Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Žhavenie 2.0 HDi
Právě je ned 01. pro 2024 12:41:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 14:56:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 20:48:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Vrbové
Čaute, tak nám nastali teploty pod -10°C a ja som nenaštartoval, batéria slabá, tak som ju mal cez noc na nabíjačke pekne v teple, teraz som ju strčil do auta a prvé čo ma zaujalo, bolo trvanie žhavenia, kontrolka svietila asi 10 sekúnd (xantiu mám už tretiu zimu a toto som ešte nevidel) po zhasnutí a treťom prevalení studeného motora to chytilo, ale len akoby na 2-3 válce, v priebehu ďalších 5 sekúnd, už bežal motor pekne ako má. Zahriaty motor už chytil pekne.
Moja otázka, keďže je xantia moje prvé dieslové auto a ja som nič takéto ešte neriešil, budú tento problém spôsobovať žhaviče? Ak hej, aké by ste odporučili kúpiť?

Díky
tomi

_________________
>> http://www.citroeny.sk <<
>> http://www.citroenklubpraha.eu <<
Súčasnosť: C5 2.0HDi '05, Xantia 2.0HDi 80kW '00, AMI6 Berline '64, 2CV6 Dolly '85, 2CV AZA '63
História: 2x AX 1,1, ZX 1,4, BX 1,8TD, Xantia 2.0HDi 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 19:28:10 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Můžou,my jsme měnili žhaviče ,šla tam značka eyqem,prvovýroba u citroenů,ale boschem nebo Beru taky nic nezkazíš.

Teď nám chytla v -11ti,asi na 9 převalení motoru,trošku houpla otáčkama,a kuckla,ale hned šla dobře,přitom žhavičky jsou nové :roll: :lol:

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 19:50:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 20:48:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Vrbové
tak ešte uvidím, čo to bude robiť teraz v tomto počasí, inak teraz cez deň absolútne bez problému, síce bolo -12°C.

_________________
>> http://www.citroeny.sk <<
>> http://www.citroenklubpraha.eu <<
Súčasnosť: C5 2.0HDi '05, Xantia 2.0HDi 80kW '00, AMI6 Berline '64, 2CV6 Dolly '85, 2CV AZA '63
História: 2x AX 1,1, ZX 1,4, BX 1,8TD, Xantia 2.0HDi 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 15:24:28 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
Pridám sa aj ja so svojím postrehom. XA už mám vyše 3 roky, žhavičky som ešte nemenil lebo v zime chytá v pohode na 6-8 pretočenie.
Len ma prekvapili rozdiely v štartovaní posledný týždeň:
- piatok ráno, -12C, kľúčik otočený cca 6s a motor chytil na 3 otočenie ako v lete.
- nedeľa pobobede, -14C, tiež cca 6s pauza a motor ani na 8 pretočenie nechytil, tak som celú procedúru zopakoval a potom chytil na cca 6-te otočenie. Prvé 2-3s to znelo na 3 válce ale potom už motor pekne priadol :-)

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 15:51:36 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:59:56
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha 10
Koukám, to jsem docela zbytečně zmatkoval, když mi to při -10°C nechytlo na 2. převalení. Na 5.-6. převalení zatím v pohodě.

_________________
Honza K.
___________________
Xantia 2.0 HDi, 80 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 16:28:26 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Taky mi to nějak dlouho žhaví i při +10 a loni ani při mrazu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 18:14:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Já mám ten typ motoru, kde se nežhaví. Teda ne klasicky. Prostě se rovnou bez čekání otočí klíčkem a hned to startuje. Chytá to okamžitě, podle vaší terminologie na první nebo druhé převalení a to i při -17°C. Jen se vždycky vyděsím a málem utíkám z auta do zákopu, jakej to je rachot. Z motoru se ozvou zvuky, jako by tam mechanik vysypal basu s nářadím a když nepatrně přišlápnu plyn, tak se to přidusí a zakucká. Tak asi 3 až 4 sekundy a pak už je klid. Asi neběží hned všechny válce. Jen mě zaráží, co to s tím autem udělá za rotiku. Tak nějak jsem si představoval, že startuje raněnej tank T 34. Někde jsem četl, že špatné podřazování a velké rázy motoru spolehlivě ničí dvouhmotový setrvačník. Tak si říkám, že když vydrží tohle, tak přežije zařazení zpátečky ve stodvaceti z kopce.
Při startech při -12°C nemám žádné problémy. Chytne ihned a do minuty už jen ševelí. Jen s tím udržením teploty motoru to je slabší. Když chci vytopit interiér a pustím ventilátor tak na polovinu, tak se motor zahřívá jen ztěžka a hrozně dlouho. Topení hřeje už asi po pěti km, ale ručička na teploměru se hne až tak po deseti a nesmí to být z kopce. A na polovinu stupnice teploměru se nedostanu ani náhodou. Nezdá se ale, že by to motoru nějak nechutnalo. Tváří se jakoby nic. Přede si svou a ani nebaští víc než jindy. Tak doufám, že se to neprojeví na jeho životnosti.
Ještě dodám, že tankuju TOP Q od Benziny a přidávám VIF Zimní.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2010 23:08:14 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 8:50:07
Příspěvky: 111
Tomi,tomi na ICq nemůžeš napsat? :-D samozřejmně že to jsou žhavičky :-D a jinak od NGK 280,-ks ;-)

_________________
Opravy a renovace Citroën http://www.kmcentrum.ic.cz 603 161 805 med.citroen@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pát 26. lis 2010 15:06:27 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:53:13
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebíč
Ahoj, každá rada dobrá...
Při výměněně žhaviček, se ulomil jeden hrot (celá ta zúžená část) a zůstal v hlavě. Jak jej dostat ven? Bez demontáže hlavy? Tlakem při jedoucím motoru to nejde...(nevystřelí).

_________________
Xantia Activa 2.0 HDi, 80kW , r.v.2000, nebožka: Xantia 1.9TD, r.v.1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: ned 02. led 2011 16:33:20 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 23:11:33
Příspěvky: 2
Bydliště: Tupadly
Se švárou jsme maličkým vrtáčkem ten hrot provrtali,vyndali jsme vstřik,protáhli tenký vázací drátek provrtaným hrotem a zpět dírou po vstřiku a vhodným nástrojem jsme ten hrot vrazili dovnitř a na drátku vytáhli ven dírou po vstřiku.Ještě pozor na to,aby píst byl v dolní úvrati,my ho měli nahoře a při provrtání hrotu jsme zlomili vrtáček o píst.Naštěstí šel ven magnetem.

_________________
C5 2.0 HDi 100kW 2006
dříve Xantia 2.0 HDi 80 kW 1998,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: ned 02. led 2011 23:14:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Stalo se to známýmu před vánocema, zatím jezdí tak, nebyl čas to řešit ... ale napadlo mě, vyndat vstřik, nasadit do díry po vstřiku redukci na hadici a natlakovat válec aspoň 10atm z kompresoru a pak pomalu a opatrně, jakoby příklepem poklepávat tyčkou ten zalomenej kousek, třeba jen ťukat tyčkou v ruce, bez kladívka, prostě to roztřepat . Když se začne uvolňovat a vmačkávat dovnitř, myslím, že tlak ho bude tlačit ven i veškeré nečistoty které se uvolní, zvláště pak jak vznikne mezírka kudy bude vzduch fučet, a mělo by to pak ten zbytek vystřelit ven. Myslím že by to mohlo fungovat , po zkušenostech co mám s tlakováním koulí, ten tlak nedovolí aby to padlo dovnitř ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pát 28. led 2011 13:59:28 
Offline

Registrován: pát 28. led 2011 13:53:27
Příspěvky: 11
Jak moc je komplikovana vymena zhavicek u 2.0HDi 80 kW? Je tam nejaka past, malo mista nebo jina zaludnost? Jak dlouho to zhruba trva? Predem dekuji za odezvu a informace...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pát 28. led 2011 19:08:26 
Offline

Registrován: pát 28. led 2011 13:53:27
Příspěvky: 11
Tak zhavky, krome jedne u kraje (spatny pristup, ko pouze ohmetrem) prekontrolovany na aku a jsou fcni. Nicmene me prekvapil povrch hrotu pokryty sazemi. Po pripojeni na aku se hrot postupne nazhavil po pracovni delce a saze se vypekly. Jak maji vypadat vyndane zdrave zhavky ze zdraveho motoru? Kontrolka zhaveni na pristrojovce stviti jen chvilku a ukrutne dloho se musi tocit starterem nez to poprve chytne... PRi vetsich mrazech je docela napinave, zda to aku vydrzi dost dlouho tocit a nastartuju. Nafta je "teoreticky" s filtrovatelnosti do -20


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pát 28. led 2011 19:25:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
Když Ti to tak blbě chytá, není lepší nažhavit si dvakrát, třikrát, než huntovat baterku a startér? :idea:

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavenie 2.0 HDi
PříspěvekNapsal: pát 28. led 2011 19:26:06 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj, zakarbonovana zhavka je trochu divna. Zkontroluj, jestli Ti do zhavek jde proud po otoceni klicku. Kontrolka sice sviti jen velmi kratce, ale studeny motor zhavi jeste asi 2 nebo 3 minuty po nastartovani. Pokud otocis klickem (rozsviti se kontrolka nabijeni atd.) a nenastartujes, tak bys mel asi po 10 sekundach slyset klapnout rele, ktere ukonci zhaveni. Stejne rele cvaka, pokud motor po startu dozhavuje a pritom ho vytocis nad 2000 otacek - to se dozhaveni prerusi. Kdyz otacky klesnou, opet rele cvakne a zhavi se dal. Doby dozhavovani i delka sviceni kontrolky zhaveni je zavisla na teplote, ale ty hodnoty ted nemuzu nikde najit. Zkus mrknout na "paralelni universum" :-) (nevim, jestli jim tu muzu delat reklamu)

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz