Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Plech.disky Cactus http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=10562 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | sommoni [ sob 02. pro 2017 6:47:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
Chlapi,teda vy mi davate budu nejspis vazne muset pohledat,abych si ujasnil,co se v tom mem motoru budet ukryvat za kouzla.A to jsem si myslel,ze tenhle motor bude jednoduchej nechci byt jen tupej uzivatel bez toho,aniz bych vedet,co za technicke divohratky mam pod kapotou. Holt casy jednoduchych francouzskych nesmrtelnych XUD motoru jsou nenavratne pryč. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 02. pro 2017 8:16:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
V tvém případě se jedná o běžný,ale velmi zdařilý 3-válec s nepřímým vstřikováním a čtyřmi ventily na každý válec.U přeplňované verze je to trošku nebo spíš úplně jinak.Je to přímovstřik s proměnným časováním ventilů,který například v nízkých otáčkách pracuje v tzv Atkinsonově cyklu,má jiné písty,lepší vyvažovací hřídel na klice,dvojhmotnostní setrvačník atd.Oba pak mají integrované svody v hlavě válců,to je mimochodem další důvod toho rychlejšího ohřevu motoru.A abys nemusel dlouho složitě hledat,tak tady máš povídání o přeplňovaném motoru. https://www.arts-et-metiers.asso.fr/man ... _rendu.pdf o to svém si pak můžeš počíst tady: http://www.citroenet.org.uk/miscellaneo ... etech.html P.S.A co se týče tolik probírané spolehlivost 3-válců,tak sice jiná značka,ale máme ve firmě jež několikáté auto s atmo nebo foukanou verzí,které se vyřazují z provozu tak kolem 400.000 km. |
Autor: | sommoni [ sob 02. pro 2017 9:15:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
no jak rikam, jsem zvedav vety typu "rozvodovy remen celozivotnostni" ve mne nebudi moc duvery (paradoxne na YT jsou videa s navodem na jeho vymenu). Nebo vyfuk.svody v hlave....pamatuji, pravda neintegrovane, praskle vyfuk.svody u nekterych benzinu v C3(nepamatuji typ motoru)...co se bude dit tady, kdyby se neco podobneho stalo...vymena hlavy? Nasel jsem kdesi nakres tech int.svodu-hlavy, s pricnym rezem...ty steny vymeny tepla mezi vodou a vyfuk.plyny....nevypadaly kdovijak robustne...aspon na tom obrazku. Proste ukaze provoz |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 02. pro 2017 9:34:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
kluci proc mi prijde ze ten motor cim mene ma valcu tim je vyssi ? |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 02. pro 2017 9:42:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
sommoni:Tak tím celoživotní je myšleno do konce života agregátu. Hele,k autu dostaneš papír,který při převzetí vozu podepíšeš,aby bylo jasné,že jsi byl náležitě zpraven o servisních úkonech a kde je jasně uvedeno,co se kdy mění.Byť se to zlepšilo a 2 letý interval/30.000 a podobné pitomosti už jsou minulostí,tak jsou tam samozřejmě nesmysly,jako výměna vzduchového a pylového filtru po 2 letech apod. Ty svody jsou určitě dobrá věc z mnoha důvodů a že by praskla hlava?No stát se může leccos,ale zatím jsem o tom nikde neslyšel.Materiály jsou dnes někde úplně jinde,takže bych se toho zase až tak nebál.Co se změnilo,je to,že místo oleje se dnes používá omaštěná voda,protože ekologie a je na každém,jak s tím naloží.Jistě,je dost lidí,co prostě jedou na servis a výměnu oleje jak předepisuje výrobce,stejně tak se nezabývají nějakým záběhem, i když i tam dnes výrobci couvli a doporučuji jakýsi záběhový režim aspoň do 1.000 km.Já šel ještě dál a udělal jsem výměny oleje,tak jak sis mohl přečíst v mém vlákně a dál to bude tak,jak jsem napsal tzn ,že na podzim pravidelní ofiko servis s 0W-30 C2 kvůli záruce,na léto tam přijde něco hutnějšího. Jednak olej dostane přes zimu do kožichu,že ač LL,super a já nevím co ještě,tak je zkrátka po smrti.A jestli zaplatím za auto skoro půl míče,tak mi přijde schizofrenní šetři na oleji za tícku. Samozřejmě,že ve značkovém servisu to je dražší,ale zase ne taková darda(záleží na tom kterém servisu) a dát 1 x rořně navíc cca 1500 za výměnu navíc mi jako tragédie nepřijde.V pohodě jsem se v servisu domluvil na tom,že mezi ofiko výměnami si přinesu olej vlastní(v záběhu ten schválený),teď na jaře už jiný a oni dodají pouze práci a filtr. To samé se chystám na jaře udělat s převodovkou,prostě olej po záběhu vyměním,bo tam nějaký olej z otěru bude a ne že ne.Když jsem na předchozím stroji měnil olej po 60 tkm,tak to bylo keců,jak je to zbytečné apod.Velký kulový,v almaře by o 1 l oleje navíc a po výměně chodilo řazení jak hodinky,do té doby občas drhlo řazení z 3 na 2 ku.Stejně tak přidávám léta aditivum(VIF,Wynn´s) do paliva,protože ty úsady se tvoří,zvlášť v městském provozu nebo při zátěži na dálnici.Většina lidí tohle řeší až tehdy,když jim začne motor poškubávat nebo špatně startovat,já upřednostňuji prevenci. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 02. pro 2017 9:49:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
nevim kdo mi dopisuje texty k obrazku a- le ne tohle je 1,2 puretech co je i v kaktusu - jak bylo psano vyse zberne potrubi v hlave - na fotce vystup na vyfuk zalepeny lepici paskou |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 02. pro 2017 9:53:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
Havlicek.Lukas píše: kluci proc mi prijde ze ten motor cim mene ma valcu tim je vyssi ? To je optický klam. A to je je fotka ještě z TPCA,takže japonský 1.0 nebo ne? |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 02. pro 2017 9:53:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
Havlicek.Lukas píše: nevim kdo mi dopisuje texty k obrazku a- le ne tohle je 1,2 puretech co je i v kaktusu - jak bylo psano vyse zberne potrubi v hlave - na fotce vystup na vyfuk zalepeny lepici paskou To jsem byl já předsedo. Omylem jsem klikl na upravit místo citace. |
Autor: | dony [ pon 24. zář 2018 20:04:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
Dobrý podvečer pánové, vím je to tady trochu staršího data, ale...kam jste se dostali od rozměrů disků? na "Bodliny"? Hledám, hledám rozměry a tady se řeší úžasný tříválec.... Prosím co máte tedy v techničáku za rozměry??? Pořídili jsme na rychlo C4 Cactus1.2 .... 110 (z podpisu je jasné proč), jen cizokrajný techničák neřeší rozměry a stojí (teda nádherně jezdí) na 17 ti palcových origo. díky.... |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 25. zář 2018 4:50:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
6.5 J 15 E-20 195/65 R15 80 T 6.5 J 16 E-19 205/55 R16 80 T 6.5 J 17 E-19 205/50 R17 80 T A nač řešíš plechy,já jezdím od počátku na celoročních Goodyear z fabriky a v pohodě. |
Autor: | brano_drotikar1 [ čtv 27. zář 2018 14:58:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plech.disky Cactus |
Nazdar R15 uz v TP nemam. |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |