Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Ako spravne zabehnut nove auto - 1.6HDi 90
Právě je pát 22. lis 2024 6:16:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 16:01:23 
Offline

Registrován: pon 07. říj 2013 15:53:23
Příspěvky: 2
Zdravim, chcel by som poprosit o radu ako spravne zabehnut nove Berlingo 1.6HDi 90k.
Niekedy som pocul, ze je dobre pravidlo do 3000km jazdit do 3000 otacok ... a potom idealne pri 10.000km vymenit olej aj pred servisnym intervalom :)
dakujem,
T


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 16:23:52 
Offline

Registrován: úte 30. črc 2013 12:03:34
Příspěvky: 9
Jazdi úplne normálne ako jazdíš na inom aute,nepretáčaj,nepodtáčaj a vôbec sa s ním zbytočne nemazli. Tieto motory sa už nezabehávajú ako stará škodovka. Vyskúšaj s tým motorom jeho celý rozsah aby sa ti náhodou nestalo že ho budeš dva roky hladit a potom mu naložíš a zistíš že ti tečie nejaké tesnenie alebo praskne nejaká hadica a budeš mať akurát po záruke.

_________________
Berlingo XTR 1,6hdi 68kw r.v.2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 16:25:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vetsine motoru se ve vyrobni fabrice nalozi tak na prdel co nikdy nikdo v zivote na svem "novem" aute ani neudela

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 18:38:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jedna důležitá věc pro nováčka s HDi. Za studena moc nevytáčej. Prvních pár km je dobrý jet s otáčkama kolem 2.000 a ne víc. Dokud se nezahřeje olej, je turbo v nebezpečí.
Ten interval výměny oleje drž na 10.000 km pořád. I když už budeš mít najeto třeba 100.000 km. Palivový filtr se taky vyplatí měnit častěji. Ne později než po 30.000 km. A tankovat kvalitní naftu. Už to není traktor, kterej sežere i surovou ropu. Na palivo je HDi dost choulostivý a přidáním VIF můžeš pomoct vstřikům i čerpadlu.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 19:12:54 
Offline

Registrován: pon 07. říj 2013 15:53:23
Příspěvky: 2
diki za rady ... a tie aditiva sa ako casto maju pridavat do nafty ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 19:17:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
s kazdym tankovanim ?? podle mnozstvi natankovaneho paliva se pridavaji aditiva

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 19:31:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Pokud použiješ VIF, tak se dávkuje podle návodu 1 : 1000. To znamená "poldeci" na 50 l nafty. Jiný aditiva mají jiný dávkování. VIF je asi nejlacinější a nejpoužívanější aditivum, nejspíš proto, že je nejlepší a řeší všechny aspekty aditivace v jednom. Používá se zimní a letní, takže teď už je čas na koupení zimního. Ten je proti letnímu vylepšený o složku, která snižuje teplotu krystalizace parafinu v naftě při mrazech. Já používám zimní celoročně, protože jsem ho koupil 5l balení. Vyšlo mě to na polovinu ceny za balení v 0,5l plechovkách.
Nalévám ho do nádrže před tankováním. Tankuju pokud možno vždy prázdnou nádrž do plna a tak dávám 4 ne úplně plný odměrky na 60l nafty. Natankováním nafty se vše pěkně promíchá a spláchne z trubky a hrdla nádrže.
POZOR! Při nízkých teplotách je VIF ztuhlý a nedokáže se s naftou promíchat. Takže je dobrý mít ho někde doma v teple a nebo ho před tankováním nechat prohřát uvnitř vytopenýho auta během jízdy. Ztuhlý VIF zahřátím zase zřídne a neztrácí na kvalitě.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. říj 2013 20:45:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Ak by si si chcel čo to pozrieť o aditívach odporúčam pozrieť sem http://forum.autobazar.eu/dlhodoby-test ... 46006.html

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz