Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
AdBlue v zimě + obecně http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=9438 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Relaxcz [ stř 28. říj 2015 20:42:06 ] |
Předmět příspěvku: | AdBlue v zimě + obecně |
Systém ohřívá za běžícího (nejspíš) motoru močovinu, aby nezamrzla. Návod uvádí možnost, že při delším stání na hlubším mrazu zamrzne- to chápu tak, že pokud neběží motor, neohřívá se. Dále píšou, že se má zaparkovat na místě s vyšší teplotou, na dost dlouhou dobu a že k odeznění poruchy dojde až po několika odjetých Km. Takže to chápu tak, že se s zamrzlou močovinou dá jet (logicky- motor jede-topíme), ale dokud nerozmrzne a nezačne to celé fungovat, vyskočí nějaká porucha, která posléze odezní, pokud je systém OK. Máte na to jiný názor, nebo zkušenost? //upraven titulek vlákna |
Autor: | Vena garážmistr [ čtv 05. lis 2015 17:54:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
No AdBlue je vodný roztok takže je logické že by mohl zamrzat. Ale otázkou je jak dlouho a za jak silného mrazu by muselo být auto odstaveno aby došlo k promrznutí nádrže na " kost ". Myslím si že v našich zeměpisných podmínkách a při každodenním používání auta je to jen velmi malá pravděpodobnost že by k tomu mohlo dojít. Vem to tak že nádrž na AdBlue je zastavěná v karoserii čímž je trochu vnější teplotě chráněná oproti nádržím na nákladních autech kde je většinou vedle palivové nádrže vystavená vlivům okolní teploty daleko více ano nádrž u náklaďáku je násobně větší ale je tam větší spotřeba Adblue tudíž ne pokaždé je náklaďák odstavován s plnou nebo poloviční nádrží a problémy s tím nemají. |
Autor: | Relaxcz [ pát 06. lis 2015 15:27:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Máš pravdu, ale myslím, že jen z části. Koukal jsem na to pod autem a od spodku je ta nádrž, když si odmyslím kryt na čerpadlo atd.... , zcela volná a pokud tam je nějaká izolace, nebude to bůch ví co. Takže si dokážu představit, že po několika dnech a nocích na horách (možná něco vyššího něž Krkonoše) zamrzne. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pát 06. lis 2015 21:23:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
jenze pokud se opravdu bavime o adblue nebo o te druhe srajde tak se privstrikuje pri tankovani a pokud hold par dni bude na horach nebudes tam s rezervou a pokud nedejboe ano tak hold nez se otepli tak jezdis bez aditivace a bude vyskakovat hlaska na palubaku |
Autor: | Relaxcz [ ned 08. lis 2015 20:26:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Nejsem si jistý jestli jsem to pochopil... Jakou druhou "srajdu" myslíš? A přivstřikování při tankování ??? AdBlue se vstřikuje do katalyzátoru v rámci výfuku, nikoliv do motoru a už vůbec ne do nádrže s naftou. Mě se jedná od začátku o nějaké praktické zkušenosti se zimním (opravdu mrazivým) provozem auta s AdBlue- ale jsem tu asi první... Havlicek.Lukas píše: ...tak hold nez se otepli tak jezdis bez aditivace a bude vyskakovat hlaska na palubaku Tohle chápeme stejně. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 08. lis 2015 20:30:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
mysleno klasicke stare Eloys (pak to prejmenovali nejak jinak) to se vstrikuje do nadrze pri tankovani AdBlue princip neznam ale predpokladam ze je podobnej |
Autor: | Relaxcz [ ned 08. lis 2015 20:40:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
UFFF- Tak to jde mimo mě. Vůbec netuším o čem to píšeš. Eloys??? Co to je? Aha- strejda Google trochu poradil a jestli to teda chápu, je to kapalina, která je určená pro "regeneraci" FAP fitru. To ale AdBlue není- to slouží pro eliminaci NOx (oxidů Dusíku) ve výfukových plynech. Nicméně nemám zkušenost a podobnost s AdBlue mi stále uniká... Vyjma toho, že je to další kapalina, která se do auta nějak lije. |
Autor: | Vena garážmistr [ ned 08. lis 2015 20:43:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Lukáši AdBlue systém je o dost jiný princip. V kostce AdBlue se užívá většinou u OA až u Euro 6 a je to klasický systém jako už léta používají výrobci u NA. A rozdíl je v tom že se roztok AdBlue vstřikuje do " hrnce" výfuku kde podporuje vypalování sazí a toho bordelu co tam zbývá. Kdežto Elois systém užívaný u starších FAP systémů funguje tak že se malé množství tohoto roztoku vstříkne při tankování do nádrže čímž malinko upraví vlastnosti nafty a ona pak ve FAPu lépe shoří při renegeraci. A není z ní tolik úsad v "hrnci" FAPu. Myslím že v kostce a pro představu toto vysvětlení stačí a pokud jsem něco napsal nesrozumitelně nebo nepřesně tak mě jistě někdo moudřejší opraví. OA osobní automobil NA nákladní automobil |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 08. lis 2015 20:52:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Relaxcz - neres myslel sem ze adblue se vstrikuje do paliva tim by bylo jedno pokud by nekdy zamrzlo a pak casem povolilo Vena to dovysvetlil - tim ze Eloys vim jak funguje proste a jednoduse receno - pokud fakt zmrzne nadoraz asi bude chvilku motor kravit ale nic co by zapricinilo nepojizdnost vozu a ze neznas zaklady FAP filtru a kapaliny Eloys te moc neomlouva dale k tomu Adblue - jo doliva se to ale vetsinou na to ma citroen udelany specialni doplnovaci system nejde natankovat jak u kamionu z e stojanu rovnou do separe nadrze |
Autor: | Relaxcz [ ned 08. lis 2015 20:53:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
To Véna- Nepovažuju se zrovna za moudřejšího, ale stejně bych tě poopravil- AdBlue, jak píšu výše, slouží pro "likvidaci" oxidů dusíku ve výfukových plynech a to chemickou cestou. "Něco s něčím" reaguje a ve výsledku je podstatně méně dusíkatých splodin z výfuku. Fap slouží k zachycení pevných částic- řekněme sazí- a fap se u auta s AdBlue regeneruje vyšší teplotou spalin, kdy "saze" vyhoří. Což znamená, že se musí občas prohnat motor ve vyšších otáčkách. Bohužel to auto nedá nijak znát, že je to potřeba. Neplést s tím druhým systémem LNT, který pro likvidaci dusíkatých zplodin ve výfukových plynech používá vstřikvání paliva, které vlivem teploty spálí to i ono- saze i "dusík". Což ale dost znatelně zvyšuje spotřebu, protože taková regenerace probíhá poměrně často. Zase ale jakoby sama a bez vlivu řidiče. Než jsem to vypotil, už jste mě předběhli, takže se to trochu zamotalo.. A dodám, že mám na AdBlue solo tankovací hrdlo vedle díry na naftu, takže si můžu močovinu tankovat sám. Servis to řeší v rámci servisního intervalu- náplň má vydržet min 20 000km a to je +- akorát dle servisky. Edit- oprava sebe sama, kdy jsem mylně uvedl název SCR a jako na potvoru si nevzpomenu, jak se jmenuje druhý systém. Edit2- vzpomněl jsem si... |
Autor: | Relaxcz [ úte 08. bře 2016 18:20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Asi i já mám v autě Eloys, ale netuším kde. Hrubý rozpis servisních úkonů uvádí kontrolu stavu aditiva fap filtru někde na 100 000Km, potom každých 25000Km při normálních provozních podmínkách. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 08. bře 2016 18:24:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
u nadrze je nadobka na FAP |
Autor: | Relaxcz [ úte 08. bře 2016 18:29:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
Netuším, jak to přesně myslíš, ale nebude to něco, co bych mohl já jako uživatel řešit. První kontrola na 100 000, to nemá cenu se o to zajímat. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 08. bře 2016 18:33:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
u nadrze jako u palivove nadrze je cca 3 litrova nadobka na eloys - ne nemusis to resit protoze pokud bude malo diagnostika bude rvat doplneni v servisu + reset mnozstvi paliva pres diagnostiku |
Autor: | Relaxcz [ úte 08. bře 2016 18:39:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AdBlue v zimě |
NO jasně- to jsem pochopil, že u "palivové" nádrže. Jen jsem chvíli myslel, že bych si to mohl doplnit sám a netušil jsem, kde to má hrdlo. Takhle je to někde schovaný (asi pod sedačkama ? jak jinak by se k tomu dostali....) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |