Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
kolísání otáček http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=364 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | campnula [ ned 22. lis 2009 21:44:56 ] |
Předmět příspěvku: | kolísání otáček |
Zdravím všechny co by mi chtěli nějak poradit. Mám piku 2.0 HDI , celou dobu šlapala jako hodinky ,jenže teď se mi rozsvítila kontrolka motoru. Popis problému : při nízkých otáčkách dojde ke kolísání otáček a někdy i zhasne. Nelze se prakticky rozjet. Při větší akceleraci dochází k silnému cukání ,tkatéž i při mírném náklonu ( třeba v zatáčkách ). Provedl jsem výměnu naftového filtru a profoukl přívodní hadičku palivového systému. V naftovém filtru nic nebylo. Četl jsem něco o nízkotlakém čerpadle paliva v nádrži. Takže .. jak se tam dostanu , jak zjistím že už nedává tolik kolik má, popřípadě jak vůbec dál postupovat. Teda krom servisu. Přiznám se že jsem už párkrát natankoval špatnou naftu. Je nějaký filtr nečistot i v nádrži ? Děkuji za návrhy řešení. Ps.: Zkopíroval jsem si to z druhého fóra, snažím se to řešit na více frontách. |
Autor: | budulajs [ pon 23. lis 2009 16:40:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
campnula píše: Zdravím všechny co by mi chtěli nějak poradit. Mám piku 2.0 HDI , celou dobu šlapala jako hodinky ,jenže teď se mi rozsvítila kontrolka motoru. Popis problému : při nízkých otáčkách dojde ke kolísání otáček a někdy i zhasne. Nelze se prakticky rozjet. Při větší akceleraci dochází k silnému cukání ,tkatéž i při mírném náklonu ( třeba v zatáčkách ). Provedl jsem výměnu naftového filtru a profoukl přívodní hadičku palivového systému. V naftovém filtru nic nebylo. Četl jsem něco o nízkotlakém čerpadle paliva v nádrži. Takže .. jak se tam dostanu , jak zjistím že už nedává tolik kolik má, popřípadě jak vůbec dál postupovat. Teda krom servisu. Přiznám se že jsem už párkrát natankoval špatnou naftu. Je nějaký filtr nečistot i v nádrži ? Děkuji za návrhy řešení. Ps.: Zkopíroval jsem si to z druhého fóra, snažím se to řešit na více frontách. V nádrži filtr je, sítko u čerpadla, ale nádrž se musí demontovat - jinak se k němu dostat nedá. Stejně by se čerpadlo mělo zkontrolovat kvůli popisovanému problému. Zkontroluj taky sítko na elmag ventilu (před vysokotlakým čerpadlem) jestli jsi někdy bral nicmoc naftu, bude určitě zanesené. |
Autor: | campnula [ pon 23. lis 2009 20:14:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Potřebuji bližší návod. KDe to přesně je. Rád bych taky věděl kde je snímač tlaku paliva. Objevil se další příznak, motoru dlouho trvá než sjede z otáček. Podotýkám , že naftový filtr jsem měnil před asi 50 km. Kontroloval jsem ho znovu a je čistý i teď. Před nasazením filtru jsem opět celou nádobku vypláchl. |
Autor: | budulajs [ pon 23. lis 2009 22:36:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
campnula píše: Potřebuji bližší návod. KDe to přesně je. Rád bych taky věděl kde je snímač tlaku paliva. Objevil se další příznak, motoru dlouho trvá než sjede z otáček. Podotýkám , že naftový filtr jsem měnil před asi 50 km. Kontroloval jsem ho znovu a je čistý i teď. Před nasazením filtru jsem opět celou nádobku vypláchl. Jak se nechce dolu otackam tak je to podle me jasny - elektromagneticky ventil. Nehejbe se jak by mel - nedovírá nebo se naopak pomalu otevírá. Je to ale jen můj názor každopádně bych na tvým místě vyčistil sítko před ním. Je to práce na chvíli. Napiš prosimtě jestli to pomohlo. Postup čištění sítka na elektromagnetickém ventilu Pokud jste měli vymontovaný palivový filtr, nechte jej venku, odpojte oba nízkotlaké přívody paliva k čerpadlu, odmontujte vysokotlakou trubku vedoucí k palivové rampě klíč -17. Odpojte konektor z ventilu na čerpadle, povolte oba šroubky – pozor bývají zality barvou a Torx se rád strhne. Klíč Torx č30. Opatrně vyjměte ventil z těla čerpadla, pozor na těsnění. Sítko na konci je dlouhé jen několik milimetrů a je opravdu velmi jemné, ventil je ale průchozí takže se dá vyfoukat stlačeným vzduchem. Já jej před tím ještě namočil do petroleje. Montážní postup je obráceně. Není to nic složitého, dá se to udělat v garáži během půl hodinky. Kde je snímač tlaku paliva nevím. |
Autor: | campnula [ stř 25. lis 2009 22:43:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Při vyjmutí ventilu jsem na něm nenašel žádné sítko ..... co teď ?? Měl by se ten ventilek nějak hýbat ?? |
Autor: | budulajs [ stř 25. lis 2009 23:35:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
snad se to povede vložit, sítko je nahoře, obrázek je malej, větší jsem nedokázal vložit Příloha:
|
Autor: | campnula [ čtv 26. lis 2009 13:20:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
NO .. byl jsem v citroenu a tam prohlásili , že jde o trysky. Chcalo to trochu přes přepad. Teď zkusím ten snímač znovu rozebrat a dát druhý. Jak by mělo to čidlo fungovat ? Hýbe se nějak ?? Dovnitř nebo ven ? |
Autor: | picasso [ čtv 26. lis 2009 14:30:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Zdravím, ten elektromagnetický ventil je k zhasnutí motoru. Na nic jiného nemá vliv! Pokud ti motor zhasne po otočení klíčku v zapalování do polohy 0, tak je v pořádku a nic s ním nedělej. Zbytečná práce. Pokud jde o nízký výkon při rozjezdu spíš bych to viděl na EGR ventil, resp. na jeho selenoid. To však nemá nic společného s náklonem vozu. Pokud jsi byl v servise tak ti to určitě diagnostikovali. Měl jsi závadu nízkého tlaku paliva v primárním okruhu? Jestli ano, pak by to mohlo být nízkotlaké čerpadlo v nádrži. Ale ten venti určitě ne. To s tím náklonem myslíš vážně, nebo ti to tak jen připadá? Stává se to i u ohřátého auta, když již auto jede na plný výkon, nebo jen u studeného motoru a pak to zmizí? |
Autor: | campnula [ čtv 26. lis 2009 14:53:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
abych řekl pravdu je to spíše můj subjektivní pocit s tím náklonem. Je jedno jestli je studené nebo teplé. Vypadá to jako by se to objevovalo podle nálady. na diagnostice jim to ukázalo , že jenda tryska má hodnotu - 1,74 a zbytek 0,75. Příliš vysoký tlak nafty , poloha pedálu 1 a 2 . Všechno to bylo uvedeno jako nahodilé chyby. U Bosche na diagu mi to vůbec neukázalo takové hodnoty. Mechanik prohlásil (citroen) , trysky jsou v hajzlu ,koukej jak ti chčije z přepadu nafta. Popravdě nevím jestli to bylo moc nebo ne ,ale podle mého soukromého odhadu to bylo úplně jemně. Vůbec nechtěl slyšet o tom ,že by to mohlo být jinde. Snímač na boku čerpadla prohlásil za totální blbost. Všechno házel na ty vstřikovače |
Autor: | picasso [ čtv 26. lis 2009 18:35:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Zdravím, takže proveď následující: odpoj EGR ventil. Odpojuje se tak, že vytáhneš z něj hadičku a tu zasepíš vhodným šroubkem. Neabys odpojil selenoid od elektriky. To by vyhodilo chybu. Já pevně věřím že budeš mít po problémech. Práce max. na 5min. Čerpadlo v nádrži to není, protože to by diagnostika odhalila. |
Autor: | campnula [ čtv 26. lis 2009 18:43:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Prosím tě naveĎ mě .. kde je ten selenoid a EGR ventil |
Autor: | picasso [ čtv 26. lis 2009 19:09:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Zdravím, selenoidy jsou dva nebo tři podle toho co máš za motor. Jsou to takové černé válečky do kterých vstupují a vystupují černé hadička a elektroinstalace. Najdeš je umístněné v motorovém prosturu vpravo řekl bych nepřesně na blatníku. Musíš je vidět na první pohled. Jsou tam přišroubovány na samostatné plechové desce. Jsou všechny pohromadě. S EGR ventilem je to těžší. Ten je umístněn takto: Když najdeš selenoidy a to není vůbec těžké, a budeš se na ně dívat tak v pravo od nich vzadu za motorem ( tozn. mezi motorem a přepážkou kabiny) najdeš na výfuku seshora takový hříbek. Vede k němu černá gumová hadička z jednoho selenoidu a z něho vystupuje kovová trubka vedoucí do sání motoru. A tobě se jedná o tu černou gumovou hadičku. Tu vytáhni a zaslep ji např šroubkem M6, doporučuji použít ESKA pásku šroubovací. Pro nalezení EGR ventilu použij baterku. přístup k němu je jen seshora, ze spodu ho téměř neuvidíš. |
Autor: | campnula [ čtv 26. lis 2009 19:19:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
Auto je to xsara pika 2.0 HDI 66 kw. Co jsem ale o tom četl , všichni říkají že zhruba od poloviny plynu už se zavírá, ale mě to dělá klidně i v plných točkách. Teplý nebo studený motor , to je taky fuk. Volnoběh kolísá a skáče klidně i do docela vysokých otáček. Odhadem tak 2-3 tisíce otáček. |
Autor: | Carr77 [ čtv 26. lis 2009 19:36:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
picasso píše: Zdravím, ten elektromagnetický ventil je k zhasnutí motoru. Na nic jiného nemá vliv! Pokud ti motor zhasne po otočení klíčku v zapalování do polohy 0, tak je v pořádku a nic s ním nedělej. Zbytečná práce. Pokud jde o nízký výkon při rozjezdu spíš bych to viděl na EGR ventil, resp. na jeho selenoid. To však nemá nic společného s náklonem vozu. Pokud jsi byl v servise tak ti to určitě diagnostikovali. Měl jsi závadu nízkého tlaku paliva v primárním okruhu? Jestli ano, pak by to mohlo být nízkotlaké čerpadlo v nádrži. Ale ten venti určitě ne. To s tím náklonem myslíš vážně, nebo ti to tak jen připadá? Stává se to i u ohřátého auta, když již auto jede na plný výkon, nebo jen u studeného motoru a pak to zmizí? Ten elektromagnetický ventil, který nemá na "nic vliv" je regulátor tlaku paliva a věř mi, že vliv na chod motoru má obrovský. Pokud tam není sítko jedná se o starší verzi- lze zaměnit i za regulátor se sítkem. Pokud se jedná o závadu nízkého tlaku paliva, diagnostika to nemá z čeho zjistit-takže se tam těžko objeví.Jediné co počítač motoru kontroluje a ověří je dvojité relé. Pokud odpojíš čerpadlo v nárži za chodu motoru-respektive na moment přerušíš kontakt většinou stejně vyskočí závada vysokého tlaku, kterou si počítač zjistí. Takže jediná stoprocentní metoda je připojit budík k filtru a měřit nízký tlak paliva a to i za jízdy- nesmí jít pod 2,5 barů. Důležité je měřit tlak i ve vracečce od čerpadla, protože Bosch čerpadlo potřebuje 0,5 bar protitlak. Ve vstřikovačích bych to neviděl, korekce co jsou uváděny sice nejsou v tolerancích, které citroen v manuálech uvádí, ale nekolikrát jsem viděl mnohem horší a to bez vlivu na chod motoru. Na svém autě (200 000km) mám zhruba taky takové a šlape jak hodinky. Ještě bych chtěl říct, že velice důležité je nejen vyčtení závad z diagu, ale především kontrola všech měřených parametrů a to opět i za jízdy- korekce vstřikovačů jsou určitě důležité, ale ještě je tam např. požadovaný a skutečně měřený tlak paliva, otevření regulátoru, množství vzduchu, otevření EGR, atd atd. To všechno jsou hodnoty, které solidního mechanika někam navedou. I když je to někdy těžké |
Autor: | picasso [ čtv 26. lis 2009 19:44:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: kolísání otáček |
campnula píše: Auto je to xsara pika 2.0 HDI 66 kw. Co jsem ale o tom četl , všichni říkají že zhruba od poloviny plynu už se zavírá, ale mě to dělá klidně i v plných točkách. Teplý nebo studený motor , to je taky fuk. Volnoběh kolísá a skáče klidně i do docela vysokých otáček. Odhadem tak 2-3 tisíce otáček. Tak to EGR není. Pokud se ti houpou otáčky. To jsi dříve nenapsal. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |