Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problém s FAP ve 30 000




Právě je stř 14. lis 2018 5:41:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s FAP ve 30 000
PříspěvekNapsal: stř 20. pro 2017 20:54:01 
Offline

Registrován: stř 20. pro 2017 20:36:31
Příspěvky: 2
Ahoj, jsem tu novej, mám problém s FAP.

Mám berlingo multispace motor DV6DTED / 9H06 (9HP), 1.6 HDi 92 HP 8V Turbo (1 560 cm3), FAP, 68 kW @ 4 000 RPM, L4, diesel
rok 2012

auto má velmi nízký nájezd, 28.000 km. Doteď bylo využíváno pouze manželkou pro cesty do školky a do lidlu a podobně. Poslední dva roky téměř stálo. Před 14 dny jsem s ním začal jezdit a zhruba po 500 km po natankování plné nádrže se ozvalo hlášení o malém množství aditiva ve FAP. Auto šlo na diagnostiku a dolití, chybělo tam cca 1,5l aditiva.

V servisu (original citroen) mne však upozornily na následující při otáčkách 2727 - hodnota popílku ve filtru pevných částic 12%, rozdíl mezi tlakem na vstupu a výstupu 25-35 mbar

Od poslední regenerace ujeto 306 km, průměrná vzdálenost mezi regeneracemi 514 km.

Moc tomu nerozumím, ale prý se opotřebení FAP jeví jako by auto mělo najeto o cca 100 tisíc víc. Nedoporučili mi u nich vyvolat regeneraci, prý se udělá za necelých 200 km sama, hodnoty se pak zlepší. Kažopádně mne prý brzy - po pár tisících km může čekat hláška o zanešení filtru a nutnosti jeho repase, vyčištění čí bůh ví co.

Otázka ale zní. Jak je možné, že chybí aditivum při necelých 30t km? Většinou jsem se na foru dočetl, že se hláška objeví ca po 150t km.

Co dál? Mám jezdit, mám to vyhodit? Díky moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s FAP ve 30 000
PříspěvekNapsal: stř 20. pro 2017 21:00:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6533
Bydliště: Kolín
no priciny budou asi 3
caste kratke trasy - manzelka po meste
tankovani po par stovkach - sviti oko - naliju za 200 at zhasne
a dlouho stalo a ted dostalo zabrat - co vic rict :P

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s FAP ve 30 000
PříspěvekNapsal: stř 20. pro 2017 21:10:37 
Offline

Registrován: stř 20. pro 2017 20:36:31
Příspěvky: 2
tankování vždy do plné, jinak to asi sedí. Díky. Ale co dál? Poslat to někam? Nebo jezdit a počkat až se to ozve? Já jen nechci něco promeškat, aby to pak nestálo víc, než by to stálo třeba teď


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s FAP ve 30 000
PříspěvekNapsal: stř 20. pro 2017 21:19:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6533
Bydliště: Kolín
necituj predchozi prispevky
nevim odkud si - ale pres Fap je tu odbornik Straki od chomutova (na googlu by si dohledal i cislo na nej)
ten by ti poradil co a jak

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s FAP ve 30 000
PříspěvekNapsal: čtv 21. pro 2017 12:44:46 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1091
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ja si teda myslim, nechce se mi to hledat, ale ty mas podle mne BlueHdi a aditiva jsou v aute 2 . Pro FAP a druhe pro katalyzaci oxidu dusiku a prave toto aditivum - AdBlue ti chybelo. To je pri tvem najezdu podle mne zcela normalni.

Regenerace po 500km teda nejsou zadny zazrak - ale jestli auto predtim jezdilo kratke trasy, je to mozne. Hodnota popilku ve FAPu - ber to s rezervou, oni to casto v servisu ani neumi precist, a pak z nich vypadne takovy nesmysl, jako ze za pak tisic kilometru konec. JE TO NESMYSL. Kdyz s tim autem zacnes normalne jezdit, casem se to upravi i ten interval se muze znovu natahnout. Tam neni zasadni hodnota na kolik je filtr zanesen sazema, ale nakolik je zanesen aditivem. Proto jsou tam 2 hodnoty zaneseni v diagnostickem softwaru. 12% zaneseni aditivem by odpovidalo tvemu najezdu.

Podle mne je to ok, nenech se vydesit a normale jezdi a obcas autu udelej radost nejakou delsi trasou.

A jestli jsem se nespletl, tak pamatuj, ze se do tveho auta doleva AdBlue a to radove co 10.000 - 20.000km. Adtitivum pro FAP se doleva zpravidla po vice jak 120.000km.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz