Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výmena oleja v automatickej prevodovke




Právě je pon 20. srp 2018 10:46:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výmena oleja v automatickej prevodovke
PříspěvekNapsal: pon 07. čer 2010 17:37:56 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Pred letným jazdením na dovolenky som sa rozhodol vymeniť olej v prevodovke. Teraz mám najazdené 97 000 km. Myslím že doteraz menený nebol a tak som plánovane pristúpil k tejto procedúre. Zo skúseností zodpovedných majiteľov automatických prevodoviek je minimálny interval výmeny vraj okolo 60 000 km.
Skúsenosť: Menil mi to opäť kamarát pracujúci v Citroen servise takže som tento krok zodpovedne konzultoval a hľadal najlepšie a najlacnejšie riešenie. Ide tam 6l balenie oleja ku ktorému neexistuje žiadna alternatíva. Objednávali to priemo z F. A teraz to najdôležitejšie. Cena 430 Euro!!! + výmena 30 Euro(normo hodina na C6 v Žiline je 30Euro). Popri výmene mi ešte preproprogramoval motor novším softwarom. Doporučujem motor ide aj za studena ešte kultivovanejšie uvidím či sa to odrazí aj na spotrebe. Novší softwar na prevodovku vraj nie je.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. čer 2010 9:29:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
robertadamov píše:
Ide tam 6l balenie oleja ku ktorému neexistuje žiadna alternatíva. Objednávali to priemo z F. A teraz to najdôležitejšie. Cena 430 Euro!!! + výmena 30 Euro(normo hodina na C6 v Žiline je 30Euro)..


To ti teda vyčistili peněženku a natloukli klíny do hlavy ;)

Nevím kam ti těch 6 litrů nalili, při jedné výměněně vyteče pouze 3 - max 4 litry

převodovka AM6, olej ESSO JWS 3309 (v Citroënu jako 9980.D4)

co sem koukal, tak převodovka AM6 je v podstatě typ převodovky TF-80SC ... tak že s tím olejem to nebude žádná alchymie...
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Bc. Radek Musil (pobočka Pardubice-Svítkov)
Nabízíme motorové, hydraulické, speciální oleje MOBIL, ESSO a originální náplně G 052180, G 052190, G 052162, G 055025, G 055005, M-1375.4, ZF Life Guard Fluid, LT 71141, JWS 3309 do automatických převodovek AUDI, VW, BMW, CITROEN, TOYOTA,GM a další.
http://www.radekmusil.cz

třeba tenhle ? http://www.oleje-mazivo.cz/?91,mobil-atf-3309-1l-baleni
Mobil ATF 3309 se doporučuje pro převodovky výrobce Aisin-Warner, vyžadující kapaliny schválené podle norem JWS 3309

Obrázek

Aisin Warner TF-80SC, TF-81SC
The Aisin Warner AW TF-80SC and TF-81SC is a 6 speed front wheel drive unit. It replaced the 5 speed front wheel drive Jacto JF506E in some vehicle models. The TF-80SC is also know as the AF40 and AF4 depending on the vehicle manufacture and the the TF-81SC is also know as the AF21 and AW21.
It was introduced in 2005 and used by Ford for the Five Hundred, Freestyle, Mondeo and Fusion. Lincoln uses it in the MKZ and Zephyr; the Milan, and Montego for Mercury Models. Mazda 6S (AW6A-EL), CX7, CX9 and 2007 MPV came supplied with this unit as the Volvo V60R, V70R, 80 and 90 Series. The Opel Vectra Zafira, and some non-US models of Saab, Lancia, Vauxhall and Peugeot vehicles are equipped with this unit too. Alfa Romeo's 159; Citroen's C4, C5, C6 and C8 (AM6); Land Rover's Freelander II and LR2 are also epuipeed with it.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. čer 2010 12:47:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 434
Bydliště: Brno
TF - 80SC

Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 22:52:18 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj Roberte, dík za info, ač mám najeto teprve 70000km, taky už jsem se o výměnu oleje v automatu zajímal a ve všech značkových servisech Citroen, kam jsem volal, mi byla zdělena známá fráze, kterou jsem znal už jako majitel XM s automatem - náplň v automatické převodovce C6 je doživotní, v plánu servisních prohlídek není uvedena výměna po žádném počtu najetých km ani za časový interval. Protože mám velice dobrou zkušenost ze servisem automatů v Kojetíně (a nejen já, je to snad jediný servis v ČR, kde to znají a umí), tak jsem tam zavolal. Technik byl hned v obraze, jeho doporučení-první výměna po 80000km, každá další po 60000km. Cena dle toho, zda se bude dělat proplach či nikoliv-dle stavu vypuštěného oleje, ale rozhodně neměla přesáhnout 3000kč. Takže z informací, které mám, musím souhlasit s PAT a MAT, který to popsal naprosto přesně a dokonale. Pro mne značkový servis nikdy nebyl zárukou kvality a navíc ty ceny si za vše účtují nehorázné. Na oleji do automatu hodně záleží, ale je to japonská převodovka, která se vozí ve spoustě jiných aut, tak nevím, proč by se měl olej nechat posílat přímo z Francie. Přiznám se, že žádné bližší info o této převodovce jsem nehledal a vycházím z toho, co tu napsal Milan, ale do takových peněz za výměnu oleje do převodovky bych asi nešel ani u C6, nehledě na to, že tam 6l opravdu nejde dostat. To by se musela rozhodit celá převodovka, vypustit měnič a to za hodinu, kterou Ti naúčtovali, ani nejde udělat. Nevím, jak moc tomu rozumíš a jak dobrý kamarád je ten Tvůj mechoš v Citroenu, ale troufám si tvrdit, že tady Tě těžce natáhli. Doufám, že za ty prachy Ti dali na tu práci a olej nějakou záruku. Možná se mýlím a klukům v Citroenu v Žilině křivdím, je to jen můj názor. Tak se měj a ať se nám to houpe.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. čer 2010 14:11:50 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Viem že tá cena je nehorázna a vzhľadom k tomu že dve Xantie a C5 som práve kôli takýmto záležitostiam servisoval mimo servis Citroen u mechanika ktorý si otvoril vlastnú dielňu po odchode zo značkového servisu som sa po dlhom rozhodovaní a zvažovaní alternatívy rozhodol pre tento krok. Olej som chcel už vymeniť ako som auto doviezol ale vedel som o avizovanej vysokej cene tak so ešte čakal. Jednoducho som nechcel riskovať a so sebazaprením som to realizoval aj keď alternatívu som pripúšťal. Výmena prebiehala vypustením 3 l starého oleja doliatie, následne pojazdenie znova vypustené 3 l a doliatie + prečistenie. Preto bolo použité 6l. Subjektívne sa mi zdá že sa radanie o čosi ešte skulivovalo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2013 13:15:28 
Offline

Registrován: pon 25. bře 2013 12:58:36
Příspěvky: 1
Zdravím všetkých..
chcel by som sa poradiť ohľadom postupu pri vmene oleja v AM6. Mám tento typ prevodovky v P407.
Pochopil som daný ostup správne?
1. vypustím starý olej
2. dolejem nový cca 3 litre
3. namontujem uzáver plniaceho otvoru (naštarujem motor?)
4. v Lexii (PP2000) inicializujem "počítadlo opotrebenia oleja"
5. zkontrolujem hladinu pri naštartovanom motore a oleji zohriatom na 60°C

zaujímalo by ma, ktorou funkciou v Lexii (PP2000) aktivujem ten ohrev oleja.
Vedel by mi niekto poradiť?

Vopred vďaka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz