Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vibrace motoru + ztrata vykonu
Právě je pát 19. dub 2024 1:02:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: sob 17. zář 2016 19:10:57 
Offline

Registrován: sob 17. zář 2016 19:01:55
Příspěvky: 3
Bydliště: Brno
Ahoj, jsem tu novy, Berlingo mam asi tri mesice. Dnes se mi stala trochu nemila vec a radbych vad tu pozadal o pomoc. Mam diesel 1.6. Dnes po chvili jizdy jsem jel do slabeho kopce a auto se znicehonic zacalo cele klepat od motoru a ztracelo vykon. Tak to trvalo dalsich 15 minut, jak do kopce, tak po rovince. Spolu s tim na displeji dojezdu klesal dojezd o 10 km kazdych pul minuty. Radeji jsem zastavil, motor trochu smrdel a hodne hral. Zaroven se cely hodne trepal. Pri teto jizde jsem mel zapnutou klimatizaci. Po ceste zpet jsem klimu vypnul a uz v pohode, bez vibraci. Napada nekoho, cim to muze byt?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: sob 17. zář 2016 19:42:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
to vypada na spatnou regeneraci FAP filtru :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: sob 17. zář 2016 19:54:43 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1348
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jojo, taky bych tipl regeneraci, defakto vse je v poradku, az na to, ze by se motor asi nemel trepat nejak vyrazneji nez obvykle. Mirna ztrata vykonu muze byt, ale autem to trhat nema. Jeste zalezi, ktery motor to konkretne je, zda 8mi nebo 16ti ventil a v jakych otackach ti to delalo. Jsou lide co s tim jedou 1500ot do kopce a prijde jim, ze je to ok, kdyz se k tomu jeste prida regenerace, tak pak se jim zda ze to nejede. BTW: z podle mych zkusenosti 1500ot s temito motory tak po rovine, do kopce se tomuto motoru s temihle otackami nikdy nechce.

A ta klima na to nemela vliv. Napis co mas za motor presne.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: sob 17. zář 2016 23:18:11 
Offline

Registrován: sob 17. zář 2016 19:01:55
Příspěvky: 3
Bydliště: Brno
Motor je 1.6 hdi 90 (1560, vykon 68), je to rocnik 2011, najeto ted cca 63 000, pred tremi mesici pri koupi to i proslo kompletni prohlidkou a vse bylo ok. kdyz by to bylo opravdu tim FAP, co s tim delat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: ned 18. zář 2016 8:24:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
nejezdit jak posranej

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: ned 18. zář 2016 13:46:59 
Offline

Registrován: sob 17. zář 2016 19:01:55
Příspěvky: 3
Bydliště: Brno
Super rada, zvlast kdyz jako posranej nejezdim

_________________
Citroen Berlingo 2011, 1.6 HDI 90 TXR
Brno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: ned 18. zář 2016 14:02:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
ne vazne pokud to opravdu byl fap je dobre zaradit o 1 nizzsi kvalt a motor poradne vytocit
ono ta regenerace potrebuje mit nejkae podminky

dale by nebylo na skodu sehnat nekoho s diagnostikou at to napichne a skusi vyjet seznam zavad co to delalo

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: ned 18. zář 2016 19:32:20 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1348
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Priznam se, ze porad nevim ,zda je to 8mi nebo 16ti ventil. Jaky je kod motoru? je to ve VINu VF7 a pak 3 pismena jsou kod motoru. Ja mam treba 9HZ coz je 16ti ventil 80kw. Pak jsme jeste doma meli 9HR - 8mi ventil 82kw.

Podle mne to ze pojede jako fitipaldy mu moc nepomuze. Neco je tam asi spatne.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak jsem trochu patral, motor je asi 9HP a je to 8mi ventil. Tak jsem si prosel sestaveni a mohl by tam byt stejny problem jako jsem mel ja. Pri regeneraci se zaskrti skrtici klapka - to je ten hlinikovy blok za intercoolerem (za hadici a trubkou), aby zvysil zatizeni motoru a doslo ke zvyseni teploty. Pokud vse funguje ok, ani bys to nemel poznat. Mimo to, ze zvedne zatizeni motoru, tak za klapkou v dobe volnobehu a maleho tahu je podtlak. A tam muze dojit k tomu, ze pokud ti spatne zavira EGR, tak zrovna v ten moment diky toho podtlaku, se ti do sani dostane vetsi mnozstvi spalin (jejich vstup je totiz az za klapkou) - vznikne smes, ktera blbe hori a auto ti zacne trhat. Ten EGR ma byt totiz po dobu regenerace zavreny. EGR je tam od toho, aby ti snizoval v dobe, kdy je otevreny, teplotu vyfukovych plynu, takze jeste ke vsemu, pokud je to tak jak pisu, tak i ta regenerace stoji za prd, protoze nema ty spravne podminky.

Pokud se v tom nebudes hrabat sam, tak sezen nekoho, kdo ti zkontroluje EGR ventil - nejlepe vyndat a zkouknout. To je toto heblo: http://autodilyhulin.cz/735-egr-ventil- ... 16hdi.html

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace motoru + ztrata vykonu
PříspěvekNapsal: pon 19. zář 2016 18:07:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Já - ač ne až tak věci znalý- taky sázím na EGR. Pro doplnění- v odkazu je podrobný "popis" regenerace fapu PSA. Snad tě to posune k řešení.
Kód:
http://www.auto.cz/technika-filtry-pevnych-castic-jak-vlastne-funguji-a-regeneruji-1-dil-93106

Havlicek.Lukas píše:
...je dobre zaradit o 1 nizzsi kvalt a motor poradne vytocit...

Myslím, že tohle není dobře. Pokud už regenerace začala a hoří saze ve fapu, tak spalování jede samo jen na plyny a není třeba honit motor do vysokých otáček. Možná to je i kontraproduktivní.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz