Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
Právě je sob 20. dub 2024 1:15:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 8:42:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Má taky CTEK MXS 5.0 - starší, a nabíjím bez problému... (-) dám na kostřící bod pro nabíjení, (+) přicvaknu na konektor kabelu na baterce a nabíjí až do konce - svítí na ní tuším krok 7 - ikonka se zelenou baterkou ...
Nabíjím na chalupě, takže auto nechávám odemčené a občas do něj lezu pro krámy co jsme přivezli, jednou jsem nabíjel i přes noc zamčené a taky bez problému.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:37:34 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
nevim, jak je to s dobijenim, ale u startovacich kabelu se taky pise na kostru a je to kec a hlavne to nefunguje... proc by se kabely nemely davat primo na baterku? neni to jen kvuli neodstupnosti minus polu? diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:46:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7353
Bydliště: Kolín
je prave proto vsechny moderni vozy maji kostrici bod oznacen a plus pol pod cervenou krytkou

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 15:48:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Na kostru by se to mělo dávat, protože to teče přes řídící jednotku dobíjení a ta pak má info jaký aktuální náboj v aku je a co se s aku dělo. Auto nemá klasický stále zapojený alternátor, ale kvůli emisím má "inteligentní" dobíjení, takže dobíjí jen v případě, kdy je to nutné, aby po vypnutí motoru bylo schopno nastartovat, a za normání situace nabíjí jen při brzdění motorem. Pokud by se nabíjela baterka napřímo, tak jednotka neví a mohlo by to zlobit ... aspoň tak mi to bylo vysvětleno.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 16:37:01 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
to je divny, pac jednak je kostrici bod s baterii propojen a i kdyby tam byla nejaka dioda, ci neco takovyho, tak stejne se ten stav zjistuje az po nastartovani...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 01. říj 2019 16:44:02 
Offline

Registrován: ned 22. říj 2017 9:43:48
Příspěvky: 41
Alternátor komunikuje po Line s riadiacou jednotkou motora. Je to v podstate ten vodič, cez ktorý ide budenie alternátora a tým pádom si to riadiaca jednotka motora môže riadiť.

_________________
New Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 S&S FEEL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2023 17:16:25 
Offline

Registrován: ned 23. pro 2018 20:39:14
Příspěvky: 19
Poraďte jak správně zapojit nabíječku. Mám malou automatickou nab. píšou na všechny baterie do 120 Ah, nabíjecí proud 4 A.
V návodu auta se píše že dobíjení nevyžaduje jeho odpojení, ale hned první bod je odpojte baterii vozidla :) ? (plus jde odpojit snadno)
U plusu pro ten plastový vršek svorky není moc místa kam se napíchnout jedině na kabel je tam plech co je na svorce +polu ?
a minus dát raději přímo na baterii nebo na ten kostřící bod co drží plast kryt baterie ?
Popř. na co si dát pozor a co rozhodně nedělat :)
Dík

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: úte 07. úno 2023 17:51:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 87
Mám nabíječku CTEK, ke které se prodává i nabíjecí kabel se zásuvkou (kabel se napojí přímo do elektriky auta a zásuvka napevno namontuje do plastového obložení). Potom se baterie nabíjí bez odpojení (tak jsem to měl u předchozího auta). Nyní však nabíjím baterii přímo v motoru a tak raději plus odpojím, nabíječku připojím svorkami u plusu přímo na baterii a u mínusu na kostru vedle baterie tak, jak píšeš. Ale bez odpojení baterie by se asi taky nic nestalo.

Jo a po připojení baterie k autu se mi občas stane, že přístrojovka začne generovat nějaké chybové hlášení (chyba převodovky, chyba osvětlení, …) a tak musím baterii zase na chvíli odpojit a potom znovu připojit.

_________________
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)
Škoda Forman 1.3LPG Lovato 43kW r.v.1992 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 9:13:36 
Offline

Registrován: úte 18. led 2022 14:40:44
Příspěvky: 5
Ja to nabíjam s obycajnou Lidl nabíjackou priamo. :D

_________________
C4 Picasso 1,6 120k Bluehdi 2018


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 13:18:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Mám Ctek, baterku neodpojuji, "+" dám na "+" svorku u baterky. "-" dávám na kostřící bod vedle baterky. Dělám to tak zhruba každý měsíc a naprosto bez problému :idea:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 15:02:35 
Offline

Registrován: ned 23. pro 2018 20:39:14
Příspěvky: 19
Ta Ctek má asi víc možností. Nastavuješ nějaký program na tý nabíječce ?

_________________
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 16:46:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Mám MXS 5.0 - jednu novou na chalupě a jednu starou v paneláku spíš pro jistotu. Nastavuju jen že nabíjí auto a konec ... na té staré, ještě v zimě cvaknu, že je zima :-)
Standardně nabíjí max 14,4V ... když se cvakne na zimu, tak zvýší nabíjecí napětí na max 14,7V. Ta novější už má teplotní čidlo a teplotu si teoreticky kompenzuje sama, takže tam nabíjím jen na normální auto program.
Rozdíl mezi auto / moto programem je jen v max nabíjecím proudu 5A / 0,8A

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterka -- 70Ah 760A AGM START&STOP
PříspěvekNapsal: stř 08. úno 2023 19:53:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 87
Ta CTEK by měla mít ještě program pro AMG baterii. Nabíjel jsem asi rok na klasický program, než jsem si uvědomil, že v novém autě mám i nový typ baterie. Velký vliv to však asi nemělo (pro AMG baterie by mělo být nepatrně větší napětí).

_________________
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)
Škoda Forman 1.3LPG Lovato 43kW r.v.1992 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz