Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=75&t=2343 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | michal88 [ ned 14. lis 2010 21:31:29 ] |
Předmět příspěvku: | 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
Ahoj lidi, Mám 1,6i/65 kW BFZ a mám takový "malý" problém. Mé auto je roku 93. Bohužel už podruhé praskla hlava (nevím jak je možno, za studena nevytáčím, vody mívám dostatek), odcházela spojka a byly ruplé svody, tak jsem se na to vykašlal a protože jsem měl doma ještě jeden motor 1,6i/65 kW BFZ ale z roku 95 (rok a půl stál) a tak jsem se rozhodl tam dát. Dohodl jsem si dílnu se zdviží a za čtyři dny jsem to měl sám hotové. Vyměnil rozvody, lambdu, olej... Převodovku nechal původní z 93, protože byla zdravá a dobrá. Jenže... Jsem si tou výměnou nasral do bot. Auto nejede, hlavně, když je studené a někde dojíždím ke křižovatce, tak i chcípne... Ono při stání stačí sešlápnout lehce plyn a pustit a pokud je studená, chcípne. Pokud je už zahřátá, tak klesnou otáčky někdy na 600, v lepším případě na 750 otáček a vypadá to, jako by motor šel na tři válce. Při zahřátí také o trochu lépe táhne, ale stejně je to naprostá tragedie. Už fakt nevím co s tím... Měl jsem to na diagnostice, tam zjistili, že přo volnoběhu tam je předstih 20° a v otáčkách cca 40 - 60° což je šíleně moc. Zkoušel jsem vyměnit (mám doma skoro kompletní auto) ŘJ, zkoušel jsem změřit tlaky (9 - 9,5 - 9,6 - 10), 3x jsem zkoušel přenastavovat řemen(tlaky a tohle dřív, než to bylo na diagnostice), měnil jsem podtlakové čidlo, zkoušel jsem čidlo teploty vody, hallův snímač, palivové čerpadlo (měřil jsem i tlak - cca 2,2 baru), zkoušel proměřovat kabely po mot. prostoru - tam jsem toho moc nezjistil), zkoušel vytahovat vstřiky, zda-li to nejsou, vyměnil cívku, kabely, svíčky... Měl jsem to na emisích a zjistili strašně moc HC, tedy uhlovodíků a že to je nespálený benzin ve výfuku... Lambdu jsem tam vrátil zpět, protože ta nová byla univerzální... Stejně nic... Někdo mi říkal, zda-li nemůže dělat to, že jsou jiné setrváky, ale nejsem si jist, zda-li by Citroëňáci dělali pro jiný rok jiný setrvák a ne a ne to nikde zjistit. Asi se do toho budu muset podívat. Alespoň na něco jsem přišel. Auto začalo po cca 5 kilometrech jízdy s novým motorem i střílet do výfuku a škubat a přišel jsem na to, že mi přes to plastové sání šla voda do sání. To jsem přetěsnil, ale bohužel to chcípání ani netáhnutí jsem nezlikvidoval. Pouze to škubání a střílení... Prosím o pomoc. Už nevím co s tím... |
Autor: | zhrado [ ned 14. lis 2010 23:41:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
A vyfuk je ok? Tlak v sani na volnobeh? Sviecky? Benzin tam nieje daky zly? |
Autor: | michal88 [ pon 15. lis 2010 1:46:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
Výfuk byl přetěsňován při výměně motoru, střední a koncový díl jsou dva roky nové a stále jsou jako nové - tedy rozhodně bez děr nebo bez toho, že by v nejbližší době díry vznikly. Svíčky 4-elektrodové Beru, úplně nové. Na předchozím motoru tento typ svíček naběhal 30 tisíc kilometrů bez nejmenšího problému. Zkoušel jsem i měnit za nové jednobodky a nic. Benzin tankuji od jedné čerpačky stále stejný, tedy i takový, jaký jsem tankoval do starého motoru a se kterým to jezdilo velice dobře, tedy žádná sr-jda ale o prémiové palivo se nejedná... Tlak v sání? Nevím přesně co teď myslíš. Sání přicpané není, kromě prvního dílu sání (plastová trubka pod levé světlo - jen tato 1/3 chybí) jej mám kompletní, na vzduchovém filtru je najeto cca 5 tisíc, tak jsem jej neměnil za nový, ale auto rozhodně v extra prašném prostředí nejezdí. Jinak, když jsem ty motory přeškubával, na nový motor jsem dal veškeré věci, které před tím na původním motoru fungovaly. Tedy cívku, kabely, čidla, sání i se vstřiky... Tedy pak jsem některé výše popsané věci zkusil vyměnit, zda-li to nejsou ty vadné součástky. Ale nejsou. Tedy jestli není chyba přímo na motoru. To se mi ale nezdá, protože rozvody mám seštelovány dobře, tlaky motor má, olej nežere (najeto při testech cca 700 km)... |
Autor: | zhrado [ pon 15. lis 2010 23:12:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
myslel som ci nemas ten vyfuk zapchaty. napr katalyzator alebo co.. a tlak v sani som myslel pozriet na diagnostike hodnotu tlaku v sani na volnobeh. kolko ukazuje polohu klapky na volnobeh? a zotrvacnik.. ak mas nahodou inak robene ozubenie pre snimac otacok MOHLO by to robit zlotu.. |
Autor: | michal88 [ úte 16. lis 2010 17:59:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
Což, že by byl výfuk ucpaný, to spíš ne. Katík je tedy ale stále originál. Vždyť to do poslední chvíle se starým motorem docela obstojně jezdilo. Škrtící klapku to ukazuje "zavřeno" i na diagnostice a po otevření přejde na "otevřeno." Mám za to, že tlak vzduchu to na té diagnostice neukázalo nebo si tu hodnotu už nepamatuji. Každopádně, až budu mít více času, shodím převodovku a kouknu se, jestli není setrvák jinak aretován a tím i rozhozený hallův snímač. Pokud ano, porovnám převodovky a pokud opravdu budou jiné (koukat na jednu v autě a jednu v garáži není optimální pro kontrolu "stejnosti"), vyměním buď jen tu, nebo vyměním setrvák a nebo holt nechám znovu svařit palici (jestli to půjde) a strčím tam ten původní motor s novým přítlačákem a lamelou... |
Autor: | mevi [ úte 12. črc 2011 22:09:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
ahoj tak co už jsi to vyřešil? neni tu napsane jak jsi dopadl ale uz je to nakej cas... jinak pokud ne co takhle MAP senzor? zapojil si ho? teda hlavne tu hadicku do nej ja na to jednou zapomel a motor se houpal a klesaly otacky dokud nechcipnul. |
Autor: | kapitán [ čtv 14. črc 2011 19:23:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
Převodovka to dělat nemůže.To spíše ten setrvačník,ale ten není součást převodovky ale motoru i když na ten se dostaneš po odmontění právě převodovky. |
Autor: | michal88 [ pát 15. črc 2011 18:11:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
Tak jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem zkontroloval ventilové vůle. Zdá se to jako 3,14čovina, je fakt, že by mě nenapadlo to dělat a taky ze spousty odborných úst mi bylo sděleno, že to dělat nemůže. Nakonec jsem je proměřil a byly malé (mají být na sání 0,20 mm +-0,05 a výfuk 0,40 +- 0,05). Na sání byly vůle zdravé, na výfuku jsem měl tam problém nacpat 0,1 mm listovou měrku. Pak jsem si přečetl, že tohle dělalo, když motor jezdí na LPG (vypalují se ventilová sedla) a koneckonců, tento motor nejspíš na LPG jezdil (kupoval jsem před tím celé auto s tím, že LPG z toho bylo už vyndané). Takže jsem zbrousil podložky pod hrnky na správnou hodnotu a motor šlape, jak za mlada. |
Autor: | zhrado [ pát 15. črc 2011 19:25:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 1,6i a problém s chcípáním po výměně motoru |
šikovný |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |