Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - novinky v odpružení
Právě je čtv 21. lis 2024 23:41:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: sob 13. lis 2010 20:09:27 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
tohle vypadá velice velice zajímavě ;)

CRONE suspension system : Francouzský acronym pro " Suspension à Comportement Robuste d´Ordre Non Entier " - non integer order robust control.


http://mechatronics.ece.usu.edu/foc/fdt ... -86778.pdf

http://mechatronics.ece.usu.edu/foc/fdt ... -86782.pdf

http://mechatronics.ece.usu.edu/foc/fdt ... -86783.pdf

http://mechatronics.ece.usu.edu/foc/fdt ... -86785.pdf

http://www.springerlink.com/content/rq85q2653m202407/

jsem rád že vývoj pořád pokračuje ;)

Z.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne sob 15. led 2011 15:13:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 10:53:58 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
A možná by stálo za to pověsit hydrauliku na hřebík a zkusit tohle:

http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw&feature=related

Uměl bych si to představit jako celkem přirozenýho nástupce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 18:16:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
ten skok na konci je bomba :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7 ... re=related

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 20:13:45 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
o tom jsem už psal v jiném vlákně o C6 http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=19&t=23&start=0, problémem je vysoká cena a to že to zatím nikdo nepoužil. Je nepravděpodobné, že by Citroen , který už teď hydrauliku dost osekal najednou použil něco, co je několikanásobně dražšší než kompletní hydractive 2 +activa systém použitý v Xantii Activě. :roll:

To co jsem tady postnul ted je cenově mnohem akceptovatelné s velmi dobrým výsledkem a navíc se tím zabývali přímo v PSA ;)

Zdeněk

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: čtv 18. srp 2011 13:02:54 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
ještě přidám jednu zajímavost na kterou se tak trochu pozapomělo:

Týká se systému aktivní regulace náklonu spojené s hydropneumatickým odpružením.

Už v roce 1997 mělo technické oddělení Citroenu kompletně zpracovaný nákres systému , který nepoužíval zkrutné stabilizátory.
Ty byly nahrazeny speciálním hydraulickým okruhem, ve kterém jsou vzájemně propojeny protilehlé strany a které svým vzájemným působením vyrovnávají náklon karoserie.

http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5260 ... iple_4.jpg

zde je řešení od Citroenu:
http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... s_1997.jpg

http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... 997_1_.jpg

barevně jsem zvýraznil jednotlivé cesty pro lepší pochopení principu:
http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5260 ... 1997_1.jpg

zde řešení od firmy Tenneco, nazývané Kinetic suspension
http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/5/5260 ... ciple3.jpg

V podstatě se jedná o začlenění systému "kinetic suspension" do hydraulického okruhu.

Jenže Citroen měl velice podobný návrh už v roce 1968, který vyzkoušel na sériovém Citroenu DS:
normálně odpružený Citroen DS:
http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... S_1968.jpg

tentýž vůz s aktivní kontrolou náklonu
http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... roulis.jpg

původní návrhy:
http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... i_1966.jpg

http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... y_1967.jpg

Zatím se podobné řešení nedostalo do sériové výroby, posledním opravdovým vylepšením systému hydractive 3+ bylo začlenění proměnného tlumení AMVAR (AMortizationVARiable) do hydraulického okruhu a použití principu kontroly "sky hook" .

http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... kyhook.jpg

http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/2/2759 ... artuse.jpg

Snad se toho dočkáme s další generací Hydractive 4. 8-)

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: novinky v odpružení
PříspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 13:59:30 
Offline

Registrován: sob 07. kvě 2011 23:35:54
Příspěvky: 3
Zdar příznivci hydroodpružení, taky na něj nedám dopustit. Mám starou Xantii II a C6, takže vím o čem mluvím, tím víc mě zaráží, že citroen už od nových modelů DS, neuvažuje v pokračování hydrodpužení a nebude ho montovat ani do nejvyšších modelů a prostě s ním pro velkou finanční náročnost končí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz