Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

z kopce na neutrál nebo s rychlostí?
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=8667
Stránka 1 z 1

Autor:  mn.bl [ ned 29. čer 2014 16:49:34 ]
Předmět příspěvku:  z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

ahoj, někdo jezdí z kopce se zařazenou rychlostí, někdo na neutrál. Známému prý řekli v autoškole, že s rychlostí je menší spotřeba než na neutrál. Schválně jsem to zkusil a při zařazené rychlosti č. 5 okamžitá spotřeba opravdu klesala rychleji než s neutrálem (měřeno stejný kopec, stejná rychlost) Zkoušel jste to někdo? Jak jezdíte vy a proč? Ps: stejně budu jezdit na neutál furt, přijde mi to takové šetrnější vůči autu :-)

Autor:  Havlicek.Lukas [ ned 29. čer 2014 17:06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

vuci autu mozna jo ale vuci zivotnimu prostredi a tvoji penezence asi moc ne

jakmile jedes s kvaltem z kopce vstrikovace se odpoji a auto brzdi motorem

Autor:  Fanatik [ ned 29. čer 2014 17:15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

Hodně záleží na situaci. Máš kopce, kde jet bez rychlosti je o ústa. Zvláště tam, kde to řidíč nezná. Hlavní je taky to, že je auto se zařazenou rychlostí ovladatelnější. A motor pomáhá brzdit.

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 29. čer 2014 19:12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

Nehledě na to, že když auto nedej bůh zdechne, tak při zařazeném kvaltu se nic neděje, ale na neutrál přestane téměř okamžitě fungovat posilovač brzd. ;)

Autor:  Havlicek.Lukas [ ned 29. čer 2014 19:15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

a v horsich pripadech i posilovac rizeni :oops: jak elektricky tak pres remen

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 30. čer 2014 6:49:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

Tak jistě, já jsem hlavně nepochopil, čím je jízda z kopce na neutrál šetrnější? Asi tím, že motor má otáčky 850/min a po zařazení kvaltu a puštění spojky dostane ránu jak prase.To se líbí jak spojce ,tak rozvodům atd.docela fajn je, když se člověk netrefí a vrazí tam místo pětky trojku. :D Pokud budu chtít být k autu šetrnější, tak aspoň roztočím před zařazením rychlosti motor a v tu chvíli to sežere x více paliva než jízda bez kvaltu. Tenhle styl jízdy se praktikoval v našich končinách s vozy 1000 MB a Š 100 a nijak moc se neosvědčil,a to se v rámci úspory dokonce vypínal motor.Pak se taky několika jedincům stalo, že si zamkli volant a v lepším případě skončili ve škarpě. :lol:

Autor:  Havlicek.Lukas [ pon 30. čer 2014 8:24:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

tatka to s feldou praktikuje porad (motor ale nevypina) a nevysvetlim mu to

jedine pozitivum je ze auto na neutral dojede z kopce dal nez s kvaltem
byly doby kdy mi rikal ze z cervenohorskeho sedla do Jeseniku dojede uplne bez motoru :oops:

Autor:  Fanatik [ pon 30. čer 2014 11:37:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

U starých aut (octavia, Š 1000, 100, ...... atd) bez posilovačů a s karburátorem, to mělo opodstatnění. Na volnoběh měly nejmenší spotřebu a když za jízdy zhasl motor, tak to brzdilo i zatáčelo pořád stejně.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 30. čer 2014 11:40:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

Tam to znám velice dobře, co na to brzdy? Kdyby měli ruce, tak ..... :mrgreen:

Autor:  Havlicek.Lukas [ pon 30. čer 2014 11:44:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

no staci kouknout na dokument Dana Pribana jak jel s tranbantem, tam brzdit motorem bohuzel nejde a .... no kouknete se sami :P

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 30. čer 2014 11:47:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?

No jo, akorát že ten Tráboš vážil 800 kg i s posádkou. Vždycky jsem obdivoval dederóny, že za to zapřáhli ještě obytňák. Sice malinkej, ale jezdili s tím takhle až na Balatón. :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/