Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=10005
Stránka 1 z 1

Autor:  Sprtos [ stř 09. lis 2016 0:09:50 ]
Předmět příspěvku:  Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Cafte vsetci

Ako slepe kura som sa nahodou dostal k aplikacii, ktorou si viete paradne pozriet ako funguje fap filter, ako sa spusta regeneracia a rovnako ziskat mnoho zaujimavych dat priamo z ECU Vasho auta. Co k tomu potrebujete?
Stiahnut si z AMAZON platenu aplikaciu FAPLITE (stoji cca. 10EUR) a hardver, ktory zapojite do diagnostickej zasuvky Vasho auta napr. ELM 327...niektore lacne klony z ciny nefunguju...ja pouzivam VGATE iCar3... a ako to cele funguje?
Tu je link na youtube video...chlapi,ktory ten softver spravili su JEDNICKY!!! PS: Nie vsetky ECU tento softver podporuje, ale kazdym updatom je ich viac a viac. Vztahuje sa to len na vozidla koncernu PEUGEOT/CITROEN. Snad Vam to pomoze :)

https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk&t=25s

Autor:  robru [ čtv 10. lis 2016 12:23:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Zdravím, nainstaloval jsem si taktéž tuto aplikaci.Neexistuje někde manuál k prográmku-k měřeným hodnotám? Zvláště mě zajímají hodnoty TurboGeomInstr a TurboVarGeom. Standardně jsou v červených číslech v hodnotách okolo 95%.
Zkoumám už totiž delší dobu nestandardní chování motoru mého Berlinga 1,6HDi (najeto 26000,ještě v záruce).Snažím se vypátrat problém, který neumí najít v servise.
ELM mi ukazuje vadu EGR , na diagnostice v servise ne - nebo to neumí (nechtějí)rozpoznat. Vůz normálně jede, žádné chyby, jen když např. dojížím ke křižovatce,sundám nohu z plynu a potom chci akcelerovat tak nic, jako bych nešlápl na plyn. Auto nereaguje a když tak jde do otáček pomalu jako bez výkonu.
V otáčkách nad 2000 je to v pohodě. Předpokládám, že vada v EGR bude a že to může souviset i regenerací, protože docela často se spoští ventilátor u i studeného auta a slyším dunivý zvuk , jako při děravém výfuku. Zatím pátrám, než se pustím do demontáže a kontroly EGR. Díky za každou informaci.

Autor:  Sprtos [ pon 14. lis 2016 15:07:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Neviem o ziadnom manuale k tomuto programu...co sa turba a akychkolvek hodnot tyka je mozne v tomto programe zadat tzv.logovanie, pri ktorom za vsetky data zaznamenavaju napr. v sekundovych intervalcoch a daju sa krasne zobrazit v grafe kde vidime ake su pozadovane a ake realne hodnoty.Co sa regeneracie fap filtra tyka, vsetky potrebne udaje o regeneracii su dostupne len v platenej verzii tohto programu, ktora sa da zial nainstalovat len cez Amazon app store.Vo fuul verzii funguje tato aplikacia super.Chlapik na nu dava velmi casto aktualizacie.Este k regeneracii fap....ten dunivy zvuk je v pohode a interval regeneracie je zavisli len od toho kde sa jazdi a ako sa jazdi....ja napr. jazdim mesto minimalne, vacsinoy cesty do 30km a regeneracie mi prebiehaju zhruba po 600 az 700 kilometroch.Ten kto jazdi v meste moze mat regeneraciu aj po 200-300 km, ale ako je zname diesel s filtrom pevnych castic do mesta vhidny nie je :)

Autor:  Sprtos [ pon 14. lis 2016 15:12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Este k tomu ELM 327. Bral by som poruchu, ktoru Vam toto zariadenie na EGR zobrazuje s tazkou rezervou. ELM 327 nie je diagnosticke zariadenie pre auta koncernu Peugeot/Citroen, je to len mala pomocka, s ktorou vela neporiesite :)

Autor:  Sprtos [ pon 14. lis 2016 15:17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Ests k spravaniu Vasho auta....na to,aby 1,6 Hdi malo vykon potrebuje otacky, ktore prebudia turbo...plny krutiaci moment mate az pri 1750 otackach...ak slialnete na plyn pri cca 1200 otackach je logicke ze auto akoby nereagovalo,pretoze mu chyba krutiaci moment a vykon...

Autor:  Sprtos [ pon 14. lis 2016 15:21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

A uz posledna vec...ak mate auto v zaruke a mate naozaj pocit, ze auto ma nejaky problem, tak na nom nic nerieste, ale bombardujte autorizovany servis...ak si s tym nevedia poradit vyhladajte iny..mate zaruku tak ju vyuzite.

Autor:  robru [ pon 14. lis 2016 15:25:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Aplikaci FAp jsem si pořídil placenou, už jsem s tím i naučil. Dokonce je tam test EGR, samozřejmě O.K. ELM je sice hračka, pořídil jsem si dvě rozdílné vezre a zkoušel jsem i na jiném Berlingu, kde chyba EGR nehlásí. Takže něco špatně na tom bude. To, že auta s FAP do města moc nepatří je jasné, ale žádný prodejce se tím nechlubí.
Předcházející Berlingo bez FAP bylo naprosto bez problémů, měl jsem vůz pět let a 85000 km jsem najezdil z 70% ve městě. Dnes lituji, že jsem se ho prodal(ač velmi dobře) a nynější majitel je určitě spokojen.
Problémy s regenerací a EGR jsou i u jiných vozů. Servisák , který mi opravuje mondeo má z nových motorů také velké starosti. Bohužel taková je doba, a pokud ještě někdy bude nové auto, tak již asi benzín..

Autor:  robru [ pon 14. lis 2016 15:38:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Už jsem s vozidle navštívil dva autorizované servisy na Ostravsku-raději nejmenuji. Pokud jim to nevykazuje chybu, nepohnu s nimi.Měl jsem problém vyreklamovat i nefunkční zpětné zrcátko.
Kdyby to dělalo od začátku, tak bych to neřešil. Chyba se však objevila nejednou loni v létě, když byly vedra. Popojížděl jsem s autem a najednou se po sešlápnutí objedvila mrtvá "díra". Najeto v té době cca 6000 km.
Už jsem se s tím naučil jezdit, klasika, když vím, že budu potřebovat rychle akcelerovat, vyřadit, a jako za mlada se stejšnem, meziplyn a pryč.
Ale budu pátrat, třeba se s tím poperu. Začnu kontrolou všech hadic, spojů a kouknu i na EGR. Jednu věc jsem zde neuvedl, je slyšet i slaboučký pískot při větší zátěži, někdy kolem 2000- 2500 otáček, jako by někde utíkal vzduch-ale není to klasicé pískání vadného turba, s tím mám již bohaté zkušenosti z předchozích vozidel.

Autor:  Sprtos [ pon 14. lis 2016 21:38:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nieco o FAP filtroch a inych zaujimavych veciach

Ak originalna diagnostika ziadnu chybu nenajde tak tam chyba jednoducho nie je.To ale neznamena, ze tam naozaj nejaky problem nie je...ja by som nevylucil nic,ani turbo...sikovny mechanik nemoze riesit problem systemom pokus-omyl...musi auto spravne diagnostikovat a urcit problem. Este raz Vam ale zopakujem, pokial mate auto v zaruke a ste si 100% isty zavadou tak to rieste surovo cez autorizovany servis...ked Vas odbijaju tak sa odbit nedajte...nech Vam vsetko co spravia daju na papier...dajte sa im previezt na aute nech vidia kde je problem...nesmiete sa dat odbit,lebo je to Vase pravo...a k tym dieslom...su zatracovane nepravom...vyzaduju si specificky pristup...tankovat kvalitne palivo, nepodtacat, vyuzivat aj cervene pasmo otacok,pravidelne menit olej, nevyuzivat ho iba ako auto fo mests atd....mozem Vas ubezpecit ze vela dnesnych benzinovych motorov su z hladiska spolahlivosti na yo horsie ako diesle...napr. motory Tsi koncernu VW. A tiez Vas mozem ubezpecit, ze dnesne motory Hdi su tym najlepsim co sa da na trhu zohnat...a mimochodom Fap filter a jeho regeneracia...to ma zo vsetkych automobiliek najviac premakane koncern Peugeot/Citroen...a zaroven aj pripadna vymena,ci vycistenie Fap filtre jedno z najlacnejsich v porovnani s inymi automobilkami...ja mam na svojom 1,6 hdi zatial najazdenych 60 000 km a bez poruchy.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/