Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=2988 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Krahulec22 [ sob 19. bře 2011 11:31:03 ] |
Předmět příspěvku: | Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Čau chlapi, tak mě tak napadlo, když někomu řeknete ( znalci aut ), že máte Citroena nebo Peugeota, hnedka jste u něj jiná "liga". Nevím jak to vysvětlit, ale určitě to znáte, že třeba když testují auta v televizi, tak řeknou : nojono, frantík a pod. Proč nejsou Citroeny a Peugeoty chváleny jako např. Ford nebo Škoda ? Co je na francouzkých autech špatného. Já osobně kdybych vyhrál nějaký ten milion tak si nekoupím Audi nebo BMW, ale koupím si Citroena C5 |
Autor: | Kostěj [ sob 19. bře 2011 13:08:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
To je nějaký už asi zažitý a naprosto uměle vytvořený mýtus o jakési "vyjímečnosti" majitelů tzv. koncernových aut, kteří si myslí, kdoví co nemají, možná je to i lék na nějaký ten komplex (znám dost postavou malých lidí, co si svoji výšku kompenzují tím, že jezdí v Hummerech, A8 a jiných obludách). Znám taky dost majitelů tzv. "koncernových aut", kteří jen hýří superlativy, stačí ale pár piv, a už z nich leze co všechno museli nechat opravovat a jaké mají s autem problémy. Dneska jsou ta auta stejně jen poskládaná z jednotlivých dílů pocházejících ze stejných fabrik, tak nevidím rozdíl. Je asi fakt, že francouzi ta auta dělají pohodlná a připadá mi to že víc pro lidi, pro jejich pohodlí. Je mi v podstatě naprosto jedno, jaký znak je na kapotě, že je pérování měkčí, naopak, je to jeden z důvodů, proč jsem si to auto vybral. Není pro mě důležitý "image" auta, ale pohodlná jízda v autě, ve kterém se cítím dobře. Osobně si taky umím představit v garáži Grand C4 Picasso, než cokoli jiného od Audi/VW/Škoda/Seat a podobných. Jsem s Citroenem naprosto spokojený, možná až nekriticky, a jsem rád, že jsem stejné peníze neutratil za podstatně méně vybavené a uměle předražené "koncernové" auto. Uf, to jsem se rozepsal. Edit: A v podstatě sis odpověděl sám už v nadpisu těmi úvozovkami u znalců aut. |
Autor: | Shefik [ sob 19. bře 2011 14:22:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Má pravdu ten chlapec:-) A taky jde o to, kdo vlastní například AutoTip(AutoBild)/Svět motorů. Většinový podíl v těchto periodikách má bývalý vysoce postavený manager VW. Takže o koncernu musí psát dobře, a ostatní výrobci jsou podle nich tupci. To jen oni umí udělat auto pro managera, udělat nejlepší diesel atd. A frantíci? Ti neumí nic. Hydractive, HDi, design, to nevidí, protože to neumí VW group. Tímto vytváří veřejný názor čtenářů a tudíž je veřejným zájmem takto prezentovat auta i v telce. Spousta lidí si koupí Fóbii v plným základu, na plechách, bez metly a klimy za 300 táců a jsou na to hrdý, protože to řikaly na Nově a tam přece mámo co? Tam přece nekecaj. |
Autor: | James [ sob 19. bře 2011 18:48:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Citroen xsara picasso je moje druhé francouzské auto. Je mě 40, ledacos jsem už rozebral, pár auťáků jsem měl, jsem motorkář, mám rád vše, co má kola. Jinak jsem měl ještě fordíky, škodovky a fiata. Nejsem zastáncem žádné značky, ale žádnej auťák mě nežral olej, tak jako picasso. A to mám teď najeto 109000 Km (1,8, 16V). Picasso a Peugeot 806 mě obě vyprskaly olej. Oba mají na piču udělaný odsávání olejových par z motoru. U 806 mě některé konstrukční řešení téměř dojaly k pláči. Byl to 2,0 r. v. 1996. Motor jezdil dobře, sice 8 ventil, dobře tahal, převodovka mě připadala jako z roku 1, 2. Nedávno jsem to u piva probíral z kámošem, kterej se živý tím, že opravuje bouračky. Na mou otázku, jak to teda s těma německejma autama je, mě odpověděl, že jsou skutečně lepší. Lepší plechařina jednoznačně, preciznější zpracování, ale i na opravy mechanický se mu zdají německý auta nejlepší. Korejce nedělá vůbec, japonce málo, takže jsme řešili hlavně německý a francouzský auta. Nemám důvod mu nevěřit, auta dává do kupy 20 let a jsme opravdu dobří kámoši. Picasso není špatný, mám ho od prvního majitele z čech za málo peněz v hodně dobrým stavu, ale dnes už vím, že další auto bude Octavia, nebo max. Ford. Plastíky u francouzů, hlavně teda těch starších, jsou tak trochu legrační, tuhost karoserií je u fabií a oktávek mnohem lepší, než u francouzů. Je mě prostě bližší německej pořádek, než italsko francouzskej bordel. |
Autor: | Oxy [ sob 19. bře 2011 19:57:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
No ja niekedy zasnem nad samozvanymi expertami na auta. Ja osobne mam picasso a som s tym autom nadmieru spokojny, az na par drobnosti ako mapriklad plasty v salone a ine drobne veci, ale vsetko je zalezitost penazi. V Tourane je lepsi interier, ale za aku cenu?, pomer cena/spotrebitelska hodnota uplne inde ako u citroena. V koncerne PSA ako prvy vypracovali a pouzili system vstrekovania Common rail, 2 motory VTi 1.6l (120 k) a 1.4l (95 k) su takisto vysledkom spoluprace medzi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Motory od PSA montuju do Volvo.Ak niekto tvrdi, ze BMW alebo VW je sila a PSA je smejd, tak ten clovek nema vsetky styri pohromade v tej svojej dutej hlave. V nasej firme sme mali sluzobne auta Opel, Nissan, Peugeot, Mercedes, a u kazdej znacky vzdy nieco sa kazilo, niekedy to boli drobnosti a niekedy zavaznejsie veci. Tvrdit ze jedna znacka je lepsia ako druha je scestne a hlupe!!!!!! |
Autor: | Oxy [ sob 19. bře 2011 20:04:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
James, neber to osobne! |
Autor: | James [ sob 19. bře 2011 20:21:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
No, já jsem psal konkrétně o konkrétních závadách. Ale vy děláte, jako kdyby díly na ty naše plečky byly za pár šupů. To přece není pravda. Tak např. na Octavii 1 jsou díly lépe sehnatelné a za lepší ceny, než na naše Picassa. A ten kámoš měsíčně opraví až tři auta a kolikrát dělá ze dvou jedno. Není to žádnej diletant, prostě jednoznačně řekl plechy tlustší, lepší antikoroz. úprava. Pevnější kastle, než maj žabožrouti. A jasně, ža každej auťák má něco, ale bavíme se tady němci kontra francouzi. |
Autor: | Kostěj [ sob 19. bře 2011 20:35:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
To James: Nevím sice, co přesně myslíš tou plechařinou, ale musím říct, že jsem snad ještě neviděl rezavého citrónka, což se o VW/Škoda a spol. říct nedá. A pokud se týká záměny za Koktáfku, dodnes se kopu do zadku, že jsme před těmi téměř 5-ti lety vybrali Picasso - Koktáfky máme v rachotě I. i III. řady, jedno je 1.6 16V a druhé 1.9 TDi (asi 76kW) a za nic na světě bych neměnil, i kdyby ty Ochcávky měli výbavu bůhvíjakou. A s tou spotřebou oleje - mám stejný motor a mezi výměnami dolévám max 0.1 až 0.2 l. Je to jako s jinými auty, každý kus má svoji historii a své vlastnosti, holt někdo má víc štěstí, někdo míň, někomu žere Pikásko olej, jiný má nápravu do A a třetí nevím co, Ochcávkáři řeší své problémy s váhami vzduchu, elektrikou, vstřikováním a tak. Myslím, že stejné procentuální zastoupení různých závad a problémů budou mít plus mínus všechny běžně prodávané značky. Vždycky bude více slyšet ty, co mají problém a žádají o radu, než ty spokojené, kteří nemají důvod něco řešit - a to rozhodně nepíšu jakkoli adresně, opravdu jen obecně. Tak doufám, že nebudu ukamenován. |
