Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Výměna palivového filtru
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=10103
Stránka 1 z 1

Autor:  Markonius [ úte 10. led 2017 10:45:24 ]
Předmět příspěvku:  Výměna palivového filtru

Ahoj, tak mi při těch mrazech zamrzla nafta :(
Natankoval jsem asi nějakou srágoru no a samozřejmě jsem nedal aditivum.
Koupil jsem palivový filtr ALCO ale co se mi nestalo.
Při montáži se filtr lehce deformoval kolem těsnění no a bylo zaděláno na problém.
Pumpičkou nešlo načepovat, filtr jsem zavodnil stříkačkou, nastartoval a vše OK.
Ráno jsem už ale nenastartoval, nasálo to vzduch a nafta spadla.
Po opětovné demontáži a kontrole jsem zjistil onu deformaci na filtru.
Originál jsem tam měl Purflux, tak jsem jej objednal a snad tam půjde pěkně nasadit.
Máte s tou výměnou nějaké zkušenosti na co si dát pozor atd?
Díky

Autor:  HonzaC [ úte 10. led 2017 10:57:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna palivového filtru

No, ja bych si asi filtr Alco nikdy nekoupil. Rozdil v cene sice znacny, ovsem v kvalite urcite taky. Davam jiz roky original Citroen nebo Purflux. Zkusenost bohuzel mam jen z motoru 1,6hdi 9HZ a ten tvuj si myslim jiz ma jiny filtr.

Autor:  Relaxcz [ čtv 09. úno 2017 21:01:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna palivového filtru

Jsem po výměně palivového filtru na 29185Km. Poskytnu zkratkovitý návod....
Není potřeba rozebírat hlukový kryt ani plasty pod stěrači. Nejdřív hadr kolem filtru, aby to nebylo všechno od nafty a pak vlastrní demontáž. Na konektoru snímače je oranžová pojistka- tu vysunout a pak přizdvihnout zobáček na protější straně. Tím je konektor volný. První trubička nafty má klasickou koncovku se dvěma ploškama na stisk u druhé se musí střed pojistky vytáhnout nahoru a zbytek zámku se stlačí dolu. Tím se uvolní sevření kolem koncovky trubičky a jde vytáhnout. Pak je potřeba po odpojení trubiček -trochu z nich vyteče- sundat "hřeben" který je za filtrem a zároveň drží hlukovou izolaci- má 2x 6 šroubek. Kdo to neudělá, oštípnete konektor na filtru. Ne moc a nic, co by bránilo funkci, ale štípne se. Pak normálně golou vytočit tělo, následně se ukáže vlastní vložka filtru. Při instalaci nové, pořádně vtlačit do spodku filtru- je to naslepo, protože hladina nafty je vysoko, ale nic složitého a samozřejmě to jde i odsát. Dodatečně se mě dostalo rady, že by se to mělo odsát a vyčistit nádobku, protože se jedná o usazovací filtr. Pak nasadit vršek filtru, pozor na "přes závit" a dotáhnout. Má to mechanický doraz, takže moment netřeba a přetažení nehrozí. Vše další je už vcelku jasné. Jen před startováním doporučuju několikrát donutit k práci podavací čerpadlo nafty. Já jsem jen 3x otočil klíčem ve spínačce a stejně mě to po chvilce zdechlo, než se to odvzdušnilo.
Přidám pak fotky starého filtru. Jen pro info- originál filtr měl označení SOGEFI a číslo C533A, což odpovídá označení Purfluxu.

Obrázek Obrázek

Autor:  revid [ ned 12. úno 2017 22:11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna palivového filtru

Mám XTR rv2008 a palivový filtr nafta vypadá úplně jinak. černý vložka je zalisovaná že nejde ani zkontrolovat. Nepravidelný tvar. Tohle je úplně něco jiného.

Autor:  Relaxcz [ pon 13. úno 2017 7:54:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna palivového filtru

Proto mám v podpisu rok výroby vozu a typ motoru.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/