Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Postup vymeny spojky pri Xsare Picasso 2.0 HDI
Právě je pon 25. lis 2024 20:31:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 14. bře 2016 12:23:25 
Offline

Registrován: pon 20. kvě 2013 22:29:38
Příspěvky: 11
Postup vymeny spojky pri Xsare Picasso 2.0 HDI
Tu davam opis a pomocny popis svojho postupu. Nenesiem zodpovednost za skody ktore si sposobite, vymena je na vlastnu zodpovednost dotycneho ak sa na vymenu necitite, prenechajte to radsej servisu
Vymenu som robil doma pred barakom a trvala ca 4 hodinky a vymenu prevodovky som robil prvy krat.
-v kabine odklopime vodicove sedadlo ( podla typu picassa ) a dpojime baterku
-kym je auto na kolesach , povolit matky pravej a lavej prednej poloosi - len povolit
-dvihnut predok auta a demontovat obe predne kolesa, auto dobre zaistit proti padnutiu !!!! - radsej si to istite 2 x
-odpojit na pravom a lavom kolese spodny cap
-odsrobovat soferov umelohmotny podblatnik- nemusis ho dat dole, len aby si ho vedel dat pokom a nezavadzal ti.
-odskrutkovat poloosy z oboch kolies ( u mna gola 36mm )
-ked su matky z oboch poloos dole, taktiez sroby na spodnych capoch su na oboch kolesach vysrobovane- vytiahnut obe poloosi za naboja kolesa - nevytahovat ich z prevodovky
-demontovat spodny kryt motora
-na spodku prevodovky je vypustaci srob na prevodovy olej ,podlozit misku pod prevodovku a olej vypustit.Ked je olej uplnne vypusteny nasadit naspat matku a dobre dotiahnut
-vytiahnut lavu-kratsiu poloos z prevodovky.
-prava poloos je dlhsia a v strede je uchytena este v lozisku. Toto lozisko ma obal kde vidno dva trcajuce sroby s matkami - dost dlhe, matky hodne povolit (tusim 11mm kluc )az kym sa srob nezacne pretacat. Su to take haciky ktore pritahuju lozisko poloosy. Pootocenim tych srobov uvolnime pritiahnute lozisko poloosy a teraz vieme vytiahnut aj pravu poloos.
- Prava poloos ktoru sme prave dali dole ide do domceka s guferom-tesnenim do ktoreho vedie kabel. Tento domcek drzia 3 sroby- odsrobovat, kabel odpojit, najlepsie to gumene gufero vymenit a cele to dat bokom.
-ideme na motorovy priestor- odsrobovat 4 sroby vzduchoveho filtra, na sani je napojeny maf sensor- ten odpojit a cele sanie vytiahnut - je to kryt filtra s asi 50 cm hadicou. Taktiez vybrat spodnu cast vzduchoveho filtra- je len nasunuty na drziaku . vsetko dat bokom. Taktiez dat dole plechovy drziak na ktorom bol nasunuty drziak vzduchoveho filtra
-odsrobovat plusove poly z dalsieho drziaku a drziak tiez odsrobovat. Na tomto drziaku je modra kablova spojka- dat dole, popripade rozpojit a dat bokom, taktiez odsrobovat riadiacu jednotku z drziaku. Vsetky kable dat bokom aby sme mali dobry pristup k prevodovke
-na prevodovke samotnej su este z vrchu tri nacvaknute kable( zeleny, sivy,cierny ) tieto odcvaknut , taktiez odmontovat kostrove kable z prevodovky, vsetko dat bokom, aby to nezavadzalo.
-vzadu, medzi kasnou a prevodovkou su tiahla prevodovky - dva cierne- zatlacit ich hlavicku a odkvacit a jeden kovovy, ten tiez odkvacit. Tieto tiahla su napojedne na drziaku , ktory je prisrobovany o prevodovku z vrchu troma 13mm srobami a zo spodku jednou matkou- odsrobovat ich . Drziak s tiahlami dat co najviac bokom, aby nezavadzal.
-medzi chladicom a prevodovkou je starter- demontovat - drzia ho tri imbusove sroby, odsrobovat a starter dat bokom, nemusis sa odpajat od kablov, len aby nezavadzal
-medzi chladicom a prevodovkou je spojkovy valcek, drziaho dva imbusove sroby, odsrobovat a valcek s piestom dat bokom aby nezavadzal
---Teraz sa vieme dostat k prevodovke--
-prevodovku odsrobujeme- drzi ju asi 5 x 16mm srobov ( z vrchu a bokov ) a na spodku 2x 13mm sroby ktore drzia taky plech s trubkami. Po odsrobovani by padnut prevodovka nemala, nakolko ju drzia vodiace tycky a z vrchu samotny silentblok prevodovky
Zobral som tazne lano , obtocil som s nim prevodovku a zakvacil som ho na drziak silentbloku prevodovky. Motor som nijak nefixoval- i ked na skodu by to nebolo.
-teraz odsrobovat srob zo silentbloku prevodovky. Rob to pomaly a opatrne. Teraz prevodovku drzi uz len lano a vodiace koliky prevodovky.
-uchop pevne lano s prevodovkou , odkvac ho z drziaku silentbloku a opatrne oddel prevodovku od motora. motor ti padne trochu dole no neni to ziadna tragedia.
snaz sa stale drzat pevne lano a prevodovku poloz na napravnicu. Ked prevodovku pootocis, vies ju polozit na zem a bokom vytiahnut uplnne von.
-demontuj 6x torxovimi srobami pritlacny tanier zo zotrvacnika. Ak vies,zozen si nove sroby
-vsetko odmastni ,osad novu spojku, novy pritlacny tanier, ak mas - nove sroby. spojku fixuj kolikom do zotrvacnika. Postupne prisrobuj pritlacny tanier- dotahuj vzdy do kriza- ako koleso. odkontroluj, ci ti cedi pritlacny tanier vo vodiacich kolikoch ak je vsetko v poriadku - silou dotiahnu do kriza pritlacny tanier.
-z prevodovky vypac srobovakom druhe gufero ( tesnenie ) poloosi a daj tam nove- doklepni gumenym kladivom, alebo kladivom , ale cez nejaku dosticku, nie priamo po gufere
-vymen lozicko spojky, hriadel jemne namaz , taktiez namaz kolik na ktorom je vidlicka dvihajuca spojkove lozisko.
-mozes montovat naspat prevodovku opacnym postupom ako pri demontazi. Pravym kolesom prevodovku pod auto, pootocit , lanom vytiahnut na miesto a nasunut na zotrvacnik a do vodiacich tyciek. Nasrobovat 16mm sroby prevodovky, 3 x sroby startera, 2 x spodny srob s plechom a trubkami.Vsetko poriadne podotahovat.
Nasrobovat naspat domcek poloosi s cidlom a novym guferom na prevodovku. Pozor, v tom domceku je umelohmotny zavitovy valec, ktory mohol vypadnut, len ho spravne osadit a cele to nasrobovat na prevodovku- nacvaknut naspat cidlo.Prevodovku naspat osadit do silentbloku, dotaihnut. 3 x cidla ( zelene, sive cierne ) nacvaknut, nasrobovat spojkovy valcek , drziak s tiahlami - tiahla naspat nacvaknut a nahodit naspat vsetko, co sme demontovali. Nahodit naspat obe poloosi, tu dlhsiu este pritiahnut hacikovymi srobami.Osadit poloosi do nabojov, prisrobovat ich. Prisrobovat naspat vykvacene spodne ramena. Od soverovej strany- v blatniku vidno koniec prevodovky - je tam viditelnych asi 8 srobov z coho je jeden vacsi ako ostatne- cez tento otvor sa napusta prevodovka ca 1.8 litrom prevodovkovym olejom. Cize srob dole, a cez hadicku a lievik vliat dnu olej kym nezacne vytekat. Ked zacne vytekat- nasrobovat srob a dobre dotiahnut. Nahodit naspat podblatnik, dat kolesa naspat a postavot auto na vlastne kolesa.
Dotiahnut kolesa do kriza a dotiahnut silou 36mm golou obe poloosi. Napojit naspat baterku , nastartovat a tesit sa z usetrenych penazi a dobre vykonanej prace.
Hadam tento postup niekomu pomoze, ak je otazka, kludne mi napiste.
Laci


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz