Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Vibrace motoru + ztrata vykonu http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=9918 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lisurtop [ sob 17. zář 2016 19:10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Ahoj, jsem tu novy, Berlingo mam asi tri mesice. Dnes se mi stala trochu nemila vec a radbych vad tu pozadal o pomoc. Mam diesel 1.6. Dnes po chvili jizdy jsem jel do slabeho kopce a auto se znicehonic zacalo cele klepat od motoru a ztracelo vykon. Tak to trvalo dalsich 15 minut, jak do kopce, tak po rovince. Spolu s tim na displeji dojezdu klesal dojezd o 10 km kazdych pul minuty. Radeji jsem zastavil, motor trochu smrdel a hodne hral. Zaroven se cely hodne trepal. Pri teto jizde jsem mel zapnutou klimatizaci. Po ceste zpet jsem klimu vypnul a uz v pohode, bez vibraci. Napada nekoho, cim to muze byt? |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 17. zář 2016 19:42:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
to vypada na spatnou regeneraci FAP filtru |
Autor: | HonzaC [ sob 17. zář 2016 19:54:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Jojo, taky bych tipl regeneraci, defakto vse je v poradku, az na to, ze by se motor asi nemel trepat nejak vyrazneji nez obvykle. Mirna ztrata vykonu muze byt, ale autem to trhat nema. Jeste zalezi, ktery motor to konkretne je, zda 8mi nebo 16ti ventil a v jakych otackach ti to delalo. Jsou lide co s tim jedou 1500ot do kopce a prijde jim, ze je to ok, kdyz se k tomu jeste prida regenerace, tak pak se jim zda ze to nejede. BTW: z podle mych zkusenosti 1500ot s temito motory tak po rovine, do kopce se tomuto motoru s temihle otackami nikdy nechce. A ta klima na to nemela vliv. Napis co mas za motor presne. |
Autor: | lisurtop [ sob 17. zář 2016 23:18:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Motor je 1.6 hdi 90 (1560, vykon 68), je to rocnik 2011, najeto ted cca 63 000, pred tremi mesici pri koupi to i proslo kompletni prohlidkou a vse bylo ok. kdyz by to bylo opravdu tim FAP, co s tim delat? |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 18. zář 2016 8:24:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
nejezdit jak posranej |
Autor: | lisurtop [ ned 18. zář 2016 13:46:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Super rada, zvlast kdyz jako posranej nejezdim |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 18. zář 2016 14:02:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
ne vazne pokud to opravdu byl fap je dobre zaradit o 1 nizzsi kvalt a motor poradne vytocit ono ta regenerace potrebuje mit nejkae podminky dale by nebylo na skodu sehnat nekoho s diagnostikou at to napichne a skusi vyjet seznam zavad co to delalo |
Autor: | HonzaC [ ned 18. zář 2016 19:32:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Priznam se, ze porad nevim ,zda je to 8mi nebo 16ti ventil. Jaky je kod motoru? je to ve VINu VF7 a pak 3 pismena jsou kod motoru. Ja mam treba 9HZ coz je 16ti ventil 80kw. Pak jsme jeste doma meli 9HR - 8mi ventil 82kw. Podle mne to ze pojede jako fitipaldy mu moc nepomuze. Neco je tam asi spatne. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Tak jsem trochu patral, motor je asi 9HP a je to 8mi ventil. Tak jsem si prosel sestaveni a mohl by tam byt stejny problem jako jsem mel ja. Pri regeneraci se zaskrti skrtici klapka - to je ten hlinikovy blok za intercoolerem (za hadici a trubkou), aby zvysil zatizeni motoru a doslo ke zvyseni teploty. Pokud vse funguje ok, ani bys to nemel poznat. Mimo to, ze zvedne zatizeni motoru, tak za klapkou v dobe volnobehu a maleho tahu je podtlak. A tam muze dojit k tomu, ze pokud ti spatne zavira EGR, tak zrovna v ten moment diky toho podtlaku, se ti do sani dostane vetsi mnozstvi spalin (jejich vstup je totiz az za klapkou) - vznikne smes, ktera blbe hori a auto ti zacne trhat. Ten EGR ma byt totiz po dobu regenerace zavreny. EGR je tam od toho, aby ti snizoval v dobe, kdy je otevreny, teplotu vyfukovych plynu, takze jeste ke vsemu, pokud je to tak jak pisu, tak i ta regenerace stoji za prd, protoze nema ty spravne podminky. Pokud se v tom nebudes hrabat sam, tak sezen nekoho, kdo ti zkontroluje EGR ventil - nejlepe vyndat a zkouknout. To je toto heblo: http://autodilyhulin.cz/735-egr-ventil- ... 16hdi.html |
Autor: | Relaxcz [ pon 19. zář 2016 18:07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu |
Já - ač ne až tak věci znalý- taky sázím na EGR. Pro doplnění- v odkazu je podrobný "popis" regenerace fapu PSA. Snad tě to posune k řešení. Kód: http://www.auto.cz/technika-filtry-pevnych-castic-jak-vlastne-funguji-a-regeneruji-1-dil-93106 Havlicek.Lukas píše: ...je dobre zaradit o 1 nizzsi kvalt a motor poradne vytocit... Myslím, že tohle není dobře. Pokud už regenerace začala a hoří saze ve fapu, tak spalování jede samo jen na plyny a není třeba honit motor do vysokých otáček. Možná to je i kontraproduktivní. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |