Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - P0246: Nizky tlak turba
Právě je čtv 28. bře 2024 11:03:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: P0246: Nizky tlak turba
PříspěvekNapsal: stř 09. zář 2020 13:05:09 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Mili kolegove,

vcera se nam na Xantii (376 tkm, uz jsem ji davno chtel prodat PaM, ale manzelka s ni stale rada jezdi) rozsvitila kontrolka motoru. Lexia psala P0246, "nizky tlak turba". Do nouzoveho rezimu to nespadlo, motor tocil i pres 3000 ot/min. Mereni tlaku vzduchu v Lexii ukazalo (na volnobeh) trvale 1035 mBaru a pri seslapnuti plynu to obcas poskocilo az na neuveritelnych 1050 mBar. Pri rozjizdeni i jizde to ukazovalo temer trvale tech 1035 mBar. Motor byl liny.

Konektor na snimaci tlaku na intercooleru je cisty, na jednom pinu je 5,00 Voltu. Na dalsich dvou pinech 6V a 3V. Je to OK? Cekal bych, ze na jednom pinu bude kostra... I kdyz barvy dratu jsou bila a dve zelene, tudiz zadna cerna, coz by ukazovalo na kostru ... Pri odpojeni konektoru na okamzik ukazala Lexia 2450 mBar. Taky ECU hned ulozila chybu neco jako "vysoky tlak, zkrat na +".

Pri dalsi zkusebni jizde se zdalo, ze to jede dobre a tlak turba mereny Lexii chodil az k 1500 mBar. Po par stovkach metru to hned zase spadlo na 1035 mB a motor zlenivel.

Podezrivam snimac tlaku na Intercooleru, otestuju ho vlastnimi usty a Lexii :-)

Prosim o dalsi tipy a pripadne informaci, jaka napeti na konektoru snimace tlaku maji byt.
Daji se pro vedeni podltaku pouzit silikonove hadicky bez textilni vyztuze, nesplasknou? Pokud nic nenajdu, budu je asi vsechny preventivne menit. Anebo predem zmerim podtlak :-)

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: P0246: Nizky tlak turba
PříspěvekNapsal: stř 09. zář 2020 20:54:36 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Mili kolegove,
zahada je vyresena. Snimac tlaku na intercooleru je OK, avsak ECU nejak nema rada tlak nizsi nez atmosfericky a v tom pripade ukaze cislo 1035 mBar. To se pak tezko hleda chyba.

Zavada byla v nalomene hadicce vedouci podtlak od vyvevy k solenoidum. Podtlak byl jen -0,2 Atm pod atmosferickym tlakem. Po oprave praskle hadicky je podtlak na -0,95 Atm. Turbo pak dava spravny tlak a auto opet jede jako drak.

MSF
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: P0246: Nizky tlak turba
PříspěvekNapsal: čtv 10. zář 2020 23:27:25 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:41:54
Příspěvky: 58
Bydliště: Vysočina
Ahoj Kájo, gratuluji k opravě. Docela mě zaráží ty naměřené hodnoty napětí na tlakovém čidle, očekával bych spíš napájení +5v, kostru a výstup něco mezi tím, ale nemám to potvrzený.
Snažím se svoji Xantii taky ještě udržet při životě, ale obávám se že koroze prahů nás pří nejbližší technické rozdělí...

_________________
kdysi jsem byl jk
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Obrázek
C5 Tourer 120kW 2.0 HDI 2013/10 Exclusive
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: P0246: Nizky tlak turba
PříspěvekNapsal: pát 11. zář 2020 8:10:15 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj Jardo,

taky jsem se divil, jaka napeti jsem nameril. Ocekaval jsem stejna napeti, jako pises Ty. Ale kdyz pri foukani do senzoru (pres hadicku) ukazovala Lexia uveritelne tlaky, tak senzor povazuji za OK. Mozna jsem hrot voltmetru blbe drzel na baterce :-)

Drzim Ti palce s Tvou Xantii na STK. Ja jsem uz asi pred 10 lety snad dokonce na zaklade Tvych fotek rozrezane tmavomodre Xantie usoudil, ze bude vhodne do prahu navrtat diry pres sroub zadnich bezp. pasu a temi to vystrikat. Nebylo to reseni, ktere by vyresilo problem, ale prozatim ho vyrazne zpomalilo. Vlevo se mi zacinaji teprve delat puchyrky. Tak at mas rozumneho technika na STK!

Zdravim do CR
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz