Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - HDi-svítící kontrolka K,a nízký tlak
Právě je stř 27. lis 2024 6:54:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 14:41:47 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Zdar lidi,tak po dlouhé době tady(bohužel) něco napíšu,naše HDi,které pátým rokem slouží bez větších problémů si něco vymyslelo...
Předevčírem jsme jel po dlouhé době na delší cestu,tak něco kolem 100km,a po cestě domů jsme to trošku projel,předtím byly dlouho jen samé couračky,město apod...,tak sjem to rozjel a při předjíždění z kopce,půlce plynu,a asi 155 km/h to najednou prudce cuklo,jakoby na chvilku vysadil motor,a okamžitě to začalo zpomalovat,na plyn reakce žádná,a rozsvítilo se "K",došlo mi že to je nouzový režim,maximální otáčky 2800,a vůbec to nejelo,dotáhl jsem se domů,chcípnu to,chvilku počkám,natočím,ma už nouzový režim vyskočil,ale K tam zůstalo svítit pořád,dneska jsem vyrazil se svítícím K do servisu,diag ukázala jakousi poruchu P 2021 (nevím přesně,než jsme si to stačil zapsat,tak to smazal) a k tomu popisek "Nízký tlak/zvýšit tlak" nic víc,nic míň,vymazalo se,kontrolka zhasla,jeli jsme to projet,auto dostalo brutální kartáč a mechanik konstatoval že to vůbec nejede,nechce za plynem,a netáhne jak má ani ve vyšších otáčkách,K se nerozsvítilo,takže zpět na diagnostiku,a měřily se hodnoty,u tlaku turba se hodnoty docela lišily,pro info prý v místě kdy to má dávat 1000,to dává 900,v místě kdy to má dávat 1200 to dává 1000,atd,zkrátka se to asi o 200 liší.Zajímavé je,že turbo moc nehvízdá,dřív se ozývalo víc a hlasitěji.

No,ptal jsme se na verdikt a prý turbo na výměnu,to mi docela vyrazilo dech,turbo nevydává žádné zvláštní zvuky,olej přehnaně nehází,auto nekouří,ani to nijak zvláštně nehvízdá,já jezdím s hodně lehkou nohou,take jsme si většího úbytku výkonu nevšimnul,při normální jízdě to jede normálně,pokud na to šlapu,tak se mi zdá že to jede o maličko hůř,ale nic výrazného...

Takže prý Turbo v háji a nebo ten senzor tlaku v sání,ale nemáme ho jak ozkoušet,jaké má mít hodnoty se neví a ani není náhradní na půjčení.
Jsem z toho nějak mimo,nemůže se do toho nějak plést třeba ta obtoková regulace na turbu,nebo ty podtlakové solenoidy? Přecijen takhle najednou že by během jedné jízdy odešlo turbo bez jakýchkoliv příčin a bez toho aby začalo házet olej se mi moc nezdá

P.S:Kat tam dávno není,jezdím s povoleným víčkem na nádrži

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 15:42:40 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj,
pokud mechanik nemeril "podtlak" pred membranou obtokoveho ventilu turba, tak mu never ani za mak, ze turbo je spatne.

Dokud nezaruci, ze je obtokovy ventil spravne ovladan, nema smysl tlak za turbem merit :-)

Chtelo by to meric (pod)tlaku a zmerit, kolik dava vyveva a kolik jde na ovladani membrany obtokoveho ventilu. Osobne bych na prvni pokus pripojil vyvevu primo na membranu obtokoveho ventilu a opatrne to projel - bacha at Ti pri vyssich otackach nepraskne motor :-)

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 18:05:03 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
skor by som povedal ze vaha vzduchu alebo tie podtlaky alebo ta membrana co ovlada turbo. alebo nemas prasknutu hadicu vzduchovu daku?

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. dub 2011 23:34:52 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Doufám že to turbem nebude,na tom HDi je to pekelně drahá sranda...
No,koukal jsem,K už nesvítí,akorát auto netahá tolik jako dřív,skoro všechny hadičky na podtlaky jsou docela steřelé,a když jsem sundal podtlakovou hadičku a dal na ní prst,tak teda žádná sláva,nějakej tam je,ale na - 0,9 Baru to nevypadá,takže nejdřív se bude řešit toto,tam budu muset vyhodit ten konektor u vakupumpy a vymyslet nějaké rozbočení k těm ventilům,jo mám tam 3 elektroventily :twisted:

Pevně věřím a doufám,že za to můžou ty hadičky,podtlaky a zkrátka úniky vzduchu než turbo samotný ;)

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08. dub 2011 20:54:15 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
alebo daky ten ventil prepusta tlak von

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2011 20:46:00 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Tak jsem se v tom trošku vrtal,dotáhnul jsem nějaký ten spoj na sání,zkrátil jsem všechny podtlakové hadičky-odřezal ty zpuchřelé konce,byly zpuchřelé pořádně,jednu vyměnil,zkontroloval jsem klapku v sání,čistá,chodí pěkně,všechno zapojil zpátky a nic,auto jede snad ještě o kousek hůř jak předtím,teď je to úplně bez turba,turbo ani nehvízdne,maximálka je tak 140,víc to nejde,a "K"čko nesvítí,bez závad,tak jsme z toho trošku paf...Podotýkám,že olej v sání je jen v minimálním množství a hladina neubývá...

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2011 21:36:18 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
pozri hadicku ktora ide z turba do ventilu. pozri hadicku od vyvevy do ventilu. ak je to ok, skus ventil ovladajuci turbo vymenit za iny. tie ventily su rovnake. mozno je zly.

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 9:19:41 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 7:33:50
Příspěvky: 86
Bydliště: Holetín
proč nezačínáte tím nejjednodušším, ... vzduchový filtr. Co výfuk? nenasadili ti tam někde (protože je výfuk na HDi dražší) verzi pro jinou motorizaci? Je dobré prohlédnout stav hadiček, což jsi udělal, ale pokud nemáš čím měřit, .... jednoduše lze zjistit jestli regulace turba funguje podle polohy táhla na regulaci turba. Když motor nevrčí je na jednom dorazu, po nastartování jej membrána přitáhne na doraz druhý (musíš mít přístup zespod auta).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19. kvě 2011 21:39:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:41:38
Příspěvky: 38
JiRaY: Tak co ? už ti to fachčí? V sobotu budu dělat v garáži své HDi. Zastav se a juknem na to :-)

_________________
C5 2002 Break HDi 80kW
Děláme diagnostiku s Lexii Praha - Zásmuky za 300,-


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 22. kvě 2011 23:32:52 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Tak zatím jezdíme pořád,už 1200km,nic se neděje,jen to má dynamiku jízdy asi jako plně naložený Transit a maximálku 130km/h a to z kopce :D Jo a po nastartování to dost černě zakouří,to předtím taky nedělalo,dělá to od doby co netlačí to turbo,ale jakou to má souvislost netuším,přitom za jízdy nezakouří...

Vzduchový filtr je ok,výfuk jsme měnili už před 3 lety a je tam stále,KAT se vykuchal už dávno.Přístup pod auto bohužel nemám a pomocníka taky ne.
Pokud to nevykoumám v dohledné době sám,tak využiju Bobeho,a mrknem na to společně,na xaclubu psal,že má vyřešeno,že to u něho dělala prasklá hadička k čidlu tlaku turba ;)

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. kvě 2011 23:42:59 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Tak dneska jsme se v tom na dílně vrtali,okolo turba,obtoku a všeho,nakonec se nám podařilo vyloučit turbo,to je v pořádku,sání taky těsné,problém je někde ve vedení podtlaku k regulaci turba,buď je nějaká hadička porovitá a nebo je vadný nějaký elektroventil,každopádně už před elektroventily turba a EGR jde malý podtlak a z nich nejde v podstatě žádný,takže pokračování příště,hlavně že to není turbem,jak mně strašil mechanik,zíral na to sám jak puk,že je turbo v pořádku.
P.S:zjistili jsme,že v tomhle stavu jak s tím jezdím turbo netlačí vůbec nic,i při 3000 ot.udržíš hadici zmáčknutou dvěma prsty lehkým tlakem :wink:

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. čer 2011 20:09:32 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Tak musím hlásit úspěch,auto je opraveno,turbo hvízdá a tahá to.Naše závada byla trošku odlišná od těch tady jmenovaných,nebylo to ani turbo,ani vývěva,ani elektroventily,dokonce snad ani hadičky ne,(a to jsme je preventivně vyměnili).Problém byl v (a teď se podržte) Ucpaném nátrubku na vývěvě,ten jsme provrtali tenkým vrtáčkem,aby podtlak prošel a rázem to bylo lepší,ale nebylo to obo,další problém byl v ucpaném téčku které je mezi těmi dvěma elektroventily na levé straně,taky se provrtalo na větší průměr a najednou auto jede :roll: :D

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2011 13:49:28 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 8:50:07
Příspěvky: 111
JiRaY píše:
Zdar lidi,tak po dlouhé době tady(bohužel) něco napíšu,naše HDi,které pátým rokem slouží bez větších problémů si něco vymyslelo...
Předevčírem jsme jel po dlouhé době na delší cestu,tak něco kolem 100km,a po cestě domů jsme to trošku projel,předtím byly dlouho jen samé couračky,město apod...,tak sjem to rozjel a při předjíždění z kopce,půlce plynu,a asi 155 km/h to najednou prudce cuklo,jakoby na chvilku vysadil motor,a okamžitě to začalo zpomalovat,na plyn reakce žádná,a rozsvítilo se "K",došlo mi že to je nouzový režim,maximální otáčky 2800,a vůbec to nejelo,dotáhl jsem se domů,chcípnu to,chvilku počkám,natočím,ma už nouzový režim vyskočil,ale K tam zůstalo svítit pořád,dneska jsem vyrazil se svítícím K do servisu,diag ukázala jakousi poruchu P 2021 (nevím přesně,než jsme si to stačil zapsat,tak to smazal) a k tomu popisek "Nízký tlak/zvýšit tlak" nic víc,nic míň,vymazalo se,kontrolka zhasla,jeli jsme to projet,auto dostalo brutální kartáč a mechanik konstatoval že to vůbec nejede,nechce za plynem,a netáhne jak má ani ve vyšších otáčkách,K se nerozsvítilo,takže zpět na diagnostiku,a měřily se hodnoty,u tlaku turba se hodnoty docela lišily,pro info prý v místě kdy to má dávat 1000,to dává 900,v místě kdy to má dávat 1200 to dává 1000,atd,zkrátka se to asi o 200 liší.Zajímavé je,že turbo moc nehvízdá,dřív se ozývalo víc a hlasitěji.

No,ptal jsme se na verdikt a prý turbo na výměnu,to mi docela vyrazilo dech,turbo nevydává žádné zvláštní zvuky,olej přehnaně nehází,auto nekouří,ani to nijak zvláštně nehvízdá,já jezdím s hodně lehkou nohou,take jsme si většího úbytku výkonu nevšimnul,při normální jízdě to jede normálně,pokud na to šlapu,tak se mi zdá že to jede o maličko hůř,ale nic výrazného...

Takže prý Turbo v háji a nebo ten senzor tlaku v sání,ale nemáme ho jak ozkoušet,jaké má mít hodnoty se neví a ani není náhradní na půjčení.
Jsem z toho nějak mimo,nemůže se do toho nějak plést třeba ta obtoková regulace na turbu,nebo ty podtlakové solenoidy? Přecijen takhle najednou že by během jedné jízdy odešlo turbo bez jakýchkoliv příčin a bez toho aby začalo házet olej se mi moc nezdá

P.S:Kat tam dávno není,jezdím s povoleným víčkem na nádrži



Ten chybovej kód zn.: Sací potrubí běžec snímače polohy / přepínač obvod nízké, banky 2
Takhle to přeložil google translater

_________________
Opravy a renovace Citroën http://www.kmcentrum.ic.cz 603 161 805 med.citroen@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz