Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Tempomat u HDi http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=2886 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Robert [ čtv 03. bře 2011 21:18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Tempomat u HDi |
znovu bych otevřel tohle téma pro nováčky, kteří nevědí o diskuzi na starém fóru. Nedávno jsem to opět řešil, hledal verzi páčky atd... Nejlevnější páčku jsem objevil na Evasiona (1350,- Kč) a pro ty, kteří by našli přípravu je snadné dát orig páčku pro Xantii (cca 1750,- Kč) a jako orig díl je nejdražší právě na popisovaný typ z P406, která v replikách zmizela a v Peugeotu stojí cca 2200,- Kč. Evas a P406 se liší konektorem (barvy drátů jsou shodné). odkaz na staré forum http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtop ... t=tempomat |
Autor: | pela [ ned 13. bře 2011 10:21:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
Taky uvažuji o tempomatu jenže mám auto r.v. 99 a číslo ř.j. prostřední trojčíslí je 001 což bude asi problém. Co všechno obnáší výměna ř.j. z novějšího auta? |
Autor: | Xantiak [ úte 22. bře 2011 10:37:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
Místo páčky lze použít jakákoliv univerzální páčka, jsou to jen prachsprosté spínače nebo rozpínače. Na starém foru jsem dával fotky i mých vyrobených 4 spínačo/rozspínačů, když jsem to testoval a chodilo to taky, pak jde jen o estetickou stránku. Co se týče jednotky, do toho bych se nepouštěl, to se u tak starýho auta už nevyplatí. |
Autor: | PATaMAT [ úte 22. bře 2011 23:37:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
Xantiak je jednička |
Autor: | Robert [ ned 15. kvě 2011 9:47:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
pela píše: Taky uvažuji o tempomatu jenže mám auto r.v. 99 a číslo ř.j. prostřední trojčíslí je 001 což bude asi problém. Co všechno obnáší výměna ř.j. z novějšího auta? musíš mít řj z novějšího auta a nejlépe XANTIE a vyměníš do nové řj čip s imobilizerem, čímž ti nová bude bez problémů fungovat ve tvém autě, ale původní tím zničíš, nebo varianta 2 u nové řj nechat zrušit imobilizer aby fungovala v jakémkoliv autě a stará je rezervní a stále funkční. Jde o to, jestli budeš ochotný investovat řádově tisíce do starého auta kvůli úpravě jednotky |
Autor: | Xantiak [ pon 25. črc 2011 11:52:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
K tempomatu ještě jeden poznatek. Před dovolenou, jelikož mi začal opět blbnout druhý spínač v brzdovém pedálu a tím pádem i blbl tempomat a diag hlásila koherenci (nesoulad) berzdových spínačů jsem ho ufikl a předělal na relé, které je trvalé seplé a je napojené na brzdové světla a jakmile se rozsvítí, tak to rozepně relátko, což je signál do ECU o tom, že se brzdí, aby vypnul, mám s tím najeto přes 5 tisíc km kombinace dálnice, okresky, město a chodí to zatím velmi spolehlivě a relé to stíhá přepínat velmi rychle, čili ani diag nehlásí žádnou koherenci pedálů. Relé jsem použil klasické velké autorelé a přidělal jsem patici pod pojistky v kabině. To jen pro ty, kdo by se do toho pouštěli a neví jak spolehlivě vyřešit signál do ECU od brzdy. |
Autor: | marsalek [ úte 09. srp 2011 15:05:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
To vyhodnocovani "koherence" v ECU je nejake divne a IMHO velmi haklive. Ani muj jednotranzistorovy invertor se mu casto nelibi. Az se nastvu, tak to predelam taky na rele jako Xantik. Kaja |
Autor: | sveskaXM [ stř 26. pro 2012 13:11:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
Ahoj všichni.Chtěl bych se jen pro zajímavost zeptat,co tedy udělá Hdi,když např. selže spínač na spojce?Když jsem dodělal tempomat do 2.1TD,byl jsem samozřejmě nažhaven to vyzkoušet,a tak jsem to zapojil natvrdo.K mému překvapení tempomat vypadne okamžitě po sešlápnutí brzdy,nebo spojky,aniž by bylo napájení do ECU přerušeno a dá se zpětně aktivovat na poslední navolenou rychlost.Díky za odpověď. |
Autor: | jackalX2 [ sob 29. pro 2012 11:52:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
ahoj, tim bez preruseni myslis bez vypinace (tlacitka),nebo neco jinyho? To zapinaci tlacitko ktere tam je slouzi hlavne k eliminaci nechteneho zapnuti tempomatu. Jinak to co popisujes s deaktivaci pomoci brzdy nebo spojky.je normalni,takhle to ma fungovat. kdyz by se ti rozbil vypinac na spojce nebo brzde tak by to mohlo byt nebezpecny. nebo mozna ne tak nebezpecny jako v pripade rozbiteho kontaktu na brzde kdy ti furt bude auto mit snahu zrychlovat a cim vic budes brzdit tim vic bude pridavat. pokud se rozbije u spojky tak by se stalo "jen" to ze v pripade seslapnuti spojky ti vyleti otacky jak se bude auto snazit udrzet rychlost. tedy alespon to je muj nazor P.S. omluvam se za chybejici diakritiku |
Autor: | sveskaXM [ čtv 03. led 2013 18:41:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tempomat u HDi |
Mám na mysli "rozpínače",právě na spojce a brzdě.To znamená,že při sešlápnutí brzdy,nebo spojky je přerušeno napájení tempomatu v ECU a tím dojde k jeho deaktivaci,ale ne vypnutí(jako při vypnutí tlačítkem).Tempomat po této deaktivaci znovu na pokyn páčkou akceleruje na uloženou rychlost.Protože jsem tyto rozpínače na pedálech neměl,tak jsem jejich konektory přemostil na stálé sepnutí,takže při sešlápnutí jednoho nebo druhého pedálu k mechanickému rozpojení napájení ECU nedošlo.V tomto případě ECU vůbec neví,že šlapeš na brzdu nebo spojku.I při tomto"tvrdém" zapojení ECU reaguje a ve zlomku sekundy tempomat okamžitě deaktivuje a po pokynu páčkou znovu akceleruje na uloženou rychlost.To znamená,že uživatel tempomatu v autě,kam si to nedodělal sám a neví ani jak systém funguje,vůbec disfunkci rozpínačů napájení na pedálech nepozná a jezdí vesele dál.Respektive nepozná stálé sepnutí,při stálém rozepnutí tempomat samozřejmě vůbec nefunguje.Nepoznám to ani já,protože systém reaguje stejně,jakoby tam byly.Není to tedy vůbec nebezpečné.Jen mě zajímalo,jestli to takto funguje i u HDi?Zaujalo mě,jak píšeš výše,že ti to u HDi zapínalo i prasklým kontaktem na brzdě a následně nedeaktivovalo,pak je to samozřejmě nebezpečné,ale není mi jasné jak to tedy funguje?Podle tohoto nezáleží během zapínání tempomatu na funkčnosti rozpínačů pedálů?Pokud by to tak bylo,tak po selhání spojkového rozpínače se ti auto roztočí a potká.To je oproti 2.1TD ve vývoji tak pět kroků zpět... EDIT:Omlouvám se,špatně jsem četl.Je jasné že ti tempomat zapíná,zapojení přes relátko je při prasklém spínači brzdových světel také "tvrdé zapojení".Dále je to ale stejný případ,jako jsem popsal během svého pokusu.Při sešlápnutí brzdy se okamžitě deaktivuje a v případě spojky otáčky vyletí cca o 100 a pak spadnou na volnoběh. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |