších nerovností a delších "zhupů".
Pro přesnost mám komforty IFHS jen dvě přední kolové kule a vzadu mám kule z BX,které jsem tam prostě nechal.Stejně jde ale více o předek než zadek.

Autor:  marsalek [ pát 25. čer 2010 8:22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Ahoj,
sima to popsal lepe nez ja: komfortni koule "tlumi lepe i ostre kratke razy", ale ja jsem jak od normalnich tak i od komfortnich kouli cekal vice. Bohuzel je to IMO dano, jak se zminuje kolega "nejt", tim, ze sklon ramen predni napravy je kompromisne volen tak, aby pri prudkem zabrzdeni predek neplacnul o silnici. A s timto faktem libovolne koule moc nenadelaji.

K.

Autor:  Maxipes [ pon 28. čer 2010 19:45:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

a neví náhodou někdo,jaký průměr dírky v komfort koulích je?Že bych to převrtal.Protože když se udělá moc velká díra,tak je to asi fakt při brzdění špatný,aby se pak při brždění předek moc nezhoup dolů.Nebo ví někdo,jak se upraví ty tlumítka?

Autor:  PATaMAT [ úte 29. čer 2010 17:02:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

na šestikulku, předek 70bar, dírka 1,7, .....na zadku 40bar, dírka 1,3 ( ale ten zadek už je docela dost uhoupanej houpavej ...)

Autor:  citrojaro [ pon 19. črc 2010 20:16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Kedze mam aj X1 1,9TD 66kW aj X2 2.0Hdi 80kW mozem povedat ze X1 je cumel proti X2 dokonca aj razy su prijemnejsie,ale porovnal som si hmotnost rozdiel je slusny cca 250kg a kedze motor je vlastne pred prednou napravou vaha je tam.
Priznam sa laicky som si zhodnotil, ze s priemerom dierky sa meni tvrdost pruzenia a kedze som si spravil aj zariadenie na doplnovanie gul dusikom tak mozem potvrdit (metodou pokus omyl)ze "priemer" a tlak robi skutocne vela, ale netreba prehanat, lebo auto potom chodi ako opite proste sa prepruzi ako keby ste chodili na klasickom aute bez tlmicov len s pruzinami (cisty chaos).
Mne osobne vyhovoval priemer dierky na prednych 1,6 s tlakom 6MPa aj ked pravda je ze X1 to este nieje :( ,ale moznosti mi este ostalo hruza :(
Myslim ze 1,9D s r.v.93 davali original priemer 1,65 tlak 70MPa ja mam na X1r.v.94 1,5/55MPa a bohate to staci, ale :) tie vecsie razy su citit aj tu.
Este doporucujem skontrolovat si silenbloky ramena zadne.

Autor:  koule [ stř 21. črc 2010 23:06:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Sakra, sakra, kdyz to tak ctu, tak jeste ze mame mimo jiny X1, bo neznam takovy pocit co tady popisujete. je teda fakt, ze mam vsude kule z BX, nicmene, nevim, jak by se to melo chovat na "spravnejch kulich".

V xantiich se moc nevyznam, ale ma to hydractiv? Jestli ano, pak neni problem nahodou tam? Ono i ve spotru to houpne, ale je to tvrdsi. Takze treba je to stale ve sportu. a v kombinaci se spatne zvolenejma kulema, s autem ve sportu, pripadne s puklou hydractivni kouli to muze bejt ten zakopanej pejsek....

Ale to ze to mlati takhle do volantu asi neni obecne dobre. Spis bych sel po nejaky mechanicky zavade na naprave.

Obecne ale hydraulicky frantici maj problem na nasich silnicich, typicky kostky. Neni to na to proste staveny. Frantici to neznaj...

Autor:  Houmr [ ned 09. čer 2013 15:42:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Mám takovej problém i s novejma koulema a vyměněnou hydraulikou mi auto příjde dost tvrdé mám x2 šestikulu,myslím že to bude asi ve špatném nastavení výšky,všiml jsem si totiž že se mi čumák ne moc ochotně houpe,při nastartovaném motoru když zatížím příd a ucuknu tak zůstane dole a pak jakoby odskočí ale až někam hodně vysoko pak se teprve vrátí ale stejně si myslím že je moc vysoko oproti normal poloze.
Navíc se mi stává že při rejdu mi občas najednou příd vyjede nahoru a pak zas sjede dolu,prostě si ten čumák dělá co chce.
Čím by to mohlo být?

Autor:  Jarda K [ pon 15. črc 2013 16:57:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Kdy byl dělán naposledy proplach? Tohle znám. Léčil jsem to proplachem a pak následnou kontrolou spojenou s dofoukáním u ing. Rady.

Autor:  PATaMAT [ pon 15. črc 2013 20:35:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Houmr píše:
Mám takovej problém i s novejma koulema a vyměněnou hydraulikou mi auto příjde dost tvrdé mám x2 šestikulu,myslím že to bude asi ve špatném nastavení výšky,všiml jsem si totiž že se mi čumák ne moc ochotně houpe,při nastartovaném motoru když zatížím příd a ucuknu tak zůstane dole a pak jakoby odskočí ale až někam hodně vysoko pak se teprve vrátí ale stejně si myslím že je moc vysoko oproti normal poloze.
Navíc se mi stává že při rejdu mi občas najednou příd vyjede nahoru a pak zas sjede dolu,prostě si ten čumák dělá co chce.
Čím by to mohlo být?



Stane se že člověku do toho něco nečekaně vleze a nemůže dojet, ale je taky normální zavolat nebo napsat, zvednout aspoň telefon když volám, dát prostě vědět, ať si neblokuji zbytečně čas ...
Tenhle člověk si domluvil návštěvu kvůli tomuto problému u mě na 27.6.2013 . NEDOJEL, telefon mi pak nebral a na mejly nereagoval !

Autor:  Jarda K [ stř 17. črc 2013 13:49:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika-tvrdost

Hmm, ne každý vlastník Xantie je .... kulantní.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/