Autor: | Fanatik [ sob 19. bře 2011 21:10:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Každé auto má svoje plus a mínus. Když se o něj nebudu starat, tak z něj bude plečka ať je to francouz nebo němec. Při dobré údržbě vydrží každé hromadu roků. Logo na kapotě je pouze orientační. Nikdo z nás nezjistí kde se co na auto vyrábí. |
Autor: | James [ sob 19. bře 2011 21:56:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
To kostěj: proč se kopeš do zadku? |
Autor: | Kostěj [ sob 19. bře 2011 22:26:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
To jako že jsem rád (něco na způsob, že má člověk z prdele kliku a tak). |
Autor: | Martin [ úte 22. bře 2011 10:20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Zdarec ja jsem spokojenej s frantikem a myslim ze audi vw a spol maj auta zbytecne predrazeny a chabou vybavu v porovnani s ostatnimi a cenou. Ja si osobne myslim ze frantici maj lepsi a silnejsi lak porovnaval jsem stejne stary auta a proste francouz je lepsi (Citroen a Peugeot) s Rendlem nemam zkusenost. |
Autor: | Oxy [ úte 22. bře 2011 19:33:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
Kazda automobilka je jedinecna a svojska, v niecom su lepsie Francuzi, v niecom Nemci, ale vcelku spotrebitelska hodnota u PSA je lepsia. Nemecke auta su predrazene uz v cene noveho vozidla, a od tej ceny sa potom odvija aj cena ojazdenych aut daneho koncernu. Ale ak porovname pomer cena a to co za tie peniaze dostanem, tak zistime , ze PSA na tom je ovela lepsie. Od auta potrebujem to, aby mna previezlo z bodu A do bodu B v komforte a v bespeci, a toho su schopne auta obydvoch koncernov, len otazka znie: ZA AKE PENIAZE? Ak niekto chce za Nmecku usporiadanost a strohost v dizajne platit o 15 az 30% navyse tak nech plati, ja osobne volim lepsiu spotrebitelsku hodnotu ako famy o skvelej spolahlivosti a perfeknosti. |
Autor: | mengic333 [ úte 22. bře 2011 19:39:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
davam za pravdu oxymu, aj ked musim priznat, ze som si kupil corsu b. ale zena radsej jazdi na pikacu. hold je to korab a corsa len taka zachrana lod. |
Autor: | Lucius [ stř 23. bře 2011 12:02:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Proč si "znalci aut" dělají srandu z "frantíků" ? |
no mal som moznost vyskusat aj nemcov a hlavne kopu francuzov. kazde ma nieco pre a nieco proti. nemci nevedia resp nevedeli urobit poriadnu antikoroznu upravu a hlavne interier vozidla je na vacsine uplny smejd materialy nevydrzia nic. francuzi zase mali problem s el. kontaktmi a hlavne technologicka zlozitost auta skracuje zivotnost lebo samozrejme vacsina majitelov podcenuje udrzbu (na citrone hlavne hydraulika). no a potom je dalsia kategoria japonci. toyota je zevraj najkvalitnejsia len by ma zaujimalo ci v koline vo fabrike si ten robotnik dava vacsi pozor ked pride na linku aygo a p107 a c1 odflakne lebo inak si to vysvetlit neviem kedze su vsetky 3 robene zo zhodnych dielov |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |