Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Startovací proud Xsara break
Právě je ned 24. lis 2024 21:20:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2014 20:34:45 
Offline

Registrován: ned 20. črc 2014 20:31:17
Příspěvky: 5
Dobrý den,muže mi někdo prosím zdělit kolik amper odebírá z akumulátoru citroen Xsara Break 1.9
při startování?Děkuji všem za odpověď


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2014 20:48:12 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ahoj, to auto mám, ale tuhle odpověď neznám, nikdy jsem to nezjišťoval/neměřil. Baterii jsem dával novou 74Ah. Nechceš nám sdělit, co máš za problém?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: ned 20. črc 2014 20:56:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
Startovací proud

startovací proud udává, kolik Ampér je schopna baterie dodat krátkodobě při startování vozidla. Obecně benzínovým motorům stačí nižší startovací proud, dieselové jsou náročnější. Také záleží na tom, kolik má auto na palubě spotřebičů. Baterie totiž musí zvládnout nejen roztočit a nastartovat motor, ale také napájet další spotřebiče ve voziddle. Kupříkladu Felicie s benzínovým motorem a jedním rádiem vystačí bohatě se startovacím proudem kolem 400A, tak nějaký luxusnější dieselový vůz, který má na palubě autorádio, immobilizér, alarm, centrální zamykání a další spotřebiče, potřebuje startovací proud vyšší (většinou 640A a vyšší).

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 12:33:46 
Offline

Registrován: ned 20. črc 2014 20:31:17
Příspěvky: 5
Díky za odpověd
To HonzaC:Jde o to že mojí přítelkyni na Xsaře odešla baterie a to na dost nevhodném místě.Na řadu tedy přišli startovací kabely.Bohužel tyto se mi zdáli dost tenké a moje podezření se potvrdilo.Starter se sice točil ale motor nechytil.Jde mi o to spočítat na základě startovacího proudu(jeho změření je nad mé technické možnosti,nemám dostatečně dimenzovaný bočník)a průřezu vodiče startovacích kabelů jaký je na nich ubytek napětí a případně je vyměnit za silnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 12:48:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vybita baterie se pomoci kabelu nejdrive "dobije" a pote se teprve pokousi startovat
ja nastartoval lagunu 1,8i kabelama z elektrikasskych zasob cca 2mm2 :-)

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 13:08:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
To asi ne. Nenabíjí se nejdřív vybitá baterie. To by startovací kabely ztrácely smysl. Vždyť se používají právě pro startování aut s vybitou baterií a vždycky to točí hned. Možná jen byl někde přechodový odpor a proto to netočilo dostatečně. Zaoxidovaný kontakty, slabý pérko na svorkách, nedostatečně přitisknutý svorky... Důvody můžou být různý. Možná i ty tenký kabely, ale to by se určitě zahřály. Teda pokud byla ta dobrá připojená baterie dost nabitá a dost silná. Ale určitě ne to, že byla baterka vybitá.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 14:38:22 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Věř Lukášovi, ví o čem je řeč. Je-li baterie prázdná, trvá to delší dobu, než pomocí kabelů nastartuješ. Nejdřív se ti ta vybitá baterie oživuje. Sice se ti to zdá nelogické, ale je to tak. Vše mám z vlastní zkušenosti.
Propoj auta kabelama, nastartuj, počkej 3 až 5 minut a zkus nastartovat druhé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 15:06:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
delam to tak vzdy nikdy sem nemusel trapit ani svoji ani vybitou baterii

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 18:06:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ano, vždycky startuju druhý neschopný auto se svým nastartovaným a nikdy jsem nečekal a hned to chytlo. Že by mě oživení druhý baterie mělo vycucnout tu moji, nebo dokonce sebrat tolik šťávy z mýho altíku, že by to nedokázalo naskočit, to se mi zdá fakt nepravděpodobný. Je teda pravda, že mám hodně výkonný altík, tak možná proto. Možná že nějaký slabší auto s mini altíkem může mít problémy, když má natočit něco většího. Já osobně jsem se s tím ještě nesetkal. A používat startovací kabely bez nastartovanýho auta, to snad nikdo proboha nedělá.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 18:39:15 
Offline

Registrován: ned 20. črc 2014 20:31:17
Příspěvky: 5
Co se týče startovacích kabelu tak výsledky výpočtu vypadají takto:moje kabely mají pruřez cca 20mm2,délka jednoho 3 metry,výsledný odpor obou je 0.00576R.Při startovacím proudu 600A je ubytek napětí 3.4V,tedy při napětí akumulátoru 13 voltů se na startér a celou palubní siť dostane jen 9.6V.V mém případě byl akumulátor uplně v háji,veškerá energie šla přes kabely.Takže je asi viceméně jasno proč to nenaskočilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: pon 21. črc 2014 18:41:41 
Offline

Registrován: ned 20. črc 2014 20:31:17
Příspěvky: 5
A co se týče dobíjení aku z druhého auta tak to jsme zkoušeli,nicméně až doma jsem zjistil že baterie je uplně v háji.Už nejde ani dobít.Prostě odešla den ze dne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: úte 22. črc 2014 10:08:53 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Baterii na Xsaře jsem měnil před měsícem. Dal jsem tam tu 74Ah. A celá situace pribíhala tak, že jsem odpoledne sedl do auta na startoval a dojel domů. Tam jsem jen potřeboval něco vzít, takže jsem chcípl auto, došel do bytu, zpátky sedl do auta otočil klíčem a ocvalo se jenom "br..." motor se ani nepootočil. Všecko zhaslo a baterie totálně KO. Druhé auto jsem měl na chatě, takže jsem vzal startovací kabely a testovací baterii 32Ah z kumbálu. Jak jsem montoval kabely, dojel soused s C5. Jak mne viděl jak tam cvičím s kabelama, ochotně přistavil čumák své C5 a připojili jem to na jeho baterku. Podotýkám mám kabely z kaufu = tenké, psaný pořenos 200A, moje baterii totálně KO. Chytlo po nažhavení hned na brk. Je fakt, že motor byl ještě teplý, protože to celé trvalo asi jen 30 minut.

Na závěr napíšu co si myslím. Podle mne pokud
- ti motor točí,
- jde nafta
- fungují svíčky
- nemáš ztrátu komprese ve válcích
- nemáš ucpaný palivový filtr (jde nafta)

Tak tyhle motory musejí chytnout na brk.

Pokud ti teda ta baterie točí, zkontroluj nebo nech zkontrolovat svíčky a palivový filltr. Pokud budou OK, tak tlaky na válcích.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: stř 23. črc 2014 11:33:51 
Offline

Registrován: ned 20. črc 2014 20:31:17
Příspěvky: 5
To beru,jestli je nějaká z tebou popsaných částí v nepořádku tak to startovat nebude.Ale hned co jsem vyměnil baterii za kamaradem dovezenou nabitou 74 tak to nastartovalo napoprvé jako by se před tím nic nedělo.A od te doby to šlape.Tak nevím


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovací proud Xsara break
PříspěvekNapsal: stř 23. črc 2014 12:02:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nejspíš ty kontakty na baterii. Očistit nožíkem, ne smirkem, a svorky dotahovat tak, aby opravdu seděly. Jinak se to za chvíli zase vrátí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz