Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1,4i 16V - problémy se studeným motorem
Právě je pát 07. čer 2024 4:08:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 31. říj 2011 12:27:30 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 8:58:51
Příspěvky: 23
PRO MĚ PROBLÉM VYŘEŠEN !!!
:lol:
Co se týká cukání a různých "dusivých" projevů motoru 1,4 65kW, mám ověřenou skutečnost - nyní již opakovaně - že po použití benzínu natankovaného částečně v Polsku u Shell nebo Orlen, a (divte se nebo ne) na Ukrajinské LukOil, se žádná z těchto závad neobjevuje.
Zarazilo mě to v létě, kdy jsem se vrátil z dovolené právě s takovou směsí benzínu a přikládal jsem to teplému počasí a náhodě. Teď jsem se vrátil opět z Ukrajiny a Polska, a při ranních teplotách kolem 2st.C rozjezdy úplně bez problémů. Pro informaci - u nás tankuji především v MAKRu, TESCu nebo BENZINĚ.
Takže si to přeberte sami.

_________________
AX 1,1 → Xsara 1,6 → C4 1,4 SX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 29. úno 2012 15:02:30 
Offline

Registrován: úte 10. lis 2009 16:36:43
Příspěvky: 104
Po diskuzi s technikem mi bylo řečeno toto. Dávkuje s největší pravděpodobnosí chudou směs. Doporučil mi přivézt auto do servisu nechat do druhého dne aby byl motor studený. Potom ho nastartujou a napíchnou na diagnostiku a upraví bohatost směsi aby se problém vyřešil. Cena 1000 - 1500,- Nejlépe auto přistavit když venku mrzne.

_________________
C4 SX Pack, 1,4
Golf 6 1,2 TSI
Berlingo 1,6 BHDI 100 XTR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 12:32:13 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
To s tou chudou směsí by odpovídalo, mám novou přední lambdu a před výměnou mi vyjeli výpis z diagnostiky kde byly v paměti závad kromě ní ještě chybové kódy P0170 (korekce paliva - porucha funkce) a P0171 (směs příliš chudá). Bohužel výměna lambdy akorát zhasnula kontrolku motoru a přidušení studeného motoru se děje pořád, podívám se na service.citroen.com kde je v placené dokumentaci zmíněn přímo tento případ s chybou P0170.

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 17:23:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7361
Bydliště: Kolín
myslis tuhle jo :D

Obrázek

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 11:00:14 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
jj a ještě tuhle:

Obrázek

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 09. bře 2012 11:08:14 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Přidávám zde 2 možné řešení cukání studeného motoru, pro mě dost nečekané:

1. Kolísání volnoběžných otáček;volnoběžné otáčky zůstávají "zaseknuté";propad otáček při rozjezdu/zhasnutí motoru;rozsvícení kontrolky diagnostiky:přítomnost kódu závady P0170 v paměti počítače řízení motoru (závada bohatosti směsi)

Obrázek

Obrázek

elektromagnetický ventil?!
--------------------------------
2. Rázy - propad otáček při akceleraci - nestabilní otáčky motoru při akceleraci a ustálené rychlosti a případně zhasnutí motoru - s rozsvícením nebo bez rozsvícení diagnostické kontrolky motoru

Obrázek

Obrázek

zasviněné sací potrubí ;)

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21. čer 2012 18:32:20 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Postupně se problémy zhoršily na situaci, kdy nastartuju studený motor, nechám ho běžet na volnoběh a po cca 15 vteřinách začne motor poškubávat a dusit se, jakoby jel na 3 válce. Po přidání plynu se někdy zadusí ještě víc a někdy se srovná na normální běh. Pomůže pouze vypnutí a nastartování znovu, poté již běží v pohodě, za jízdy naprosto bez problémů.

Po konzultaci s technikem doporučil klasicky tankovat lepší benzin, např. OMV 100 který neobsahuje biosložku, nebo koupit aditivum do benzínu na pročištění vstřiků. Lepší benzín měl vliv jenom na živější motor za jízdy, ale studený škubal stále. To samý směs naturalu 98 a STP injector cleaner. Následně jsem vyměnil vzduchový filtr a odmontoval a vyčistil škrticí klapku, poté jsem nechal na diagnostice nahrát autoadaptační hodnoty, SW motoru byl aktuální, takže tím to nebude. Po těchto zákrocích se situace nijak nezlepšila, pouze to odstranilo "díru v plynu" při řazení, motor táhne mnohem lépe a plynule, spotřeba nepřekročí 6,5 litru.

Fakt nevím čím to může být, tipuju buď načatý vstřikovač špatným palivem, nebo nějaké čidlo které se po opětovném nastartování dá do normálu.

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28. črc 2012 10:54:45 
Offline

Registrován: sob 28. črc 2012 10:39:20
Příspěvky: 10
Ano ja mam ten isty problem mam C4 16Vti 08-2008 rocnik. Do servisu sa vam neoplati ist tu chybu Vam neodstrania ja som mal uz 2krat prehraty software pomohlo to na par mesiacou, vymenil som nove sviecky dal som Bosch tiez nepomohlo. Tankujem na Shell aj tak nic dal som skrtiacu klapku tiez nic. Proste je to vada tychto aut, auto nema palivovy filter co tiez ma zasluhu na tejto vade. Proste stou chybou nespravite nic ja som kupil auto celkom nove a po 30000km mi to zacalo robit teraz mam 94600 skusal som vselico a stale to robi. V servise citroene mi povedali ze by mozno púomohlo vymenit "skrtiacu klapku" ale ta stoji 300eur a po 6 mesiacoch sa moze stat ze to bude robit zase. To bolo vyjadrenie mechanikou v citroene. Cize zaver je ten ked auto ide bez problemou ked sa uz nahreje tak neriesit to :D

_________________
Citroen C4 16Vti-88kw , 08-2008 rocnik :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11. zář 2012 18:12:55 
Offline

Registrován: úte 11. zář 2012 17:54:57
Příspěvky: 5
:shock: Ahoj,zdravím všechny,tak jak to tak čtu,tak asi ani nemá cenu se snažit tento problém vyřešit,protože začínám věřit tomu,že se takto tyto motory chovají(1,4i),aktuální SW nahraný,různé tipy paliva tak též,mám pocit,že ani znač.servis neví,prý vyzkoušet lambda sondu,ale co jsem četl,tak to snad ani nemá cenu,motor má najeto 48000,jinak po tomto uvítacím problému auto jezdí naprosto bez problémů,tak máte někdo dobrou radu co dál?,děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 12. zář 2012 10:22:36 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 8:58:51
Příspěvky: 23
mita píše:
PRO MĚ PROBLÉM VYŘEŠEN !!!
:lol:
Co se týká cukání a různých "dusivých" projevů motoru 1,4 65kW, mám ověřenou skutečnost - nyní již opakovaně - že po použití benzínu natankovaného částečně v Polsku u Shell nebo Orlen, a (divte se nebo ne) na Ukrajinské LukOil, se žádná z těchto závad neobjevuje.
Zarazilo mě to v létě, kdy jsem se vrátil z dovolené právě s takovou směsí benzínu a přikládal jsem to teplému počasí a náhodě. Teď jsem se vrátil opět z Ukrajiny a Polska, a při ranních teplotách kolem 2st.C rozjezdy úplně bez problémů. Pro informaci - u nás tankuji především v MAKRu, TESCu nebo BENZINĚ.
Takže si to přeberte sami.


Právě mám v nádrži opět "podovolenkovou" směs benzínu od LukOil z Ukrajiny a BP z Polska a užívám si krásně bezproblémového chodu studeného motoru. Tím chci jen říct, že se mi opět potvrdila moje zkušenost s (ne)kvalitou benzínu v ČR :(

_________________
AX 1,1 → Xsara 1,6 → C4 1,4 SX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2012 14:57:09 
Offline

Registrován: sob 30. led 2010 14:23:41
Příspěvky: 45
Mám to isté. Tu som našiel toto riešenie.

http://www.citroen-club.cz/forum-tema/c4-motor-chrchle-jak-stara-skodovka-22067?kols=4

...nakonec jsem zašel do značkového servisu a tam problém vyřešili. Vyčištění škrtící klapky a načtení poloh škrtící klapky do řídící jednotky (nebo tak něco). Od té doby žádné problémy. Vyřešeno na první pokus.

Neskúšal to niekto?

_________________
C4 1.4 Image v prevádzke od 4/2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 10:59:48 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Přináším další postřehy. V zimě, když auto dlouho stálo a motor byl studený, otáčky po nastartování vyskočily a držely se na cca 1200 otáčkách (jako by byl zaplý sytič), poté po chvíli rozjezdy bez problémů. Nyní jak je teplo, motor vždy studený nastartuje na cca 900 otáček a po chvíli začne škubat tak, že musím vypnout klíč a znovu nastartovat, poté se otáčky stále drží na 900 ale už neškube. Tipuju to na nějaké čidlo, když po opětovném startu je vše v pohodě a jízda bez problémů. Mám v plánu nový vzduchový filtr, svíčky jsou 20tkm staré, vyčistit škrticí klapku, zkusit aditivum do benzínu atd., budu informovat.

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10. čer 2013 18:25:59 
Offline

Registrován: úte 11. zář 2012 17:54:57
Příspěvky: 5
Aditivum vyzkoušeno,lepší benzin,ale stále cuká,stále cuká :x .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 15. čer 2013 20:57:08 
Offline

Registrován: stř 21. bře 2012 15:16:23
Příspěvky: 60
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zdravím všechny co poradí ;)

nastal u mně takový menší zvukový problém na motoru, při volnoběhu (cca 900 otáček) mi čas od času co si píská v motoru :(
je jedno jestli se studeným nebo zahřátým motorem, ale stačí přidat pár otáček a je po pískání :)
nemá někdo nápad co by to mohlo být?

Olej a filtry rok starý cca 6.000 km, celkem najeto 31.000 km

_________________
C4 5 dv.
motor : 1,4i 16V (ET)
výbava : Image (Sx VTR)
do provozu : 7/2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2013 16:53:33 
Offline

Registrován: čtv 19. lis 2009 15:02:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Kladno
Není to podobné jako tento zvuk?

http://www.youtube.com/watch?v=GWKu4JidMqk

to samé dělá u mě, občas po nastartování, jde to z oblasti klínového řemene. Jinak co se týče cukání: nový vzduchový filtr, aditivum, výměna oleje, pomohla pouze ke snížení spotřeby o cca 0,5 L a má to lepší zátah, ale cuká stále, stačí chvíli nechat stát a ještě zahřátý motor cuká stejně jak za studena. Pomalu to beru jako vlastnost.

_________________
C4 1,4 SX Pack 2008


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 137 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz