Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
P0246: Nizky tlak turba http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=77&t=12773 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | marsalek [ stř 09. zář 2020 13:05:09 ] |
Předmět příspěvku: | P0246: Nizky tlak turba |
Mili kolegove, vcera se nam na Xantii (376 tkm, uz jsem ji davno chtel prodat PaM, ale manzelka s ni stale rada jezdi) rozsvitila kontrolka motoru. Lexia psala P0246, "nizky tlak turba". Do nouzoveho rezimu to nespadlo, motor tocil i pres 3000 ot/min. Mereni tlaku vzduchu v Lexii ukazalo (na volnobeh) trvale 1035 mBaru a pri seslapnuti plynu to obcas poskocilo az na neuveritelnych 1050 mBar. Pri rozjizdeni i jizde to ukazovalo temer trvale tech 1035 mBar. Motor byl liny. Konektor na snimaci tlaku na intercooleru je cisty, na jednom pinu je 5,00 Voltu. Na dalsich dvou pinech 6V a 3V. Je to OK? Cekal bych, ze na jednom pinu bude kostra... I kdyz barvy dratu jsou bila a dve zelene, tudiz zadna cerna, coz by ukazovalo na kostru ... Pri odpojeni konektoru na okamzik ukazala Lexia 2450 mBar. Taky ECU hned ulozila chybu neco jako "vysoky tlak, zkrat na +". Pri dalsi zkusebni jizde se zdalo, ze to jede dobre a tlak turba mereny Lexii chodil az k 1500 mBar. Po par stovkach metru to hned zase spadlo na 1035 mB a motor zlenivel. Podezrivam snimac tlaku na Intercooleru, otestuju ho vlastnimi usty a Lexii Prosim o dalsi tipy a pripadne informaci, jaka napeti na konektoru snimace tlaku maji byt. Daji se pro vedeni podltaku pouzit silikonove hadicky bez textilni vyztuze, nesplasknou? Pokud nic nenajdu, budu je asi vsechny preventivne menit. Anebo predem zmerim podtlak Kaja |
Autor: | marsalek [ stř 09. zář 2020 20:54:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: P0246: Nizky tlak turba |
Mili kolegove, zahada je vyresena. Snimac tlaku na intercooleru je OK, avsak ECU nejak nema rada tlak nizsi nez atmosfericky a v tom pripade ukaze cislo 1035 mBar. To se pak tezko hleda chyba. Zavada byla v nalomene hadicce vedouci podtlak od vyvevy k solenoidum. Podtlak byl jen -0,2 Atm pod atmosferickym tlakem. Po oprave praskle hadicky je podtlak na -0,95 Atm. Turbo pak dava spravny tlak a auto opet jede jako drak. MSF Kaja |
Autor: | JardaK [ čtv 10. zář 2020 23:27:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: P0246: Nizky tlak turba |
Ahoj Kájo, gratuluji k opravě. Docela mě zaráží ty naměřené hodnoty napětí na tlakovém čidle, očekával bych spíš napájení +5v, kostru a výstup něco mezi tím, ale nemám to potvrzený. Snažím se svoji Xantii taky ještě udržet při životě, ale obávám se že koroze prahů nás pří nejbližší technické rozdělí... |
Autor: | marsalek [ pát 11. zář 2020 8:10:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: P0246: Nizky tlak turba |
Ahoj Jardo, taky jsem se divil, jaka napeti jsem nameril. Ocekaval jsem stejna napeti, jako pises Ty. Ale kdyz pri foukani do senzoru (pres hadicku) ukazovala Lexia uveritelne tlaky, tak senzor povazuji za OK. Mozna jsem hrot voltmetru blbe drzel na baterce Drzim Ti palce s Tvou Xantii na STK. Ja jsem uz asi pred 10 lety snad dokonce na zaklade Tvych fotek rozrezane tmavomodre Xantie usoudil, ze bude vhodne do prahu navrtat diry pres sroub zadnich bezp. pasu a temi to vystrikat. Nebylo to reseni, ktere by vyresilo problem, ale prozatim ho vyrazne zpomalilo. Vlevo se mi zacinaji teprve delat puchyrky. Tak at mas rozumneho technika na STK! Zdravim do CR Kaja |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |