Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jak zrušit inteligentní režim nabíjení?




Právě je úte 25. čer 2019 20:38:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 13. úno 2018 14:45:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 60
Bydliště: Most
Ahoj.
Po přečtení článku http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291 jsem byl zvědavý jak nabíjí Berlingo které nemá S&S.
Zjistil jsem že baterii dobíjí (kurví) stejně inteligentně.
V běžném provozu nechává dobíjení na 12,1 V bez ohledu na otáčkách, či provozu. Napětí stoupne až při brzdění motorem a to až na 15V. Částečně toto lze eliminovat pokud jsou zapnuté hlavní světlomety, kdy dobíjení stoupne k 13V.

Tohle zjištění mě vůbec netěší, protože většinu času jezdím s denním svícením v domnění že šetřím baterii a kratší vzdálenosti.

Umí někdo toto kurvítko baterie vypnout? Už loni jsem se divil že při dobíjení nabíječkou mi trvalo nabití asi o tři hodiny déle než kolegovi se stejným provozem....

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. črc 2018 20:48:10 
Offline

Registrován: čtv 03. lis 2016 15:53:45
Příspěvky: 20
Ahoj,
díky za tento příspěvek, protože to je asi i zárodek toho mého "pípání bez signalizace". Auto prostě nedobíjí, jak jsme zvyklý a jak by asi i mělo. Bylo mi divný, že mi pořád přecházelo do nouzového režimu po půlhodině luxování a tím pádem otevřených dveří, ale když mi to auto předvedlo i po cestě do Chorvatska, tak jsem si říkal, že je asi někde chyba... Přiznám se, vypnout nevím jak, ale aspoň se snažím chovat k autu tak, aby dobíjelo co nejvíc a možná to i pomáhá, protože poslední dobou se do nouzového režimu dost dlouho nedostalo... ;-)

_________________
Berlingo 1,6 XTR 120 BlueHDI r.v.2016/04


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 25. srp 2018 15:57:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 60
Bydliště: Most
Ono je celkem blbý že při brždění motorem je v celé palubní sítí přepětí!
Takže cokoli je v dané chvíli zapnuté, dostane o 3 volty více,což je hodně špatně. Nabíječka Roidmi mi pak hlásí problémy s baterií...

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. úno 2019 18:45:04 
Offline

Registrován: pon 11. úno 2019 9:39:21
Příspěvky: 3
...jako vlastník Berlinga BlueHDI 100 , roč. 05-2018, jsem po přečtení článku o regulovaném nabíjení (nebo spíš nenabíjení) moderních aut...

http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

...taky zpozorněl a zjistil, že to mám stejně a to i když je auto bez Start-Stop systému. Napětí při provozu bylo v nejlepším případě kolem 13,5 V, neustále kolísalo někdy i k 12V a jedině při brždění vyběhlo až na 15,1 V....čili Berlingo má tzv. ECM Controlled Alternator, detaily popsané ve výše uvedeném článku.
No samozřejmě mi to nedalo, trochu jsem pohledal na netu, např. tady:

http://www.sossoukyjov.cz/data/File/VY_ ... E_6a04.pdf

...kde je v pojednání důležitá věta:"obecná hodnota dobíjecího napětí 14,4V (2,4V/čl) vyhovuje prakticky všem typům
olověných akumulátorů"
...napojil jsem Diagbox a hledal, hledal možnosti a vypadá , že jsem to vyřešil softwarově.

První krok:
v řidící jednotce regulátoru napětí "Battery charge status unit" dojít cestou : Battery charge unit-BECB nebo BECB gen2 (podle roku výroby auta)-repair-configuration with disp.parameters-configuration...a tady nastavit:
- velikost akku, já jsem měl 70Ah,
- vozidlo bez StartStop systému, já ho nemám, a přesto jsem měl od výroby nastaveno že ano ???
-typ akumulátoru na FLUID, což je klasická tz.zalévaná baterie s tekutým elektrolytem

Druhý krok:
v BSI nastavit typ menežmentu nabíjení...cesta BSI-repair-configuration-manual configuration-vehicle configuration-engine-v okně "Type of managment of the controlled alternator" nastavit hodnotu "NON CONTROLLED ALTERNATOR" ... a tím jsme dali řidící jednotce informaci ať nechá nabíjet klasicky se standardním napětím bez snižování napětí.

Screenshoty v příloze, Diagbox mám v angličtině...

Jezdím takhle už týden a chová se to nasledovně: po startu je tam něco mezi 12,2-12,5 V a po cca 5-10 sekundách naběhne napětí 14,4V které se úplně ideálně udržuje s kolísáním max 0,1V podle zapnutých spotřebičů. Jedině u brždění motorem to vyskočí na 14,7-15,1V jako před úpravou. Čili máme maximálně klasické NABÍJENÍ s nadějí co nejdelší životnosti baterie.
Nevím jak se to bude chovat u vozu se StartStopem, i když vypnutém...zkoušejte. Nic asi nepokazíte nezávisle od typu baterie, protože jak vyplývá z výše uvedených pojednání, máme stabilních cca 14,4V což vyhovuje všem typům baterií. Úpravy na vlastní zodpovědnost. Zdraví Dániel.


Přílohy:
BSI.jpg
BSI.jpg [ 86.92 KiB | Zobrazeno 1001 krát ]
Regulátor napětí.jpg
Regulátor napětí.jpg [ 83.36 KiB | Zobrazeno 1001 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz