Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1.8 8V 74KW r.v.96 - Únik oleje přes vrchní nalévací víčko
Právě je úte 26. lis 2024 1:17:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 13:12:30 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Zdravím,nikde jsem nic nenešel tak to asi nebude tak časté:

Pouze po velice rychlé jízdě a hnaní do vysokých otáček mi to vytlačí olej přes nalévací víčko.
Zkoušel jsem profouknout odvětrávací hadici klikovky a šlo to,trochu byl cítit odpor ale ne tak silný.
Auto mám na lpg a má najeto 310tis.Těsnění pod hlavou,gufera už jsou udělané.Taky to může mít najeto více,to už se nedozvím.

Kde může být problém?
Potřebuji to rychle vyřešit s autem jezdím do práce.


Naposledy upravil tiem dne čtv 06. bře 2014 22:46:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 19:39:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
a mas na tom vicku nejake gumove tesneni, ono jak to pod hlavou strika muze to proste letet ven kvuli netesnosti

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 22:18:40 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
O tom už jsem taky přemýšlel,tuším že tam gumové těsnění není,podívám se.Je to ale nepravděpodobné že by to bylo kvůly toho víčka.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16. bře 2014 15:20:54 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Nikoho nic nenapadá?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01. bře 2015 19:18:19 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vyčistil jsem "Y" hadici která odvětrává klikovku.Byla sice ještě průchozí ale zacpaná žlutým svinstvem.
Uvidím co to udělá,je možné že jsou ještě ucpané kanálky někde u hlavy?Popř.pomůže nějaký průplach?
Na olejové víčko mi to házelo nějaký bílý šlem a to je mi divné :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2015 19:15:28 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 114
Bydliště: Jindřichův Hradec
Úspěch-po roce jsi přišel čím by to eventuálně mohlo být!! Pročisti komplet odvětrání motoru.Zřejmě jezdí jen krátké zimní trasy kdy se motor (olej ) pořádně neprohřeje a ten bílý a žlutý šlem je emulze par vody a oleje!Pokud se pak totálně tímto sjrajtem ucpe odvětrání,tak ti vzniknuvší přetlak v motoru vytlačí měrku olej a olej skrz ni vyhází ven!!!!
Jen pro upřesnění totéž se stává i na jiných modelech jiných značek (např fóbie I - 1,4i16V výkon nwn)

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2015 20:43:39 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
No,nepřišel jsem na to po roce!Normálně to profouknout šlo a bylo to ok.Do nedávna jsem skutečně krátké zimní trasy jezdil takže jsem propláchnul všechny hadice.
Mě hlavně zajímá jestli to může být ucpané někde uvnitř a jestli použít proplachový olej a jak dlouho s ním jezdit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14. bře 2015 18:53:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Na proplachovací olej určitě nejezdit!!! V ohřátém motoru ho nechat klapat maximálně 3 minuty. Samozřejmostí je na to propláchnutí vyměnit filtr a po vypuštění a nalití normálního oleje zas. ;-) Proplachovací olej je dost řídký a zvlášť u starších a vyběhanějších motorů neudělá dostatečně silný olejový film (spíš původní ještě "smývá") a když rozpustí hodně úsad a tyto se dostanou k mazaným místům, můžeš motor i přidřít.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 14:08:25 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Konečně pořádná rada!Děkuji ;)

Michal


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 0:09:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Pokud by byl motor hodně zanesený, doporučil bych Ti zkrátit i výměnu oleje a místo 10tis na běžný olej udělat 5tis. a znovu propláchnout... Za sebe ale nejsem moc příznivcem proplachovacích olejů, motor dostává dost zahulit, právě tím, že je řídký a hůř maže. Jsem spíš pro to dát nějaký olej s více aditivy, tzn.dle normy API, ACEA "zatížitelnější" olej, na 1000 - 2000 km, motor samozřejmě nehonit, aby nebyl pod velkou zátěží (což neznamená jen vysoké otáčky, ale především zatížení motoru na 100%, tzn. třeba podtáčení taky není úplně košer), aby byl dostatečně prohřátý a pak dát normální náplň na zkrácený interval... Sice to vyjde o něco dráž, ale motor tolik netrpí...

Když tak něco o normách API/ACEA. ;)

Kód:
http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 17:50:28 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Děkuji:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17. bře 2015 19:03:59 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 114
Bydliště: Jindřichův Hradec
Ten proplach je v podstatě na nic-propláchne Ti to sice mazací soustavu od vany přes olej.čerpadlo až nevím co vše!!ALE pozor-ty odvětrání motoru NE!!!dle mne je zbytečné dělat proplach motoru spíš dej jen lepší či jen předepsaný olej a zkrať výměnu místo deseti na 5-7,5 tkm. Jinak pokud bys prohledal nejen toto fórum ale všechna fóra co se týkají PSA-tak si bys nemusel vznášet tento dotaz!

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2015 9:20:53 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Neprocházel jsem jen toto forum,všady se píše jen o Y hadici.Např.si ještě nevím rady s kolísáním otáček pouze za tepla.
krokáč,čidla teploty vody nové lambda taky,svíce,klapka vzduchu vyčištěná.
Opět se všady píše o krokáči či čidlech nic víc.Je tam ještě čidlo teploty nasávaného vzduchu,snímač otáček,snímač polohy škrtící klapy a
bůh ví co ještě.Ono taky něco najít je problém,je v tom totální bordel,některé odkazy jsou již nefunkční a ve zbytku se nedá vyznat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 18. bře 2015 18:34:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Stejný problém jsem měl na své bývalé 1,6i a za celé tři roky se mi to nepovedlo vyřešit, to kolísání otáček... Měl jsem druhou Xa na díly, povyměňoval jsem na autě snad vše, všechno proměřil, nepovedlo se to vyřešit... Akorát problém vždy na chvíli zmizel, když jsem vyměnil nějakou součástku, ale po čase se objevil zas, ale s menší intenzitou. Je fakt, že kvůli něčemu jinému (ruplé svody, které se mi nechtělo odšroubovávat od hlavy, abych neutrhal svorníky, klepající pístní čep atd.), ale měnil jsem i motor, mechanicky ho seřídil, jak má být... Jo, úplně (asi na půl roku, což byla nejdelší doba, co to nedělalo) se mi to povedlo výměnou ECU, ale s tou to zas žralo jak protržený (místo mých obvyklých 7 - 8 litrů/100km ve městě na 12L/100km) a stejně to začalo po tom půl roce zase dělat... Jediný, co jsem neměnil byla kompletní elektroinstalace v motoru a je trochu možný, že i tam byl zakopaný pes... Zapalování a příprava směsi Magnetti Marelli Jetronic. ;)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz